PDA

View Full Version : plectrums.......!



dvmutzy
11 augustus 2003, 01:01
hey, bestaan er ook plectrums die een scherpe punt hebben en een normale vorm hebben? Want ik heb nu heel prettig in de hand liggen die niet lekker spelen en een paar kleintjes met een scherpe punt (nog niet uitgeprobeerd).
:speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed: :speed:

SiNiSTRaL
11 augustus 2003, 01:04
gewoon dikke plectrums kopen :)
breken nooit (wat je weleens net die superdunne hebt) en zijn zeer slijtvast
ikzelf gebruikt 2mm plectrums

dvmutzy
11 augustus 2003, 01:51
ik heb ook wel 2mm plecs, maar die hebben geen scherpe punt :cry: .

moretel
11 augustus 2003, 02:26
Puntje aan vijlen misschien?

Br@mbo
11 augustus 2003, 09:36
Dunlop Tortex heeft er , H3 staat erop ofzo

e_lukather
11 augustus 2003, 12:29
Niet lullig bedoeld maarre... 't meervoud is Plectra :speed: :speed:

Br@mbo
11 augustus 2003, 12:41
niettes :p

(de meeste ) woorden eindigend op -um kunnen meervoud - ums EN meervoud - a krijgen ( zoals in het Latijn )

vb :

Museum : Musea / Museums
Prectrum : Plectra / Plectrums
enz..

sash
11 augustus 2003, 12:51
Ik gebruik celluloid picks van 1mm. Vaak Fender Heavy
Breken vrij snel, maar geven wel de klank die ik zoek.

e_lukather
11 augustus 2003, 13:11
niettes :p

(de meeste ) woorden eindigend op -um kunnen meervoud - ums EN meervoud - a krijgen ( zoals in het Latijn )

vb :

Museum : Musea / Museums
Prectrum : Plectra / Plectrums
enz..

Heb ik het dan Fout?

RadiuS
11 augustus 2003, 14:17
hm ik dacht dat ik dikke plectrums gebruikte met 1,5 mm...maar k heb ook nog een 3 mm plectrum :razz: k gebruik het meeste Alice plectrums (zien er vet uit) van 0,88 en 1,5 mm

StoneCourt
11 augustus 2003, 14:52
probeer de Dunlop Jazz III eens. Je hebt ze in zwart en rood. ik vind de zwarte lekkerder spelen.

Rubenios
11 augustus 2003, 15:53
probeer de Dunlop Jazz III eens. Je hebt ze in zwart en rood. ik vind de zwarte lekkerder spelen.

die gebruik ik ook en idd die zwarte spelen lekkerder :S snap ik niets van! :???:

Negative K3 fan
11 augustus 2003, 17:20
fender jazz III's zijn geweldig, heel klein, rededlijk dun, keihard en heel schepr. Ideaal, behalve voor flink r agwerk, d an gebruik ik 2 mm roadkill plectrums.

Br@mbo
11 augustus 2003, 17:58
niettes :p

(de meeste ) woorden eindigend op -um kunnen meervoud - ums EN meervoud - a krijgen ( zoals in het Latijn )

vb :

Museum : Musea / Museums
Prectrum : Plectra / Plectrums
enz..

Heb ik het dan Fout?

zowel die muts als jij ebben het juist

Negative K3 fan
11 augustus 2003, 18:05
niettes :p

(de meeste ) woorden eindigend op -um kunnen meervoud - ums EN meervoud - a krijgen ( zoals in het Latijn )

vb :

Museum : Musea / Museums
Prectrum : Plectra / Plectrums
enz..

Heb ik het dan Fout?

jep.

Dude
11 augustus 2003, 18:35
Ik gebruik celluloid picks van 1mm. Vaak Fender Heavy
Breken vrij snel, maar geven wel de klank die ik zoek.

sash is weer een stapje dichter bij zijn misterieuze "toon"


hehhee

Texter
13 augustus 2003, 16:27
Ik gebruik celluloid picks van 1mm. Vaak Fender Heavy
Breken vrij snel, maar geven wel de klank die ik zoek.

