PDA

View Full Version : PRS SE Silver SKY



Luke-wannabe
12 januari 2022, 10:50
Goeie zet denk ik! Ik heb de originele Silver Sky gespeeld en was erg onder de indruk van deze gitaar. Gewoonweg een waanzinnig goeie Strat.

Ik ga er geen kopen, maar vind het wel tof dat ze deze succesformule beschikbaar maken voor de genen met wat minder geld! Moet alsnog €999 kosten bij Thomann hoor, maar da's alsnog een pak minder dan €2700 voor de USA.

https://d2zap0z9ahyacn.cloudfront.net/eyJidWNrZXQiOiJwcnNpbWFnZXMiLCJrZXkiOiJndWl0YXItaW 1hZ2VzL3NlLXNpbHZlci1za3ktMjAyMi1zdG9uZS1ibHVlLmpw ZyIsImVkaXRzIjp7ImpwZWciOnsicXVhbGl0eSI6ODIsInByb2 dyZXNzaXZlIjp0cnVlLCJ0cmVsbGlzUXVhbnRpc2F0aW9uIjp0 cnVlLCJvdmVyc2hvb3REZXJpbmdpbmciOnRydWUsIm9wdGltaX plU2NhbnMiOnRydWV9LCJyZXNpemUiOnsid2lkdGgiOjE5MjAs ImhlaWdodCI6NjYzLCJmaXQiOiJjb3ZlciJ9LCJzaGFycGVuIj p0cnVlfX0=

rozh
12 januari 2022, 11:08
kijk uit nu komen er allemaal snobistische 50plussers zeiken over de headstock :crazyhappy: (terwijl er al tig stratclones bestaan)

Ik heb er een besteld om eens te kijken! had de Roxy pink al besteld vorig jaar July maar dat duurt al heel lang en schijnt nog wel even te duren voordat die geleverd wordt.

apekop
12 januari 2022, 11:31
Benieuwd hoe die zich verhoud tot de USA versie. Ik wil hem al een hele tijd proberen, maar geen zin om 2700 euro uit te geven. Maar hij moet wel goed zijn en in sound niet minder zijn, anders hoeft het voor mij niet. Ik zou wel een vergelijktest willen zien. Is er ergens een overzicht van de verschillen in specs?

Kim Wilson
12 januari 2022, 11:37
Ja, mooie zet denk ik ook! Bij Gretsch werkt het ook. Zou Rickenbacker ook eens moeten doen. :D

guitarkid2
12 januari 2022, 11:39
???
Snobitchege 50+ ers scoren gewoon een prs van tig uit de speciale hardwoods bibliotheek en maken zich toch niet druk wat het gepeupel bij thommonusses op een black friday scored ?
Btw
Vraag me af wat er nou ongeveer een 3de minder is aan deze uitvoering
Bij de les pauls is dat duidelijk
Leg eens een junior naast een burst

rozh
12 januari 2022, 11:57
hier wat (blinde) vergelijkingen


https://www.youtube.com/watch?v=pVrvYPrLneY


https://www.youtube.com/watch?v=u5g4-VE-Zyo

apekop
12 januari 2022, 12:02
???
Vraag me af wat er nou ongeveer een 3de minder is aan deze uitvoering


De prijs van een gitaar is meestal niet evenredig aan de kwaliteit. Dus deze SE zal niet 3 keer zo slecht zijn dan een USA. Het gaat meer om de details.

Wat ik zo zie:
-elementen uit Indonesië ipv usa.
-de matte finish ivm de meer sprankelende finish bij de usa
-8.5" radius ipv 7.25" bij de usa.

Er zijn vast nog meer verschillen....
@Rozh: laat even weten als je hem binnen hebt. Jij hebt de USA al bespeeld (?), dan kan je misschien goed vergelijken. Want de specs zeggen niet alles.

rozh
12 januari 2022, 12:04
Ik zal een uitgebreide review doen op mn instagram en youtube😇

Heb net een nieuwe zeer goede camera dus dat worden mooie beelden. Ik heb idd de usa versie al bespeeld ooit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

apekop
12 januari 2022, 12:28
Net even beiden blind vergelijkvideo's gekeken. Bij de eerste had ik het meteen goed, ik vond de usa warmer klinken. Maar bij de tweede had ik het andersom. Bij de cleane settings is er verschil te merken, maar bij de overdrive sound vond ik het weinig verschil. Kan ook nog met de versterker te maken hebben natuurlijk.

