PDA

View Full Version : instrumentaaltje



pasqual
17 mei 2022, 22:24
Ik loop al een tijdje te klooien met een melodietje waar ik eens wat serieus mee wil doen (fatsoenlijk opnemen maar eerst goed uitwerken!). Om het idee iets van structuur te geven en om te voorkomen dat ik het weer kwijtraak heb ik afgelopen zondag verschillende tracks opgenomen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

https://soundcloud.com/mrestpas/instrumental?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

JVGM-music
17 mei 2022, 23:33
Zou niet misstaan op de Tony McAlpine cd's die ik heb. Goed man. Ook dat McAlpine geluid helemaal top.


Drumparij zou wat levendiger mogen maar verder.......

pasqual
18 mei 2022, 05:50
Bedankt! Drumpartij kan ik vrij weinig aan veranderen want dit is een drumloop. Hooguit zou ik wat aan het volume kunnen veranderen en de totale eq van de drumtrack. Vind ik sowieso lastig omdat je al snel uit de bocht vliegt....;)

purplejohn
18 mei 2022, 06:45
Vind het eerder een instrumenstaaltje. Er zijn slechtere manieren om je zondag door te brengen. Middenstuk zou van mij iets dikker mogen. En de zang mag wat meer naar voren. Idd hoog MacAlpine gehalte, maar niks mis mee. Netjes gedaan!

Fusion
18 mei 2022, 07:05
Fantastische skills lekkere sounds niet echt een kop en staart nog?

benwave
18 mei 2022, 08:23
Heel mooi hoor .. Lekkere sound, goed opgenomen . Niets meer aan doen.
Een goed stuk muziek hoeft niet persee te bestaan uit coupletten refreinen tussen stukken ,..enzo verder

Duhsjaak
18 mei 2022, 09:33
Fijn stukkie muziek.
Hoeft van mij niet 500 noten per seconde.

Niks op aan te merken. Of het zou de echo op de lead moeten zijn. Ik ben (persoonlijk hè) een beetje overgevoelig geworden voor die sound. Nare associaties met I still got the blues.

Maar afgezien hiervan een fijn stuk.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
18 mei 2022, 10:33
Mooi nummer. Ik zou willen dat ik zo zou kunnen 'klooien'.....
Variatie genoeg in de diverse tracks, dus die drums geven het een mooie rustige basis.
Goed gedaan !

pasqual
18 mei 2022, 12:05
Bedankt allen, mooie reacties!
@Fusion: dat kop-staart verhaal klopt wel. Met de band wordt dit nog wel verder uitgeplozen. Ik twijfel nog of er zang bij komt of dat het instrumentaal blijft. Dusver "hoor" ik er geen zang bij.
@Ernest: dat klooien klinkt alsof het vanzelf komt en eigenlijk was dat ook een beetje zo in dit geval. Ik had in mijn hoofd al een basis en daar ben ik ook mee begonnen (drums en basis akkoordenprogressie en melodie van de gitaar, het hoofdthema).
Ik ben gewoon begonnen met opnemen en dan valt je letterlijk van alles in. Helaas gaat dit niet standaard zo:soinnocent:

Het mooie van alles is dat als je een leuk multi-effects apparaat hebt met bruikbare sounds je al half klaar bent met thuis opnemen.

Fobo
18 mei 2022, 13:56
Beetje mosterd en maaltijd enzo, maar: lekker nummer, fijne geluidjes en mooi - niet over the top - gespeeld. Ik houd wel van de eenvoud van de drums, fijne, beetje mantra-achtige, basis waar je steeds maar door op kunt blijven gaan. Top!

pasqual
22 mei 2022, 21:42
Thanks Fobo!

Vandaag zijn we er mee aan de slag gegaan tijdens repetitie. Er is al het een en ander veranderd.
In principe is nog niets definitief maar we hebben snel het gene waar we uiteindelijk mee kwamen opgenomen om het in ieder geval vastgelegd te hebben. Opname is de audio van een Nokia telefoon (niet die van Rutte;)) dus niet optimaal. Daarnaast kwam ik er na een maat of 4 achter dat mijn wah nog aanstond...
Er zijn nog overgangen die aandacht verdienen omdat ze simpelweg niet lekker verlopen maar dat komt wel goed.
De eerste 2 minuten zijn ongeveer gelijk aan de opname in mijn eerste post, daarna zijn we een andere weg ingeslagen.

Anyway, genoeg excuses!
Het linkje:
https://soundcloud.com/mrestpas/the-color-of-sound?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing