PDA

View Full Version : Fender CS Fat 60's pickups, alle drie pickups hetzelfde?



jerome
4 juni 2022, 12:08
Ik heb voor mijn Superstrat een setje Fender Custom Shop Fat '60s pickups gescoord.
Heerlijke sound, precies wat ik zocht!!

Nu is mijn vraag, zijn alle drie pickups hetzelfde?
Omdat ik een superstrat heb hou ik de achterste pickup over en die wil ik in mijn andere Superstrat in de neckpositie monteren.

Volgens de specs zijn alle 3 de pickups 6.7K en 2.8 Henries.
Zijn ze dan alledrie het zelfde?

Bedankt alvast!

miyaru
4 juni 2022, 12:12
Als je deze pagina van Fender mag geloven, zijn ze hetzelfde…….

https://www.fender.com/en-US/parts/pickups-preamps/custom-shop-fat-60s-stratocaster-pickups/0992265000.html

Pepe
4 juni 2022, 12:18
Volgens de specs zijn alle 3 de pickups 6.7K en 2.8 Henries.


Die verhouding is best knap.

jerome
5 juni 2022, 13:55
Als je deze pagina van Fender mag geloven, zijn ze hetzelfde…….

https://www.fender.com/en-US/parts/pickups-preamps/custom-shop-fat-60s-stratocaster-pickups/0992265000.html

Ik zie dat middle pu anders is; Reverse-wound reverse-polarity.
De neck en de bridge PU gemeten; beide ca. 6,6 k en op dezelfde manier gewonden en dezelfde polarity.
Nou ja, dan zullen ze echt wel hetzelfde zijn.
Bedankt voor het meedenken!!

E-J
8 juni 2022, 11:05
Even meten met een multimeter zou ik zeggen...?

LRS
8 juni 2022, 19:45
Ik zie dat middle pu anders is; Reverse-wound reverse-polarity.
De neck en de bridge PU gemeten; beide ca. 6,6 k en op dezelfde manier gewonden en dezelfde polarity.
Nou ja, dan zullen ze echt wel hetzelfde zijn.
Bedankt voor het meedenken!!

Inderdaad dat zijn ze, RWRP, verder gelijk gewonden. Ik gebruik ze in m’n EJ Strat in de hals en midden positie, erg tevreden mee! Voor de brug positie vond ik de originele EJ pickup beter klinken. Één nukkigheidje; of op de Fat60s, of op de EJ set hebben ze bij Fender de zwarte en witte draad omgekeerd. Dat merkte ik omdat m’n positie 2 opeens uit fase was. Draadjes omgesoldeerd en fantastische Mark Knopfler sound 😎