LRS
12 januari 2022, 16:09
Het is te hopen voor de doorsnee strat liefhebber, dat silver sky’s niet zijn uitgerust met een standaard PRS wide fat halsprofiel. Ik kan met verschillende fender en Gibson halzen overweg, maar de wide fat die op de McCarty zat, heb ik om precies die reden weggedaan. Ieder z’n voorkeur natuurlijk….

Kim Wilson
12 januari 2022, 16:23
Het zou juist een feature zijn die ze wel moeten behouden. Strats zijn er genoeg, en als ze zich daarmee in het hogere segment mee onderscheiden, moeten ze dat IMO ook bij de goedkopere versie terug laten komen. Dan heb je ook echt een alternatief voor je dure serie.

arjanb01
12 januari 2022, 17:13
Mooie serie die Silversky SE.
Minpunt vind ik de kleuren die echt een beetje goedkoop ogen imo.
Zag gisteren op YouTube deze promo met John Mayer himself. Betere marketing bestaat niet:

https://youtu.be/x4untaljllM

Dit zal veel PRS fans over de streep trekken er eentje te kopen.
Soundwise vind ik hem niet beter of minder dan een strat van bijvoorbeeld Sire, de S7, die de helft van deze kost. En de S7 heeft ook nog een mooiere kleurstelling en roasted maple nek.

apekop
12 januari 2022, 18:34
Soundwise vind ik hem niet beter of minder dan een strat van bijvoorbeeld Sire, de S7, die de helft van deze kost. En de S7 heeft ook nog een mooiere kleurstelling en roasted maple nek.

Of hij soundwise beter of slechter is dan een Sire durf ik niet te zeggen ahv de video's.
De PRS kleuren gaan wel, jammer dat het matte finish is en geen metalic zoals de usa. Dat matte oogt inderdaad wat goedkoper.

Van de Sire S7 vintage (model met SSS) zijn er maar drie saaie kleuren, zwart, wit en sunburst. Daar loop ik ook niet warm van. Bovendien vind ik de bodyvorm van die Sire strat ook niet mooi....

arjanb01
12 januari 2022, 18:52
Da’s natuurlijk allemaal smaak.
Voor 549 biedt die Sire een roasted maple nek met afgeronde randen, bone nut, alder body….
Silver Sky: kunststof topkam, basswood body (hoeft niet slecht te zijn maar voor die prijs verwacht je alder) maar wel bijna 2x zo duur.

apekop
12 januari 2022, 19:54
De body is poplar.

Luke-wannabe
12 januari 2022, 19:55
Soundwise vind ik hem niet beter of minder dan een strat van bijvoorbeeld Sire,

Ga nou de sound van een gitaar niet beoordelen via een video. Op een youtube filmpje klinkt elke strat het zelfde. Je kunt er pas echt iets zinnigs over zeggen als je die twee gitaren naast elkaar uittest.

arjanb01
12 januari 2022, 20:10
Klopt is ook lastig te horen via YT.
Heb je helemaal gelijk in.

Kim Wilson
12 januari 2022, 20:21
Ik moet wel zeggen dat (afgaande van reviews op YouTube en specsheets) Sire haar zaakjes wel goed voor elkaar lijkt te hebben. Super netjes afgewerkt, goeie materialen. Ik zou er eens eentje moeten testen.

rozh
12 januari 2022, 20:46
Ga nou de sound van een gitaar niet beoordelen via een video. Op een youtube filmpje klinkt elke strat het zelfde. Je kunt er pas echt iets zinnigs over zeggen als je die twee gitaren naast elkaar uittest.

Aanvulling hierop: Het filmpje van john mayer zelf is gespeeld over een dumble/tworock/prs jmod waarschijnlijk (een van de 3 of een mix), denk dat er ook wel een of meer pedalen voor zitten.
De filmpjes van andere makers op youtube hebben ook wel aardig wat pedalen ervoor zitten. Dus dat is allemaal echt appels met peren vergelijken. De speakers van je laptop of telefoon helpen natuurlijk ook niet echt in samenwerking met de compressie van youtube.(wel beter dan vroeger.
dus dat klinkt toch wat anders dan je boss katana thuis :D

apekop
13 januari 2022, 09:46
Deze Silver Sky SE lijkt me een goed alternatief voor een Mexicaanse Fender. Anderzijds vind je voor dat bedrag ook wel een 2ehands Fender usa. Het is maar wat je wil. Het heeft in ieder geval mijn gas voor een nieuwe strat weer aangewakkerd. Ik zoek al lang naar een goede tweede strat.

