PDA

View Full Version : Power amp gezocht



Christophe
11 augustus 2003, 09:14
Hallo,

mss even schetsen.
Momenteel speel ik met een Mesa Boogie Dual Rectifier rackmount, maar ik zou liever naar Midi overschakelen omdat het dan een stuk goedkoper wordt om effecten bij te voegen etc. Bijgevolg verkoop ik dus ook mijn Recto als ik een power amp heb.

ik ben op zoek naar een power amp om met een JMP-1 (heb ik al) te spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar aan Marshall power amp, maar ik weet dat er ook andere op de markt zijn die mss wel even goed zijn, of beter en mss ook wat van prijs verschillen.

Momenteel kan ik een Marshall 9005 kopen voor een 450€.
Is dit een goede deal?

Zijn er nog plaatsen op het net waar er veel koopjes op staan? Liefst in België.

Rectifier
11 augustus 2003, 10:17
Ik vind een JMP1 wel wat anders dan een Recto.

Je hebt al rackmount, je kan ook gewoon je Recto houden en een midi-adapter kopen van Axess ofzo. en dan alleen een FX unit kopen en in je rack hangen. Dan ben je ook klaar.

srv-man
11 augustus 2003, 10:36
Om die 9005 zou ik maar met een grote boog heen lopen, dat is zo ongeveer 1 van de slechtst klinkende buizeneindtrappen die er zijn, in ieder geval binnen de Marshall range.

En inderdaad is een JMP1 heel wat anders dan een Recto, maar je kunt er best goede geluiden uit halen. Zelf heb ik net mijn Mesa 50/50 aan iemand verkocht die hem met een JMP1 gaat gebruiken, op zich geen slechte combi, Marcel Coenen gebruikt dezelfde setup.

In de prijsklasse rond 500 euro zou ik gaan kijken naar de 50/50 van Mesa of een Peavey 50/50 of 60/60. De Marshall eindtrappen leggen het naar mijn smaak hier absoluut tegen af.

EmgMaster
11 augustus 2003, 11:09
Ik vind een JMP1 wel wat anders dan een Recto.

Je hebt al rackmount, je kan ook gewoon je Recto houden en een midi-adapter kopen van Axess ofzo. en dan alleen een FX unit kopen en in je rack hangen. Dan ben je ook klaar.

Ja idd, en dan verkoop je de jmp-1.
Of je gebruikt de jmp-1 in de fx-return van de rectum frier

maestro_nl
11 augustus 2003, 12:43
Marcel Coenen moet nu een 2|95 gebruiken volgens z'n site.

ben79
11 augustus 2003, 18:17
Ik heb binnenkort een 9200 te koop, ik ga men rack 99% kans verkopen

srv-man
12 augustus 2003, 00:02
Marcel Coenen moet nu een 2|95 gebruiken volgens z'n site.

Je hebt gelijk! Maar die zal hij dan nog niet zolang hebben want begin dit jaar was het nog een 50/50, de zaken gaan zeker goed.

Christophe
12 augustus 2003, 08:54
dank je voor de reacties.

Ik heb reeds de jmp-1 eens aangesloten op de rectifier en het werkt en klinkt zeer goed, maar het is zonde van geld volgens mij. Mss kan ik dan beter de recto verkopen en een iets goedkopere power amp kopen, ook al moet ik dan wat kwaliteitsverlies lijden.

Momenteel kan ik een 9005 kopen voor 300€ (aanbod op gitaarmarkt).
Is dit echt zo een slechte power amp? (heb hem nog nooit gehoord)
Misschien is het niet slecht om hem tijdelijk aan te schaffen en nadien uit te zien voor iets anders.

Er staat ook nog een Mesa 2:90 te koop voor 1000€, wat waarschijnlijk ook wel een goeie deal is.
Mijn Recto kan ik momenteel verkopen voor 1900€, dus dan kan ik normaal nog wel wat overhouden om een fx unit aan te schaffen.

Zijn er momenteel aanbiedingen onder jullie voor de vermelde power amps? Peavy 50/50, Mesa 50/50, etc?

alvast bedankt,
Christophe

Nocki
12 augustus 2003, 14:13
hoi. ik heb de 9005 gehad. en het is troepie... veels te zwaar en klinkt voor geen meter. hij staat nu bij tools for tones in nijmegen. en daarvoor heb ik de 9005 gehad die nu 4 jaar later nog bij peterverspuy in rotterdam staat. dat is helemaal een rot ding en klink nog slechter...

die 9005 is dus niks voor je. zeker weten.

poweramps zijn er zat. je komt vaak de mesa 50/50 tegen maar dan kan je beter doorszparen voor een 2:90 of 2:95 ofz... even proberen...
de peavey 50/50 en 60/60 schijnen ook goed te zijn maar die ken ik niet. zelf heb ik de 20/20 van mesa en ben er heel blij mee. de 20/20 van marshall moet je afblijven want die gaat gauw kapot naar het schijnt...

Nocki

Josdevos
12 augustus 2003, 17:38
In Belgie staat er toch een Peavey 50/50 te koop. Ik heb hem ook en ben er zeer tevereden van. Op de humosite.
Naam: Sacratorn
Email: Sacratorn@hotmail.com
Onderwerp: Peavey classic 50/50 + engl 530
Gezocht: Instrumenten
Datum: 10/8/2003
Wizoektivint:
Peavey classic 50/50, 19" tube guitar power amp, 4 inputs en 4 speaker outputs, perfecte staat, 450 euro

ENGL 530 19" tube guitar (modern rock) preamp, 4 kanalen, perfecte staat (nog in garantie), 450 euro

BTW: Ga die E530 eens proberen, wel geen midi maar toch 4 bruikbare sounds en met midi switcher te schakelen. Zoals in mijn setup.
http://users.pandora.be/josdevos/Rekje/rig.JPG

ben79
12 augustus 2003, 22:55
Het is definitief , ik verkop men rack
Ik heb dus een marshall 9200 eindversterker staan..

Christophe
13 augustus 2003, 07:28
Hallo iedereen,

gisteren heb ik beslist om het toch maar bij mijn Recto te houden. Financieel is het mss niet zo interessant, maar de kwaliteit van het geluid dat je eruit haalt is zo veel beter dan de jmp-1 (niet dat de jmp-1 slecht is, verre van).

Ik heb ook nog eens mijn JMP-1 aan mijn Recto gehangen, maar hij ging bijlange zo hard niet als de standaard Recto distortion, die overigens veel zuiverder klonk wat toon betreft.

Daarom zal ik met de Recto blijven spelen en kan ik de jmp-1 eens aansluiten indien nodig.

IIG bedankt voor de info.

@ben88: wat vraag je voor die 9200?

groeten, Christophe

Nocki
13 augustus 2003, 08:47
ik denk idd dat dat best een verstandige zet is....

Nocki

ben79
13 augustus 2003, 17:16
christophe je hebt een prive berichtje :wink: