PDA

View Full Version : Sheeran by Lowden reeks: WOW



the sure thing
20 februari 2022, 21:08
Al 35 jaar speel ik elektrisch gitaar en ben op zoek naar een goede akoestische western/staalsnarige gitaar. Afgelopen zaterdag in Amsterdam een rondje gitaarzaken gedaan. Gespeeld op Eastman, Martin, Taylor, Ovation enz. De Sheeran reeks zien hangen, maar dacht alleen: dat kan alleen maar ruk zijn. Totdat de verkoper mij overhaalde eentje te bespelen. WOW!!! Ik ben verkocht! Door kleinere klankkast voelt ie prettiger aan. Wat een klank! Wat een fijne bespeelbaarheid! Ik had dit écht niet verwacht! Ik was uitermate positief verrast. Zijn er mensen die een Sheeran hebben aangeschaft?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

the sure thing
13 mei 2022, 20:26
Nou, na maanden GAS vandaag naar TFOA gereden (toffe winkel!) en mijn Sheeran gitaar gekocht:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220513/a5e2bcc0fc325e6ca8bbd1a8dfa9649e.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
13 mei 2022, 20:51
Leuke catch!
Tfoa ben ik nog steeds niet geweest. Ga er eind deze maand naartoe met een maat van me. Ff door die gitaar snoepwinkel lopen.
Congrats met je gitaar! Hoe klinkt hij? Volledig massief? Of alleen bovenblad ?

Midwolda
13 mei 2022, 21:03
Apart model hoor: lower bout auditorium, upper bout parlor, daardoor lijkt het alsof hij een heel brede hals heeft maar dat zal wel een normale 43mm zijn? Het ziet er in ieder geval comfortabel uit!

Kim Wilson
13 mei 2022, 22:03
Mooi, gefeliciteerd! Gave winkel hè?

the sure thing
13 mei 2022, 23:05
Apart model hoor: lower bout auditorium, upper bout parlor, daardoor lijkt het alsof hij een heel brede hals heeft maar dat zal wel een normale 43mm zijn? Het ziet er in ieder geval comfortabel uit!

Zeer comfortabele hals! Dat os de reden dat ik voor dit model ben gevallen. Hij klinkt lekker resonant, erg goede attack. Welk houtsoort weet ik totaal niet, boeit mij ook niets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
13 mei 2022, 23:06
Mooi, gefeliciteerd! Gave winkel hè?

Jaaaa super winkel! Niet echt voor de bassist, maar fantastische winkel voor de elektrische en akoestische gitarist!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fobo
14 mei 2022, 13:07
Nou, na maanden GAS vandaag naar TFOA gereden (toffe winkel!) en mijn Sheeran gitaar gekocht:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220513/a5e2bcc0fc325e6ca8bbd1a8dfa9649e.jpg

Felicitades, erg mooi! Heb het idee dat de gitaar door de ronder afgesneden schouders (of hoe dat dan ook mag heten...) kleiner lijkt dan ze in werkelijkheid is. Happy playing!

Tupelo
14 mei 2022, 20:14
Congrats !
Qua formaat spreekt die me ook wel aan.
Is wat aan mijn aandacht ontsnapt vanwege niet volledig massief.
Ik zal 'm t.z.t. ook eens meenemen in mijn zoektocht.

the sure thing
14 mei 2022, 22:35
Congrats !
Qua formaat spreekt die me ook wel aan.
Is wat aan mijn aandacht ontsnapt vanwege niet volledig massief.
Ik zal 'm t.z.t. ook eens meenemen in mijn zoektocht.

Tnx! Ik ben naar 3 gitaarzaken geweest en zo ontzettend veel akoestische (wel met 6 stalen snaren) bespeeld en qua bespeelbaarheid springt deze IMHO ontzettend uit. Het is ook fijn om niet over zo'n grote kast te hoeven leunen als je zittend speelt. De enige die in de buurt kwam qua comfort was een Ovation uit de jaren '80.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
8 juni 2022, 23:32
Bam! Mijn vriendin ook maar gelijk aan de Sheeran by Lowden geholpen...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220608/a6febded1e76f364e02c6b3220a074ee.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
10 juni 2022, 16:32
Congrats.
Spelen jullie samen, of wil je jouw gitaar niet aan haar afstaan zo nu en dan ?

the sure thing
22 juni 2022, 07:48
Congrats.
Spelen jullie samen, of wil je jouw gitaar niet aan haar afstaan zo nu en dan ?

Spelen samen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid2
22 juni 2022, 09:31
Spelen samen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leuk

[flauw]Laat je het weten wanneer we een ukkelittle kunnen verwachten ?[/ flauw]

Tupelo
22 juni 2022, 17:40
Ghehe... flauw is leuk. :D