Wanneer komt hij trouwens binnen Rozh?

rozh
15 januari 2022, 13:56
Godver. Ik dus meteen dinsdag om 12 uur gebeld met thomann om te preorderen: “vandaag of morgen komt ie binnen”
Paar dagen erna nog eens gebeld: 10 februari komt ie binnen
Gister gebeld: “wordt toch maart”
Op de site staat 15-19weken levertijd…
Nou t hele idee van “ik bestel die se zodat ik alvast een silver sky heb tot de roxy pink arriveert” is dus ook van de baan.
Als ik een custom gitaar had laten maken was ie er al eerder dan dit haha. Jezus man ik haat hypes en dit soort gezeik😅ohja en wachten, dat haat ik ook😂


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
15 januari 2022, 14:03
Dus je hebt de order voor de SE gecanceld ?
Wachten is nooit tof.
Toen ik in 2014 m’n Tokai les Paul bestelde moest ook bijna 6 maanden wachten tot hij binnen was. Maar heb hem bijna 8 jaar na dato nog steeds dus wachten loont, hoe irritant het soms ook is ! 😬

rozh
15 januari 2022, 14:05
Dus je hebt de order voor de SE gecanceld ?
Wachten is nooit tof.
Toen ik in 2014 m’n Tokai les Paul bestelde moest ook bijna 6 maanden wachten tot hij binnen was. Maar heb hem bijna 8 jaar na dato nog steeds dus wachten loont, hoe irritant het soms ook is ! 😬

Nee ik heb hem niet gecanceld, heb wel even rondgebeld of ik em niet op de een of andere manier eerder kan krijgen, dus dat wachten we dan maar even af! Ill keep you posted


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

R.J
16 januari 2022, 15:52
Ik heb de video van Mary Spender gezien waarin ze 'm vergelijkt met haar eigen USA (nebula) silver sky..... De enige reden om de USA te kopen is dus omdat je het verschil in fit & finish waardeert.
Het geluid is nagenoeg identiek.

Daarnaast heeft de SE een iets plattere toets wat ik ersoonlijk waardeer, al is ie voor mijn smaak waarschijnlijk nog te rond :)

Maar dat is het enige verschil.

Erik de Perik
16 januari 2022, 15:55
Nahja ik zit dan wat minder in de platte en ronde toetsen, maar wel interessant dat die SE zo weinig afwijkt.

D3nnis
16 januari 2022, 16:20
De enige reden om de USA te kopen is dus omdat je het verschil in fit & finish waardeert.
Het geluid is nagenoeg identiek.

Dat is toch eigenlijk heel vaak zo?

rozh
16 januari 2022, 16:29
Vind die mary niet zo, weet niet wat ik van haar “deskundige” oordeel vind hehe😝


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
16 januari 2022, 16:58
Ze heeft wel veel abonnees op YouTube.
Ik vind haar qua muzikant en gitarist niks bijzonders. Misschien heeft ze dr marketing goed voorelkaar. En ja, het kont uit de UK dus dat trekt sowieso volk aan.
Verschillen tussen de US versie en de goedkopere versie van de silversky gaat wel verder dan de finish.
De topkam is bij de US van been en van deze serie van kunststof.
Houtsoort body is anders. Toetsradius inderdaad. Hardware zal iets minder/goedkoper zijn. Elementen zullen ook niet dezelfde zijn en dat hoor je zelfs op YouTube filmpjes.
Heb het filmpje van Andersons bekeken en de duurdere versie klank veel warmer, breder en dat was vooral te merken in het clean.
De lak zal ook anders zijn (poly versus nitro ?). Finish van de hals is op de duurdere anders/hoogwaardiger.
Zo maar wat verschillen, zonder dat ik hem vast heb gehad overigens 😂

no 1 hops
17 januari 2022, 08:21
Heb het filmpje van Andersons bekeken en de duurdere versie klank veel warmer, breder en dat was vooral te merken in het clean.
De lak zal ook anders zijn (poly versus nitro ?). Finish van de hals is op de duurdere anders/hoogwaardiger.
Zo maar wat verschillen, zonder dat ik hem vast heb gehad overigens 
de vraag is dan of je daar met pickup hoogte afstelling al iets aan kan doen en bijvoorbeeld welke snaren erop zitten.
en met eventueel 20% tolerantie op de potmeters zou je ook daardoor al ander geluid krijgen als je pech hebt.
brug is ook anders, 6 punts op de US en 2 punts op de SE.

