PDA

View Full Version : HNGD: Sigma SG-JM45



Little Jay
29 april 2022, 12:37
Nieuw! Wilde een leuke J45-achtige akoestische gitaar (slope shoulder, 24.75” scale, sunburst) voor niet al te veel en had deze Sigma al op het oog, vanwege een Andertons YT vergelijking met de Gibson J45. En toevallig (?) stond er plotseling één op MP en nog dichtbij ook…. Tsja, dat vat ik op als een teken natuurlijk, dus de deal was snel gesloten en €450 eurootjes later was ze van mij!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220429/0db66583b4751559f93971d347781620.jpg

Heerlijke gitaar! Punches way over her weight zouden de yanks zeggen. Klinkt en speelt fantastisch. De relatief low budget Fishman Sonitone preamp met piezo klinkt eigenlijk ook gewoon hartstikke prima over mijn ‘gewone’ gitaaramps. Wel wat beperkte mogelijkheden, enkel volume en toon maar wat heb je nou écht meer nodig?

Bovenblad massief sitka, zij- en achterkant gelamineerd mahonie. Toets en brug zijn van Micarta.

De enige beperking tot dusver ondervonden is dat wanneer je echt aan de snaren gaat duwen en trekken je al vrij snel merkt dat de gitaar op het eind van z’n dynamische bereik zit en meer energie geven geen zin meer heeft omdat die er toch niet meer uitkomt. Met subtiel spel en op zachter volume klinkt ze echter heerlijk.

(Typenaam is trouwena JM-SG45, m’n titel klopt niet)

Me happy!

Plant
29 april 2022, 14:17
Nice catch! :)


De enige beperking tot dusver ondervonden is dat wanneer je echt aan de snaren gaat duwen en trekken je al vrij snel merkt dat de gitaar op het eind van z’n dynamische bereik zit en meer energie geven geen zin meer heeft omdat die er toch niet meer uitkomt. Met subtiel spel en op zachter volume klinkt ze echter heerlijk.

Dat had een Takamine die ik ooit had ook.

Midwolda
29 april 2022, 14:22
Jaah, mooi zo'n slope shoulder. Heel veel plezier er mee gewenst!

Fobo
29 april 2022, 17:57
Felicitades & happy playing! :)
Dat soort toeval valt mij nou nooit toe...

Kim Wilson
29 april 2022, 18:02
Mooi zeg! Sigma maakt echt goeie gitaren, weet ik uit ervaring, en deze ziet er ook nog eens heel mooi uit! Veel speelplezier gewenst!

Erik de Perik
29 april 2022, 18:29
Ziet er mooi uit, veel plezier er mee!

Ernest01
29 april 2022, 19:26
Mooie gitaar en Sigma heeft mooie en goede gitaren.
Slope shoulder is hier ook heel mooi.

Veel plezier ermee !

arjanb01
29 april 2022, 23:04
Congrats Jasper ! Mooie gitaar!
Ga je hem ook on stage gebruiken?

Tupelo
30 april 2022, 15:26
Nice catch.
Zoals wij je kennen, zal je 'm toch wel weten te laten klinken. :)

Little Jay
1 mei 2022, 11:03
Ja heel fijn gitaartje. Ik zal proberen een mooie opname te maken, voor een impressie van de sound.

Little Jay
1 mei 2022, 11:09
Congrats Jasper ! Mooie gitaar!
Ga je hem ook on stage gebruiken?

Ja wel de bedoeling. Treed nu ook met Denise op als duo (Celebrating Amy Acoustic Duo) en dan wil ik ‘m zeker gaan gebruiken voor een aantal songs. Vuurdoop wordt 29 mei in het Rensentheater in Emmen.

denis.hermans
2 mei 2022, 08:23
Mooie gitaar ! Gefeliciteerd !

Little Jay
8 mei 2022, 07:41
Zo, na een paar weken spelen begint ze steeds losser te komen. Er was denk ik erg weinig op gespeeld, gitaren hebben dan de neiging in hun schulp te kruipen. Nog steeds erg blij mee!

Ook erg onder de indruk van de fijne hoes die er bij zit, zit een beetje tussen hoes en softcase in (stijver en harder dan een hoes maar niet van dat harde polystryeen schuim)

Ga vandaag naar Walibi met dochterlief, maar zal deze week eens proberen een opname te maken.