Ik wil niet weten hoe jij speelt dan...ik kan ze wel oproken die Fender Heavies...stinkt ontzettend. Lukt goed op een basgitaar.

dvmutzy
14 augustus 2003, 00:33
ok, ff n lijstje. de volgende plectrums zijn dus allemaal normaal formaat met scherpe punt?!:
-Dunlop Tortex, H3
-Fender Heavy celluloid picks van 1mm
-Alice plectrums van 0,88 en 1,5 mm


probeer de Dunlop Jazz III eens. Je hebt ze in zwart en rood. ik vind de zwarte lekkerder spelen.
en no affence, maar deze hebben dus precies de punt die ik zoek, maar ze zijn wel erg klein (en ik wil er juist graag mee raggen :dance: ). Zijn de zwarte toevallig ietsj groter ofzo, ikzelf heb alleen n paar rooie. Misschien dat het verschil komt door verschil in plastic. rood kleurstof geeft n andere plasticmix dan zwarte kleurstof?

Obsidian
19 augustus 2003, 12:30
Ik gebruik dunlop stubbies van 3 mm.
Hebben nieuw een mooi puntje maar die speel je zo weg.
dus koop ze in in grote hoeveelheden :wink:

Izegrim
19 augustus 2003, 16:16
Bijvijlen en afbranden, heh heh...

Bassie79
22 augustus 2003, 01:18
ik heb van dunlop een plectrum gehad waar je vinger zeg maar invalt, je plectrum is dus bij wijze van gelocked, speelde heerlijk, en zit ook een punt aan zoals mutz bedoelt, weet niet meer welk type het was, maar hij was doorzichtig en vrij klein en ik geloof ongeveer 1,2 mm, ik ben heb jammergenoeg kwijt...dat was t enige nadeel, hij was doorzichtig :)

sash
22 augustus 2003, 03:33
hm ik dacht dat ik dikke plectrums gebruikte met 1,5 mm...maar k heb ook nog een 3 mm plectrum :razz: k gebruik het meeste Alice plectrums (zien er vet uit) van 0,88 en 1,5 mm

hehehehe yeah! Kheb er nog een heel voorraadje van liggen voor als m'n Fender heavy's op zijn. Zien er vet uit!

bert k
22 augustus 2003, 13:53
Bijvijlen en afbranden, heh heh...
Ja, precies. Ik snij me suf aan die krengen. Vlijmscherp moet ie zijn.

Anavrin
22 augustus 2003, 15:09
koop gewoon Reefer Japan Nylon Heavy 1.0 mm, Hi Modulus Contains Carbon Fiber;
redelijk scherpe punt, en doordat ze gemaakt worden van een mix van plastic en grafiet, breken ze nooit (tenminste ik rag heel hard, en door het grafiet slijten ze heel langzaam ipv dat ze breken)

oh ja, ze zijn wel €1,50 (vind ik wel duur voor een plectrumpje)

Deze dus:
http://www.brooklyngear.com/products/catalog/87/view

schwantz
22 augustus 2003, 16:45
sjezus, wat gebruiken jullie allemaal van die dikke dingen man. ik doe het met 0.60 mm en ze zijn nog nooit gebroken. gebruik welliswaar altijd nieuwe, want na meer dan 3 dagen raak ik ze op miraculeuze wijze altijd kwijt om ze een half jaar later ergens uit de afvoer van de wasmachine te plukken... :lol:

Obsidian
22 augustus 2003, 21:05
dunne plectra breken ook niet sneller. Ze buigen alleen kutter :)

dvmutzy
22 augustus 2003, 23:06
met dunnere plectra kan je minder snel spelen (vooral zeg maar 16-en op 1 snaar)

zoals mutz bedoelt
wèèèèèèh (en nu dat leuke smiltje van thijsje)
ik heet dvmutzy, desnoods mutzy, maar absoluut geen mutz!