ze hadden een verkoopwinnaar gehad als ze net als bij G&L tribute serie de originele pickups hadden gebruikt zoals hun MFD
maar als je niet kan spelen zoals Mayer, dan komt dat wat in de gitaar aan kwaliteit en sound zit er echt niet uit denk ik

Rick trodat
17 januari 2022, 08:59
Ze heeft wel veel abonnees op YouTube.
Ik vind haar qua muzikant en gitarist niks bijzonders. Misschien heeft ze dr marketing goed voorelkaar. En ja, het kont uit de UK dus dat trekt sowieso volk aan.
Verschillen tussen de US versie en de goedkopere versie van de silversky gaat wel verder dan de finish.
De topkam is bij de US van been en van deze serie van kunststof.
Houtsoort body is anders. Toetsradius inderdaad. Hardware zal iets minder/goedkoper zijn. Elementen zullen ook niet dezelfde zijn en dat hoor je zelfs op YouTube filmpjes.
Heb het filmpje van Andersons bekeken en de duurdere versie klank veel warmer, breder en dat was vooral te merken in het clean.
De lak zal ook anders zijn (poly versus nitro ?). Finish van de hals is op de duurdere anders/hoogwaardiger.
Zo maar wat verschillen, zonder dat ik hem vast heb gehad overigens 😂

Alles klopt wat je hierboven zegt, alleen gebruikt prs helemaal geen nitro. Wel hebben ze diverse soorten lak maar geen nitro.

Da Vinci
17 januari 2022, 10:12
Vind die mary niet zo, weet niet wat ik van haar “deskundige” oordeel vind hehe��


Kende haar niet, net ff gekeken en niet heel erg onder de indruk.

Filmpje wel leuk gedaan zo met die splitscreen en kleur vs. zwart/wit.

apekop
17 januari 2022, 10:21
Ik heb de video van Mary Spender gezien waarin ze 'm vergelijkt met haar eigen USA (nebula) silver sky..... De enige reden om de USA te kopen is dus omdat je het verschil in fit & finish waardeert.
Het geluid is nagenoeg identiek.

Daarnaast heeft de SE een iets plattere toets wat ik ersoonlijk waardeer, al is ie voor mijn smaak waarschijnlijk nog te rond :)

Maar dat is het enige verschil.

Ik ken die hele dame niet, maar je mening baseren op 1 enkele video en dat als waarheid verkondigen (zo lijkt het in de post althans) lijkt me geen goed idee. Het prijsverschil moet ergens inzitten anders prijzen ze hun eigen usa model uit de markt.

Napoje
17 januari 2022, 11:18
Ik ken die hele dame niet, maar je mening baseren op 1 enkele video en dat als waarheid verkondigen (zo lijkt het in de post althans) lijkt me geen goed idee. Het prijsverschil moet ergens inzitten anders prijzen ze hun eigen usa model uit de markt.

Als dat zo was zou gibson allang niet meer bestaan. Sommige mensen hebben graag ern zeer fors bedrag over voor een zorgvuldig samengesteld en gebouwd instrument. Beetje hetzelfde verhaal als met exclusieve horloges van +10k. Die geven de tijd niet beter weer dan een seiko van een paar tientjes maar zeggen wel wat over de status van de eigenaar.

apekop
17 januari 2022, 12:20
Ik zou een horloge niet willen vergelijken met een gitaar.

Kim Wilson
17 januari 2022, 12:40
Qua status ontlenen vind ik de vergelijking best goed eigenlijk.

apekop
17 januari 2022, 13:25
Qua status ontlenen vind ik de vergelijking best goed eigenlijk.

Dat klopt. Maar ik zelf zie een gitaar niet als status. De SE is natuurlijk vast een prima gitaar, maar op sommige punten zal de usa waarschijnlijk beter zijn. Of je dat prijsverschil ervoor over hebt moet iedereen zelf beoordelen. Ik ben alleen de stelling 'mijn Squier van 100 euro is net zo goed als een Fender usa', of iets in die strekking, wat je vaak voorbij ziet komen op forums een beetje zat.....:)

Rick trodat
18 januari 2022, 09:45
Nou dat heb ik met die Harley benton gitaren. Een vriend van mij heeft een telecaster gekocht voor 130 euro ofzo en gewoon bizar hoe goed die gitaar is voor dat bedrag. Dat was vroeger niet. Ik had een stagg en die was vreselijk. Squier maakt op een budget prima gitaren.

