PDA

View Full Version : Kayleigh



grayfink
15 mei 2022, 18:07
Vandaag een beetje gestoeid met een oude repetitie opname. (Bandje bestaat al een paar jaar niet meer.)
Jammer van de aankleding/belichting, maar ach... Vind het achteraf best behoorlijk klinken.


https://www.youtube.com/watch?v=SE1GyAxDyCY

Fobo
16 mei 2022, 10:10
... Vind het achteraf best behoorlijk klinken[/video]

En dat doet het ook; klinkt prima, niks op aan te merken.
Valt me dan weer wel op: geen enkele interactie tussen jullie onderling; pas op het allerlaatste een beetje...

Fusion
16 mei 2022, 10:30
Goede zanger, lijkt ook wel beetje op de originele zanger. Qua arrangement klinkt t overtuigend. Wel tikkie weifelend en onstrak, da's jammer! Verder dikke prima

Erik de Perik
16 mei 2022, 10:59
Nahja, nu durf ik ook.... ik vind alleen de zanger oké. De rest vindt het allemaal véél te spannend en klinkt alsof ze met mijn draadloze set spelen. :seriousf:

arjanb01
16 mei 2022, 15:51
Dappere poging, niks mis mee. Ik mis alleen in de gitaarsound het Fender tussenstandje (2 of 4), dan is het nog dichter bij het origineel. Nu heb je geloof ik brug pickup ingeschakeld, da’s te pinnig.

grayfink
16 mei 2022, 17:35
Nou ja, "te spannend" juist niet, lijkt meer op ongeďnteresseerd. Maar wel geconcentreerd denk ik, nummer valt een beetje buiten het rock idioom, maar goed... lang geleden. Bedankt voor de complimenten.
Heb nog een opname van die avond geupload. Daar had ik een afschuwelijk klinkende mp3 van, de tracks nu gekopieerd naar de Kayleigh mix en dat is al een stuk beter. Weinig interactie hier ook, bassist last van zijn rug, moest zitten, is anders de gangmaker. Ik ben per definitie een slome duikelaar.


https://youtu.be/i3sV7Z6cz_k

Ernest01
16 mei 2022, 19:27
In aanmerking nemende dat dit oefenen was, vind ik het best wel klinken, allemaal.
En geen interactie, misschien waren jullie hier al 'op weg' naar een break-up ?

grayfink
16 mei 2022, 20:00
Die was niet meer zo heel ver weg inderdaad :)
Maar was vooral de zanger die er mee stopte.
Ik wilde wel verder met een andere zanger, maar drummer en bassist bleken toen ook niet meer met de toetsenist verder te willen. Tja, toen was het wel klaar.

Duhsjaak
17 mei 2022, 10:44
Ok, allemaal terug kijken….?
Doe je nog wat G.?
Zou ik best naar willen luisteren.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
17 mei 2022, 12:15
Ouwe rockers. :)

grayfink
17 mei 2022, 14:37
@Duhsjaak. Nee, niets meer. Heb mij begin dit jaar aangesloten bij een rollatorrock gezelschap. Onvoorbereid een avond meegedaan/geauditeerd. Toen aangenomen, de tweede repetitie door wintersport en corona 8 weken later. Ik bleek beter voorbereid dan hen, had gelijk de lol er weer af. Heb mij teruggetrokken. Ben er wel een beetje klaar mee.

benwave
18 mei 2022, 08:27
Echt goed gezongen, verder een beetje houterig nog,. zeker in het begin.
Maar echt makkelijk is dit niet. Solo kan iets beter zou ik zeggen, maar ja die ben je bijna gedwongen om precies na te spelen, ( weinig ruimte voor improvisatie )

pasqual
22 mei 2022, 23:24
Ook ooit eens gespeeld lang geleden en dit is een van die nummers die ik gevaarlijk vind om te spelen. Het lijkt vrij simpel maar om het goed te brengen is echt niet gemakkelijk. Wat Ben hierboven zegt wat dat houterige betreft ben ik het mee eens. Maar zeker geen onverdienstelijke versie!

Da Vinci
23 mei 2022, 11:13
Lijkt me een lastig nummer om goed neer te zetten maar zeker dappere poging!

Hoe is dit opgenomen? Geen idee of het iets met de manier van opnemen en/of mixen te maken heeft en wat er nog mogelijk is, maar ik denk dat mn. gitaar en toetsen wat voller mogen klinken en dat het geheel voor de juiste 80s sound nog wel wat natter mag zegmaar.

grayfink
24 mei 2022, 12:40
Dit is opgenomen in Reaper met een laptop met een Line 6 ux8 interface. 3 (goedkope) drummicrofoons voor snare, kick en overhead. Bas en toetsen lijnuitgang. Sm57 voor zang en gitaarversterker.
Met eq de drumtracks bewerkt (heel veel overspraak) Zang was ook erg dof, ook met eq een stuk helderder gemaakt. Met reacomp (compressie vst van reaper) de standaard presets gebruikt per track. Beetje galm op zang en snare gezet. Vintage Warmer compressor/limiter (tip van Han S) op de master.
Ik piel maar wat aan in eigenlijk. Klinkt in elk geval een stuk beter dan de meeste oefenruimte opnames van bands die maar 1 microfoon voor alles gebruiken.
Ik weet niet wat je met natter bedoeld. :)

Da Vinci
25 mei 2022, 09:09
Natter is vrij vertaald naar 'wet' vs 'dry' in bijv. je effectsloop of wet/dry/wet opstellingen.
In de 80s werd een beetje reverb (en overige modulation effects) niet geschuwd en denk dat je daar hiermee het totaal ook wat meer mee kan aanzetten.

grayfink
25 mei 2022, 17:19
Ah ok. Gitaar zit natuurlijk al een bak delay en chorus op. Toetsen en bas helemaal droog. Kan daar nog wel wat mee pielen. En met heel veel galm hoor je niet meer dat het niet al te strak is. :D