PDA

View Full Version : The Heritage STAT jaren 80



Geronimonl
31 maart 2022, 00:17
Ik heb een gitaar te koop en de beste man wil daarop een The Heritage STAT inruilen. Een cherry burst met mooie flame. Set nek. Kahler tremolo. 2x single 1x humbucker, 4 toggle switches. In nette staat voor de leeftijd. Met niet originele koffer.

Enig idee of dit iets is en wat dat ongeveer waard kan zijn?

Ik ken The Heritage uiteraard wel, maar niet dit superstrat model. Op reverb wel wat gezien uit verleden in prijzen tussen 300 en 1200 eu. En dat is reverb.

Geronimonl
31 maart 2022, 00:25
Dit model https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220330/10bdca45c8c9b81a016ff0a47f4706c5.jpg

Verstuurd vanaf mijn COL-L29 met Tapatalk

arjanb01
31 maart 2022, 06:36
Ik ken dit model wel. Heb er eentje korte tijd gehad. Ik meen rond 2004 voor 600 euro gekocht bij Dirk Witte Amsterdam. Was een donkerbruine sunburst. Gitaar kwam uit 1986.
Niet aan beginnen, pickups waren microfonisch en floten en piepten als de hel als je overstuurd speelde, hals was plakkerig en ding was loeizwaar. Switches waren in en uit fase switches en sounds waren voor mij niet bruikbaar, blikkerig en dun.
De prijzen op reverb zijn standaard belachelijk hoog en moet je niet serieus nemen.
Ik weet niet wat jij in te ruilen hebt maar ik denk dat dit huilen wordt voor jou 😬
Mooier kan ik het niet maken, helaas.

Geronimonl
31 maart 2022, 08:07
Ik ken dit model wel. Heb er eentje korte tijd gehad. Ik meen rond 2004 voor 600 euro gekocht bij Dirk Witte Amsterdam. Was een donkerbruine sunburst. Gitaar kwam uit 1986.
Niet aan beginnen, pickups waren microfonisch en floten en piepten als de hel als je overstuurd speelde, hals was plakkerig en ding was loeizwaar. Switches waren in en uit fase switches en sounds waren voor mij niet bruikbaar, blikkerig en dun.
De prijzen op reverb zijn standaard belachelijk hoog en moet je niet serieus nemen.
Ik weet niet wat jij in te ruilen hebt maar ik denk dat dit huilen wordt voor jou 😬
Mooier kan ik het niet maken, helaas.Ik twijfelde er al over. Nu niet meer.

Verstuurd vanaf mijn COL-L29 met Tapatalk

Orpheo
31 maart 2022, 08:34
Ik weet niet wat je wilt ruilen of waar je vanaf wilt, maar dit is hooguit 500E waard in mijn optiek. Die kahlers, tja, je moet er van houden, de pickups stock zijn vaak niet echt geweldig. Nee, ik zou dit zeker niet doen. Het is niet alsof je een Valley Arts uit 1982 binnen hengelt.

Fobo
31 maart 2022, 10:28
Kennelijk is inruil met of zonder bijbetaling een optie om je gitaar kwijt te raken. Maar als je openstaat voor een andere gitaar, dan lijkt me op z’n minst dat je al had bedacht welk merk/type je dan zou willen, en toch zeker dat je zo'n exemplaar ooit in handen had gehad voor de feel en het geluid. Hoeveel gitaarkennis en -wijsheid hier op het forum dan ook aanwezig mag zijn , ik zou nooit op grond van alleen dáarvan een gitaar kopen. Lijkt me ook vervelend als de aankoop achteraf toch tegenvalt.

Geronimonl
31 maart 2022, 13:14
Kennelijk is inruil met of zonder bijbetaling een optie om je gitaar kwijt te raken. Maar als je openstaat voor een andere gitaar, dan lijkt me op z’n minst dat je al had bedacht welk merk/type je dan zou willen, en toch zeker dat je zo'n exemplaar ooit in handen had gehad voor de feel en het geluid. Hoeveel gitaarkennis en -wijsheid hier op het forum dan ook aanwezig mag zijn , ik zou nooit op grond van alleen dáarvan een gitaar kopen. Lijkt me ook vervelend als de aankoop achteraf toch tegenvalt.Even voor de goede orde. Hij wil bij mij een gitaar kopen. Ik sta soms open voor inruil, maar wist niks van deze gitaar. Vandaar mijn vraag.
Ik heb m in mn handen gehad. Speelt prima, klank alleen even snel geprobeerd zonder gain. Mooi is ie niet, wel netjes. Zou voor mij ook zijn om meteen weer door te verkopen. Maar dat mag ie zelf gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn COL-L29 met Tapatalk

Fobo
31 maart 2022, 15:54
Even voor de goede orde. Hij wil bij mij een gitaar kopen. Ik sta soms open voor inruil, maar wist niks van deze gitaar. Vandaar mijn vraag.
Ik heb m in mn handen gehad. Speelt prima, klank alleen even snel geprobeerd zonder gain. Mooi is ie niet, wel netjes. Zou voor mij ook zijn om meteen weer door te verkopen. Maar dat mag ie zelf gaan doen.
Ah, ok, duidelijk.