Kim Wilson
18 januari 2022, 10:10
Dat klopt. Maar ik zelf zie een gitaar niet als status. De SE is natuurlijk vast een prima gitaar, maar op sommige punten zal de usa waarschijnlijk beter zijn. Of je dat prijsverschil ervoor over hebt moet iedereen zelf beoordelen. Ik ben alleen de stelling 'mijn Squier van 100 euro is net zo goed als een Fender usa', of iets in die strekking, wat je vaak voorbij ziet komen op forums een beetje zat.....:)

Jij niet, maar het feit dat er gitaren van meer dan €3000 worden verkocht bewijst dat er (toch nog best veel) gitaristen gevoelig voor zijn.

apekop
18 januari 2022, 10:34
Jij niet, maar het feit dat er gitaren van meer dan €3000 worden verkocht bewijst dat er (toch nog best veel) gitaristen gevoelig voor zijn.

Of het zijn gewoon beter en zorgvuldiger gebouwde instrumenten. Vast niet in alle gevallen. Maar bijvoorbeeld boutique instrumenten zitten al snel over de 3000.
Voor andere instrument branches is 3000 niks. Wij mogen blij zijn dat we voor 300 euro ook al een redelijke gitaar hebben.

Napoje
18 januari 2022, 11:58
Reputatie en imago. Daarvoor wordt een hoop extra betaald. Niet eens zo zeer voor kwaliteit. Dat houden mensen graag als argument om de prijs te rechtvaardigen. Maar vaak wil men the real thing en niet een kopie die wellicht beter is. Mensen willen met een gibson op het podium staan en niet met een greco of burny of id.

apekop
18 januari 2022, 12:07
Reputatie en imago. Daarvoor wordt een hoop extra betaald. Niet eens zo zeer voor kwaliteit. Dat houden mensen graag als argument om de prijs te rechtvaardigen. Maar vaak wil men the real thing en niet een kopie die wellicht beter is. Mensen willen met een gibson op het podium staan en niet met een greco of burny of id.

Dat geldt voor sommige gitaren wellicht maar ik vind het een beetje kort door de bocht om alle dure gitaren zo op 1 hoop te gooien zoals jullie nu doen (althans zo komt het op mij over).

Erik de Perik
18 januari 2022, 15:03
Ik heb nogal de neiging om met goedkope kutgitaren op het podium te staan en pas als men dichterbij komt en ziet dat er niet het goede merk op de kop staat, is de interesse verdwenen.


Dit jaar is het 120 jaar geleden dat Orville Gibson uit het bedrijf stapte.

no 1 hops
20 januari 2022, 09:15
Dat geldt voor sommige gitaren wellicht maar ik vind het een beetje kort door de bocht om alle dure gitaren zo op 1 hoop te gooien zoals jullie nu doen (althans zo komt het op mij over).

"Napoje schrijft: Reputatie en imago. Daarvoor wordt een hoop extra betaald. Niet eens zo zeer voor kwaliteit. Dat houden mensen graag als argument om de prijs te rechtvaardigen. Maar vaak wil men the real thing en niet een kopie die wellicht beter is. Mensen willen met een gibson op het podium staan en niet met een greco of burny of id."

en kijk om je heen, alles draait tegenwoordig om de buitenkant, wat je hebt.
zegt een prachtige leasebak iets over de kwaliteit van je werk of je product?

toen Leo Fender zijn gitaren ontwierp werden ook tijdens de productie keuzes gemaakt die puur op basis van kostenbesparing werden gemaakt.
dat is nu niet anders.
geeft een goed horloge, ik heb er nog een van de hema, niet met de dezelfde precisie de tijd aan dan een Rolex? waarom willen zovelen dan een Rolex?

stel je laat je huis verbouwen en de bouwvakkers komen niet met gereedschap van makita, dewald etc maar met parkside van de lidl?
sommigen zullen dan hun bedenkingen hebben, maar waar het om draait is of ze hun werk goed doen.

image is everything bij velen, durven je eigen keuzes te maken op basis van je eigen maatstaven, dat doen er niet veel ben ik bang

Napoje
20 januari 2022, 09:53
Mike Rutherford is wat dat betreft wel een held, qua eigen keuzes maken.

