PDA

View Full Version : JCM 2000 DSL 401 ??



Toaster
10 augustus 2003, 22:55
De Marshall JCM 2000 401

Is dit een goeie versterker? En dat tweede overdrive kanaal wordt dat gedaan via een volume boost of is het echt meer gain?

Ik zou hier graag wat meer over willen weten. Alvast bedankt.

Diedo
11 augustus 2003, 16:17
het is een hele aardige versterker voor blues en rock,maar je moet geen jcm 800 verwachten.

het tweede overdrive kanaal heeft volgens mij gewoon meer gain...
maar volgens mij is dit een "half kanaal" want je kan dus een schakelaar indrukken en dan schakel je tussen OD1 en OD2, maar je kan hiertussen niet schakelen op de footswitch(--> tweekanaals--> DUAL super lead)

leuk ding maar nieuw best prijzig(800-900 pleuro´s)

Negative K3 fan
11 augustus 2003, 17:23
de DSL combos hebben e en reputatie dat ze onbetrouwbaar zijn, maar dat schijnt vrij makkelijk te verhelpen te zijn.

FragDaddy
11 augustus 2003, 19:12
de DSL combos hebben e en reputatie dat ze onbetrouwbaar zijn, maar dat schijnt vrij makkelijk te verhelpen te zijn.

jah hoor. het probleem is dat de printplaten nogal beroerd gesoldeerd zijn en dat als ze flink warm worden (en dat worden ze) dat het dan soms voorkomt dat er een soldeerverbinding op die print los gaat zitten, waardoor de versterker vreemd gaat doen (verbinding maakt soms wel/soms niet contact)

eenvoudig te verhelpen voor iedereen die een beetje handig is: gewoon ALLE soldeerverbindingen op de print opnieuw solderen als je problemen hebt! dat lost het probleem in bijna alle gevallen op.