PDA

View Full Version : Zelfbouw Telecaster



Marc Scheepers
26 januari 2022, 23:12
Hallo, mijn naam is Marc en ik speel een aantal jaren op een schitterende Epiphone LP standard pro.Heerlijke gitaar en ook mooie looks. Nu wil ik al een hele tijd een Fender kopen/bouwen. Afgelopen week bestelling gedaan van een telecaster 62 style, stamp ash body en een maple neck. Spullen zijn binnen en zien er nu al goed uit. Sluit me bij dit forum aan om hier zelf bijdrage te leveren maar ook voor tips &tricks voor de Telecaster bouw.

LRS
27 januari 2022, 03:07
Welkom Marc, en veel succes en plezier met het essembleren van je Telecaster. Wat voor hardware en electronica ga je erop zetten?
Groet,
Chris

Marc Scheepers
27 januari 2022, 07:38
Goedemorgen,
Weet ik nog niet, maar ga, zeker voor de pick-ups, voor kwaliteit en benadering van origineel.

LRS
27 januari 2022, 09:26
Vergeet geen foto’s te maken van het traject 😜

Marc Scheepers
27 januari 2022, 10:40
Nog suggesties voor goede pickups ?

arjanb01
27 januari 2022, 10:55
Ligt eraan wat je budget is, maar een setje Fender cs broadcaster elementen zijn het meest authentiek:

arjanb01
27 januari 2022, 10:57
Ligt eraan wat je budget is, maar een setje Fender cs nocaster elementen zijn het meest authentiek:
https://www.bax-shop.nl/gitaar-pickups/fender-custom-shop-51-nocaster-pickups-set-van-2/product-details.html?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMIupz9qNXR9QIVA7d3Ch0b5gNTEAQYAyAB EgI_xvD_BwE

LRS
27 januari 2022, 11:38
Wat Arjan zegt; de Nocasters zijn goed. Zeker voor country, funky slagjes, blues en niet al te zware rock. Maar waar houd je van? Wat voor muziekstijl speel je? De keuze is nl. reuze.

D3nnis
27 januari 2022, 12:20
De keuze is nl. reuze.

Haha, ik dacht eerst dat de keuze helemaal niet zo reuze kon zijn, want de TS wil "het origineel benaderen", maar als je op "nocaster pickups" googled vind je ongeveer 3 miljoen clones + varianten van allerlei bouwers :D

miyaru
27 januari 2022, 12:40
Welkom, en heel veel bouw plezier - houd ons op de hoogte!