https://www.musicradar.com/amp/news/mike-rutherford-squier-strat

twoerd
20 januari 2022, 09:57
Ik begrijp er geen sikkepit van. Je staat er toch om muziek te maken, niet om je instrument te showen? Als iemand je gitaar stom vindt hoepelt ie toch lekker op naar de bar. Ik ben geen artiest maar ik zou echt geen seconde twijfelen of ik met een Pacifica voor publiek kan gaan staan hoor. Ik zou het juist spannender vinden om met mijn protserige White Falcon op te treden. Dan gaan mensen alleen maar kritischer luisteren en daar heb ik dan ook weer geen zin in. Maar dan nog: ik bepaal zelf wel wat ik speel, doei.

apekop
20 januari 2022, 10:48
Mike Rutherford is wat dat betreft wel een held, qua eigen keuzes maken.

https://www.musicradar.com/amp/news/mike-rutherford-squier-strat


Wel met een hoop mods. Iemand anders heeft die weer helemaal nagemaakt met de mods en staat nu voor 700+ te koop. Hij heeft er een hele video van gemaakt. https://reverb.com/item/48286803-squier-bullet-stratocaster-mike-rutherford-mods-sonic-grey

Napoje
20 januari 2022, 10:50
Ik begrijp er geen sikkepit van. Je staat er toch om muziek te maken, niet om je instrument te showen? Als iemand je gitaar stom vindt hoepelt ie toch lekker op naar de bar. Ik ben geen artiest maar ik zou echt geen seconde twijfelen of ik met een Pacifica voor publiek kan gaan staan hoor. Ik zou het juist spannender vinden om met mijn protserige White Falcon op te treden. Dan gaan mensen alleen maar kritischer luisteren en daar heb ik dan ook weer geen zin in. Maar dan nog: ik bepaal zelf wel wat ik speel, doei.

Muziek is lifestyle. Vooral bij jongere bands. Kleding, imago en uitstraling zijn net zo belangrijk als de muziek die gemaakt wordt dus dat geldt ook voor het instrumentarium. Zie jij john mayer om maar eens wat te noemen al met een esp of ibanez op het podium gaan, hoe goed doe ook mogen zijn? Nee dat gaat niet gebeuren.
En waar de helden op spelen, dat gaan de fans kopen. Meestal gebeurd dat niet op rationele gronden.

Luke-wannabe
20 januari 2022, 11:04
https://64.media.tumblr.com/500dfa1f07e00e53ad4985ea907dcb2a/tumblr_nsb1dz1qRj1texqglo5_1280.jpg

Pepe
20 januari 2022, 11:19
Ik ken hem ook wel met Duesenbergs, als dat telt.

Kim Wilson
20 januari 2022, 11:41
Ik begrijp er geen sikkepit van. Je staat er toch om muziek te maken, niet om je instrument te showen? Als iemand je gitaar stom vindt hoepelt ie toch lekker op naar de bar. Ik ben geen artiest maar ik zou echt geen seconde twijfelen of ik met een Pacifica voor publiek kan gaan staan hoor. Ik zou het juist spannender vinden om met mijn protserige White Falcon op te treden. Dan gaan mensen alleen maar kritischer luisteren en daar heb ik dan ook weer geen zin in. Maar dan nog: ik bepaal zelf wel wat ik speel, doei.

Ach kom, die Gretsch heb je toch ook gekozen omdat ie er mooi uitziet?

Erik de Perik
20 januari 2022, 11:57
Het grappigste is nog wel de vintage markt. Allemaal oud spul net als waar de idolen op speelden. Alleen was het toen splinternieuw.

twoerd
20 januari 2022, 12:27
Ach kom, die Gretsch heb je toch ook gekozen omdat ie er mooi uitziet?

Die Gretsch heb ik gekozen omdat het een feestelijke droomgitaar is en een levenslang aandenken aan mijn PhD. Ik speel er ook gewoon op want het is ook gewoon een goed en fijn instrument, en er mogen best gebruikssporen op komen. Maar hij is natuurlijk totaal over-de-top (dat is juist het leuke ervan), en ermee voor een calvinistisch Hollands oordelend publiek staan vind ik wel een beetje spannend. Maar da's meer een uitdaging voor mij op persoonlijk vlak, beetje meer karakter ontwikkelen en daar schijt aan hebben :)

Napoje
20 januari 2022, 12:39
De meeste toeschouwers hebben geen idee wat jij voor gitaar hebt en je mag al blij zijn als de gemiddelde (calvinistische?) nederlander fender of gibson weet te noemen als je naar een gitaarmerk vraagt, laat staan dat ze iemand een uitslover met een te glimmende gitaar zouden vinden. Ze zien het verschil niet eens.

