PDA

View Full Version : Post je top 3 (of top 5) van favoriete overdrive pedalen



telecastermaster
21 januari 2022, 14:58
Vast al heel vaak bediscussieerd hier, maar omdat we nooit genoeg krijgen van overdrives: post je top 3 of top 5 hier. :crazyhappy:

tmms
21 januari 2022, 16:05
HM-2 (vroeger), Hustle Drive (vroeger), Animal (Rockett Pedals), jee, wat een gaaf ding. Tamelijk van dik hout, maar oe, mooi!

Midwolda
21 januari 2022, 16:14
Ibanez GE-300 (verkocht, stom)
Boss SD-1 (nog)
Nobels ODR-S (hele fijne mid-knop)

Jan Buurman
21 januari 2022, 16:55
MI Audio SuperCrunchbox
Brunetti Mercurybox
JRockett Animal (oude versie met snarlswitch)
Xotic BB pre-amp
Barber Direct Drive

Kim Wilson
21 januari 2022, 17:52
Brunetti Mercury Box
Fulltone OCD
Boss Blues Driver

Voilà. :)

Erik de Perik
21 januari 2022, 19:17
Ik heb te weinig ervaring daarin. Maar voor mij vind ik de Blackstar HT nogwat als preamp erg prima en de HB overdrive die een clone is van de OCD ook. Verder ooit een paar keer met een Marshall Guvner gespeeld die ik fijn vond.

Mitch
21 januari 2022, 22:04
Van oudste naar nieuwste liefde:
Ibanez Tube King voor dikke, gekleurde drive.
Klon voor meer boost dan drive.
Carl Martin low gain Plexitone voor net een randje en iets meer prik door de mix.

Eervolle vermelding voor de Timmy, die excelleert in dirty boost maar nu op het board staat van mijn guitar buddy.

Eervolle vermelding twee voor de DOD Looking Glass waarmee je van 100% transparant tot pretty mean kan en alles ertussen voor een prima prijs. Hulde!

Pepe
21 januari 2022, 22:37
Tis voor mij meer een combinatie:

Fender Jaguar → Greer Ghetto stomp (trash deluxe)
Gibson Les Paul → Bad Cat 2 tone (Billy G would be proud)
Fender stratocaster → Keeley Katana Blues drive (Houston, we have a winner)
Fender Telecaster → Bogner Wessex (moderne jazzy/blues)
Gibson Es 330 → Free the Tone Red Jasper (fixed Klon low drive)

eervolle vermelding: Dr Z Drive (in your face)