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 23:53
ik heb nog nooit een plectrum gebroken.. hoe hard ik er ook mee kan raggen. Maar ik breek ook nooit een snaar, dus misschien rag ik toch wel subtiel als ik hard rag :)

Bassie79
23 augustus 2003, 05:06
met dunnere plectra kan je minder snel spelen (vooral zeg maar 16-en op 1 snaar)

zoals mutz bedoelt
wèèèèèèh (en nu dat leuke smiltje van thijsje)
ik heet dvmutzy, desnoods mutzy, maar absoluut geen mutz!

ok mutzy...wat jij wil :)

roppie
23 augustus 2003, 23:41
heb weleens een fender medium gebroken :)

dvmutzy
23 augustus 2003, 23:53
heb weleens een fender medium gebroken :)
ik een fender small.

op een fender medium heb ik wel eens gekauwt, dan plat geslagen, toen gevijld en uiteindleijk gebroken.

thijsov
24 augustus 2003, 13:31
wèèèèèèh (en nu dat leuke smiltje van thijsje)


offtopic: vraag de site maar aan sinastral...ik ben hem vergeten

ontopic: dat met een naald in je plectrum prikken werkt echt goed! of was dat een andere topic?

dvmutzy
25 augustus 2003, 00:27
on: tswas geen vraag, maar een opmerking.

off: hoezo naald :???: ? (dus ander topic)

thijsov
25 augustus 2003, 14:39
on: tswas geen vraag, maar een opmerking.

off: hoezo naald :???: ? (dus ander topic)

maar wel leuk om de site te weten :-D

dvmutzy
26 augustus 2003, 00:25
die opmerking begreep ik niet helemaal, maar t staat ook gewoon in mijn onderschrift.

FunkyFlamenco
26 augustus 2003, 13:12
Ik heb geen plectrums, ik heb nagels :)

Phoenix Rising
26 augustus 2003, 13:17
Ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar Ibanez Paul Gilbert plectrums, dunno why, hele tijd jazz III gebruikt maar deze zijn toch net wat lekkerder, en geven meer "kick" in de sound, jazz III klinkt soms een beetje dof vind ik zelf.

thijsov
26 augustus 2003, 16:45
die opmerking begreep ik niet helemaal, maar t staat ook gewoon in mijn onderschrift.

de site waarmee je waar je die smiles kan krijgen, is toch leuk om die te weten? ik heb wel vaker het probleem dat mensen me niet begrijpen

Kramerman
27 augustus 2003, 12:19
dunlop 0.88 MM voor het Metallica-achtige werk en Dunlop 2 MM voor de Yngwie probeersels :(
EDIT: dvmutzy, sinds wanneer is Für Elise van Schubert en niet van Beethoven ? http://alt.venus.co.uk/weed/music/classtab/

gjlp
28 augustus 2003, 22:12
Dunlop's 1.14 mm heersen ( die paarse)

dvmutzy
29 augustus 2003, 22:41
die heb ik...........(naar beneden en weer naar boven rennend).......ook (die met t schildpadje toch?). Die hebben geen scherpe punt.

dvmutzy
29 augustus 2003, 22:43
EDIT: dvmutzy, sinds wanneer is Für Elise van Schubert en niet van Beethoven ?
Ik weet alleen dat mn moeder altijd zegt dat het van Schubert is, en volgens mij staat dat ook bij windows (want het is natuurlijk gewoon zo'n standaard bestandje dat al op je computer zit).

Kramerman
30 augustus 2003, 12:59
ja dan is je moeder fout op dat vlak en windows al helemaal, beethoven draait zich om in z'n graf :evil:

Negative K3 fan
30 augustus 2003, 13:04
beethoven en schubert zuigen toch allebei, dus het maakt niet uit, fur elise is wel 100% zeker van beethoven trouwens.

Kramerman
30 augustus 2003, 17:08
idd, leuk onderschrift negative k3 fan, ik ben wel een bewonderaar van yngwie maar het klopt wel wat er staat :-?