Als je echt reacties wilt krijgen moet je met een roze bc rich warlock dubbelneck gaan spelen, dat valt de mensen wel op denk ik.

miyaru
20 januari 2022, 12:55
Of een "Hello Kitty" stratocaster of zo.......

no 1 hops
20 januari 2022, 14:54
waarom zouden fabrikanten bekende spelers willen koppelen aan hun merk?
leuke topic op TDPRI daarover met onwaarschijnlijke combo's van gitaren en spelers
https://www.tdpri.com/threads/when-guitar-brand-have-very-unlikely-players-in-their-ads.1090857/

miyaru
20 januari 2022, 15:34
Die Gretsch heb ik gekozen omdat het een feestelijke droomgitaar is en een levenslang aandenken aan mijn PhD. Ik speel er ook gewoon op want het is ook gewoon een goed en fijn instrument, en er mogen best gebruikssporen op komen. Maar hij is natuurlijk totaal over-de-top (dat is juist het leuke ervan), en ermee voor een calvinistisch Hollands oordelend publiek staan vind ik wel een beetje spannend. Maar da's meer een uitdaging voor mij op persoonlijk vlak, beetje meer karakter ontwikkelen en daar schijt aan hebben :)

En je hebt helemaal gelijk: als je jezelf niet verwend, wie doet het dan?

Erik de Perik
20 januari 2022, 15:38
Je ziet een stel combo’s die er alleen voor de foto zijn, maar Hendrix heeft toch echt met Gibsons opgetreden ook een Flying V. Joe McEnroe en Vitas Girulaitas (niet Björn Borg) speelden beide een beetje gitaar en waren fans van EvH.
Maar leuk topic!

apekop
21 januari 2022, 09:31
waarom zouden fabrikanten bekende spelers willen koppelen aan hun merk?
leuke topic op TDPRI daarover met onwaarschijnlijke combo's van gitaren en spelers
https://www.tdpri.com/threads/when-guitar-brand-have-very-unlikely-players-in-their-ads.1090857/

Lijkt me logisch toch. Rolmodellen laten de kassa rinkelen.

Die foto van Angus met een Musicman is hilarisch.

Pepe
21 januari 2022, 09:38
Maar... dat is toch oude koek? Gefundenes fressen?
Dat signatuur koppelen is al zo oud als de lopende band.
Of mis ik iets?

RoryVDW
21 januari 2022, 09:53
Ik heb nogal de neiging om met goedkope kutgitaren op het podium te staan en pas als men dichterbij komt en ziet dat er niet het goede merk op de kop staat, is de interesse verdwenen.


Dit jaar is het 120 jaar geleden dat Orville Gibson uit het bedrijf stapte.

Tzal wel nie van uw gitaren zijn dat ze geen intresse meer hadden..🤭🤭

Kim Wilson
21 januari 2022, 09:56
waarom zouden fabrikanten bekende spelers willen koppelen aan hun merk?
leuke topic op TDPRI daarover met onwaarschijnlijke combo's van gitaren en spelers
https://www.tdpri.com/threads/when-guitar-brand-have-very-unlikely-players-in-their-ads.1090857/

Vox deed ooit zoiets met één of ander bandje uit Liverpool. Dat heeft ze niet bepaald windeieren gelegd.

Tupelo
24 januari 2022, 23:47
waarom zouden fabrikanten bekende spelers willen koppelen aan hun merk?
leuke topic op TDPRI daarover met onwaarschijnlijke combo's van gitaren en spelers
https://www.tdpri.com/threads/when-guitar-brand-have-very-unlikely-players-in-their-ads.1090857/

Leuk draadje.

Braddie
25 januari 2022, 01:52
Zelf een pre-order gedaan op de groene SE. Speelde midden vorig jaar op een normale Silver Sky en was eigenlijk direct verliefd op de feel van het instrument, het klikte meteen. Vond 2700 alleen echt te veel geld, en hoewel 1000 euro alsnog een flinke smak geld is, scheelt het een goed stuk en zó veel minder zal 'ie echt niet spelen.

Braddie
25 januari 2022, 02:13
Ik heb nogal de neiging om met goedkope kutgitaren op het podium te staan en pas als men dichterbij komt en ziet dat er niet het goede merk op de kop staat, is de interesse verdwenen.


Dit jaar is het 120 jaar geleden dat Orville Gibson uit het bedrijf stapte.

