PDA

View Full Version : Zwijn - Bezoedelaars der helden



arcane
30 december 2021, 13:52
Het 3e nummer van Zwijn is een feit. Dit maal in moerstaal (wat we eigenlijk altijd al wilden)
https://zwijn.bandcamp.com/track/bezoedelaars-der-helden


linkje naar topic van de vorige nummers (voor meer achtergrond info):
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?176318-Zwijn&highlight=zwijn

witterwit
30 december 2021, 14:06
Behoorlijk Doom :cool::soinnocent:

Duhsjaak
30 december 2021, 16:23
Ik word al een jaar of 12 achtervolgd met opmerkingen dat de tekst niet te verstaan is.
Na dit nummer wil ik daar niets meer over horen.
Voor de rest:te gek!
Long may you run!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
10 januari 2022, 12:24
Behoorlijk Doom :cool::soinnocent:Lijkt me meer black ;)

Cageman
10 januari 2022, 16:05
Cool!

Levendig, zeker voor de stijl. En dan heb ik het over het geluid :soinnocent:. Gaat het over zombies?

Ik twijfel over de timing. Is het bewust zo, of gewoon gevolg van hoe het live ingespeeld is? Gelijk vanaf het begin lijkt het wel het volgende maatschema te hebben:

4/4, 7/8, 4/4, 13/16. Dit is twee keer achter elkaar zo. Als dit niet bewust is, zijn jullie in ieder geval goed op elkaar ingespeeld. Staan jullie in dezelfde ruimte? (Waardoor de gitarist dus de nieuw aangegeven 1ste tel op de crash kan zien gebeuren en erop kan anticiperen.)

arcane
10 januari 2022, 17:17
Cool!

Levendig, zeker voor de stijl. En dan heb ik het over het geluid :soinnocent:. Gaat het over zombies?

Ik twijfel over de timing. Is het bewust zo, of gewoon gevolg van hoe het live ingespeeld is? Gelijk vanaf het begin lijkt het wel het volgende maatschema te hebben:

4/4, 7/8, 4/4, 13/16. Dit is twee keer achter elkaar zo. Als dit niet bewust is, zijn jullie in ieder geval goed op elkaar ingespeeld. Staan jullie in dezelfde ruimte? (Waardoor de gitarist dus de nieuw aangegeven 1ste tel op de crash kan zien gebeuren en erop kan anticiperen.)

De grap is dat de tekst over duiven gaat haha.
We vinden het ontzettend moeilijk om tekst te schrijven. Een goede vriend van me heeft me als tip gegeven om een allerdaagse ergernis te gebruiken, en dat om te zetten naar een metal-tekst zeg maar.
Alle instrumenten (inclusief drums dus) zijn apart opgenomen.
We zijn verder wel erg goed op elkaar ingespeeld, we spelen al bijna 20 jaar samen in allerlei bands/projecten.

Duhsjaak
21 februari 2022, 07:53
Geen nieuws uit groot Amsterdam maar stiekem terug gekomen voor een oortje vol pret.
Vriendelijke groet, Gus