Negative K3 fan
30 augustus 2003, 19:31
ik vind yngwie zelf ook niet slecht, maar vind dat de quote buiten dat hij grappig is, ook een kern van waarheid bevat.

_Gràve_£ord
3 september 2003, 03:58
iemand al een desguin ( of zoiets ) plectrum geprobeerd? man, die vliegen over je snaren, ze zijn alleen pokke duur, zo'n 20€ :-?

G.

DeeWee
3 september 2003, 13:57
20 euro?? zit daar een titanium core in en is deze ingelegd met goud en zilver? Belachelijk...

_Gràve_£ord
3 september 2003, 15:47
nee, worden handgesneden op maat in euhm weet nimeer just wa.

G.

Kramerman
3 september 2003, 15:58
handgesneden op maat ? klinkt als een oversized plectrum voor the hulk :-)

_Gràve_£ord
3 september 2003, 16:13
tja, tis wel meer show dan wa anders zeker? enfin, ne maat had daar es in geïnvesteerd (was toen beke een rage op de jazzstudio in A'pen denk ik) en da ding is best wel fijn om mee te spelen, ma toen ik de prijs hoord heb ik hem direct teruggegeven, wie wil da nu verslijten of verliezen :-?

G.

vincie
10 augustus 2010, 05:25
plectr-a.net als muse-a,kauw-ga&tum-ta!

JohnLord
10 augustus 2010, 07:59
Toe maar, voor dit gemierenneuk een zeven jaar oud topic bumpen... :(

Sanderltd
10 augustus 2010, 10:38
En dan nog wel met je eerste post. Speciaal voor aangemeld? ;) Het zou leuk zijn, moest je dan ook nog eens corrécte info hebben gegeven.
Plectrum heeft namelijk 2 meervouden: plectra én plectrums. Net zoals musea en museums, aquaria en aquariums, etc.

:ok:

FENDERSTRIKE
10 augustus 2010, 14:26
Toe maar, voor dit gemierenneuk een zeven jaar oud topic bumpen... :(

lol,

had nog een sig nodig...
bij deze.

rijsberman
10 augustus 2010, 14:47
Ik weet dat plectrums ook mag.

Maar toch schiet steeds "TRA! plecTRA!" door m'n hoofd als ik 'plectrums' zie staan.

Daar ben ik heel raar in.

MeneerJoost
10 augustus 2010, 19:40
hey, bestaan er ook plectrums die een scherpe punt hebben en een normale vorm hebben? Want ik heb nu heel prettig in de hand liggen die niet lekker spelen en een paar kleintjes met een scherpe punt (nog niet uitgeprobeerd).


Dunlop Sharp, hebben een driehoekige punt en zijn scherper dan de Tortex
http://i34.tinypic.com/n62ng9.jpg

Vind ze zelf erg fijn voor de solo's ;)

lollol
10 augustus 2010, 20:02
Dunlop Sharp, hebben een driehoekige punt en zijn scherper dan de Tortex
http://i34.tinypic.com/n62ng9.jpg

Vind ze zelf erg fijn voor de solo's ;)

Zou hij echt 7 jaar op zoek zijn geweest?:soinnocent::sssh:

rpl
10 augustus 2010, 21:13
De bedoelingen waren goed :chicken:

vederlicht
10 augustus 2010, 21:57
tja, tis wel meer show dan wa anders zeker? enfin, ne maat had daar es in geïnvesteerd (was toen beke een rage op de jazzstudio in A'pen denk ik) en da ding is best wel fijn om mee te spelen, ma toen ik de prijs hoord heb ik hem direct teruggegeven, wie wil da nu verslijten of verliezen :-?

G.
Even off topic:
Is dit bericht opgesteld in normaal Belgisch of in een plaatselijk dialekt of gewoon in slecht Nederlands/ of Belgisch?
Wel apart trouwens. Ben benieuwd hoe het klinkt als het uitgesproken wordt.
Vederlicht

m@rijn
11 augustus 2010, 12:34
het gaat hier om West-Vlaams met Algemeen Nederlandse invloeden ;)