Nam een hele tijd terug m'n HB Telecaster van 90 euro mee naar een jamsessie. 2e gitarist daar op een Fender gaf complimenten over de sound. Toen ik 'm vertelde dat 't een Harley Benton was van 90 euro was het "Oh.... Waarom?" nou, omdat het een heerlijk spelende gitaar is die goed klinkt en het mij niet interesseert of een gitaar 90 euro kost of 900 euro. Als een gitaar goed klinkt en speelt is het prima toch? Maar weet je Erik, die minachting hou je altijd. Als er geen PRS/Fender/Gibson op staat is het volgens veel mensen niet goed genoeg.

rozh
25 januari 2022, 09:50
Nou jongens ik weet niet of het nu een kwestie van dagen of weken gaan zijn maar ik sta iig op een shortlistje bij meerdere partijen. Zodra ik de kans krijg komen er mooie hd beelden en bijpassend commentaar van mijn kant!

Hou vooral mn insta en/of youtube in de gaten!
Johnmayerplayer heet ik op beide (johnmayerfan was al bezet he😅)

Mocht ie nou niet smel leverbaar blijken heb ik ook een demo afspraakje staan dus filmpjes komen er either way!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
25 januari 2022, 10:43
Zelf een pre-order gedaan op de groene SE. Speelde midden vorig jaar op een normale Silver Sky en was eigenlijk direct verliefd op de feel van het instrument, het klikte meteen. Vond 2700 alleen echt te veel geld, en hoewel 1000 euro alsnog een flinke smak geld is, scheelt het een goed stuk en zó veel minder zal 'ie echt niet spelen.

Dus jij gaat er ook een kopen?
Vet. Die silver sky se is echt wel een vooruitgang met je huidige gitaren denk ik !

apekop
25 januari 2022, 12:12
Nou jongens ik weet niet of het nu een kwestie van dagen of weken gaan zijn maar ik sta iig op een shortlistje bij meerdere partijen. Zodra ik de kans krijg komen er mooie hd beelden en bijpassend commentaar van mijn kant!

Hou vooral mn insta en/of youtube in de gaten!
Johnmayerplayer heet ik op beide (johnmayerfan was al bezet he��)

Mocht ie nou niet smel leverbaar blijken heb ik ook een demo afspraakje staan dus filmpjes komen er either way!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ok top! Zoals gezegd ben ik nog op zoek naar een strat erbij van zo rond de 1000 euro (of minder). Deze Silver Sky SE is 1 van de kandidaten, maar ik wil ook een keer een nieuwere Fender Player Plus strat proberen. Die ligt een beetje rond dezelfde prijs klasse. Het liefst zou ik ze allebei bestellen en dan eentje terug sturen die me het minst bevalt. Maar daar ben ik normaal niet zo van...

Erik de Perik
25 januari 2022, 18:27
Nam een hele tijd terug m'n HB Telecaster van 90 euro mee naar een jamsessie. 2e gitarist daar op een Fender gaf complimenten over de sound. Toen ik 'm vertelde dat 't een Harley Benton was van 90 euro was het "Oh.... Waarom?" nou, omdat het een heerlijk spelende gitaar is die goed klinkt en het mij niet interesseert of een gitaar 90 euro kost of 900 euro. Als een gitaar goed klinkt en speelt is het prima toch? Maar weet je Erik, die minachting hou je altijd. Als er geen PRS/Fender/Gibson op staat is het volgens veel mensen niet goed genoeg.

Eerste keer was bijna 10 jaar geleden, ik speelde in de buurt in een kroeg en tijdens de soundcheck kwamen een stel gitaarspelende kennissen van mij langs. Kreeg complimenten over m'n LP, ze kenden mij niet anders dan van m'n HSS superstrat. Toen ik door de microfoon zei dat hij 149 EUR kostte, verdween het enthousiasme. :cheerup:

Tupelo
26 januari 2022, 08:30
Kunnen jullie niet een HB appreciation topic openen ofzo..?
Er zijn meer fans.
Ben zelf wel benieuwd naar een HB Concert Ukelele (https://www.thomann.de/nl/harley_benton_uk10s_ukulele.htm?glp=1&gclid=EAIaIQobChMI7JnH2PLO9QIV0ON3Ch1ITQ6hEAQYASAB EgI1O_D_BwE), massieve top voor 59,- euro, en laaiend enthousiaste reviews.

apekop
26 januari 2022, 10:08
Kunnen jullie niet een HB appreciation topic openen ofzo..?
Er zijn meer fans..

Lijkt me een goed idee. Dan kan het hier weer een beetje on topic....:)