PDA

View Full Version : stringspoiler



motorhan
30 december 2021, 21:28
Ik zag wat opmerkingen over een stringspoiler voor op de bigsby voor en tegenstanders
past zo', ding altijd en is het te overwegen
ik zag ze voor ca 35.00 maar meest niet op voorraad.
Ik had op een eerdere gitaar met een bigsby nog geen snaren vervangen dus weet niet of het echt lastig is. maar hoe monteer h zo'n ding moet je de brug eerst gedeeltelijk demonteren en dan toevoegen of is het een kwestie van klemmen en klaar.

MarkS
30 december 2021, 23:53
Altijd onnodig gevonden. Tis geen dagelijks klusje he. Gewoon het oogje/ ball end van de snaar eerst ff een knikje geven, dan haak je ‘em zo aan. Tuurlijk, de eerste keer is ff lastig tot je het door hebt.
(Ok, ik had ook locking tuners, dat maakt het opspannen/vastzetten van een nieuwe snaar ook makkelijker bij een Bigsby gitaar….)
Of 6 gaatjes doorboren, steek je de snaar er gewoon dwars doorheen.

Duhsjaak
31 december 2021, 08:22
Ik heb vanaf 1971 tot 2010 gespeeld op een zelfbouw met Bigsby en moest opzoeken wat een string spoiler is.
Nou heb ik er altijd de balen van als mensen zich op ervaring beroepen. Maar hier kon ik eigenlijk niet veel anders.

Toen ik stopte met de bigsby, had ik even moeite met string through, totdat ik dat foefje doorhad. Ik zeg maar…….
Gewoon nieuwesnaren voor €35,00 en ik garandeer je dat je daar heul happy van wordt.
Vriendelijke groet, Gus

motorhan
31 december 2021, 20:23
Altijd onnodig gevonden. Tis geen dagelijks klusje he. Gewoon het oogje/ ball end van de snaar eerst ff een knikje geven, dan haak je ‘em zo aan. Tuurlijk, de eerste keer is ff lastig tot je het door hebt.
(Ok, ik had ook locking tuners, dat maakt het opspannen/vastzetten van een nieuwe snaar ook makkelijker bij een Bigsby gitaar….)
Of 6 gaatjes doorboren, steek je de snaar er gewoon dwars doorheen.

Ik heb dat filmpje gezien dus het zal wel lukken maar ik hou ook wel van gadgets maar dan moet het wel handig en functioneel zijn en doorboren zou ook een optie kunnen zijn maar hoe haal je die as er uit en heeft iemand het al eens gedaan de as zal niet helemaal overal rond zijn want anders zou ie door de spanning draaien en om de gaatjes zonder verdere schade te boren moet de bigsby er wel af lijkt me ik dacht wel een soort borgring te zien als je die er af haalt kun je de as er dan zo uit tikken bestaat er ergens een onderdelen tekening

guitarkid2
31 december 2021, 21:45
Heb 1 keer snaren op een bigsby zonder de vibramate gezet
Resultaat bloedende vingertjes :) dus ik heb gelijk zo'n ding gescored maar ik heb dan ook een essentieele tremor maw trilhandjes
Truuk is in eerste instantie snaren 1 voor 1 te verwisselen
Schijnt ut
Die 3,5 tienen kun je altijd nog uitgeven
Toch ?

denis.hermans
1 januari 2022, 00:48
Nooit problemen gehad met vervangen van snaren op een gitaar met bigsby. Gewoon : één voor één vervangen en de snaar wat voorbuigen zoals hierboven ook al gezegd werd.

motorhan
1 januari 2022, 11:30
Heb 1 keer snaren op een bigsby zonder de vibramate gezet
Resultaat bloedende vingertjes :) dus ik heb gelijk zo'n ding gescored maar ik heb dan ook een essentieele tremor maw trilhandjes
Truuk is in eerste instantie snaren 1 voor 1 te verwisselen
Schijnt ut
Die 3,5 tienen kun je altijd nog uitgeven
Toch ?
Het gaat me niet om het geld alleen of het iets toevoegd of niet en dt lijkt me duidelijk Ik laat het voorlopig zo als het is ga er van de week eens nieuwe snaren op zetten