PDA

View Full Version : Effect van Greenbacks frontloaded of backloaded monteren??



piezo
10 augustus 2003, 21:11
Het is al eens eerder aan de orde geweest, door o.a. Mathe, maar die discussie vond ik toen een beetje verwarrend.
Ik heb een oude Orange combokast, zonder de versterker er in. Dus alleen nog de luidsprekers, 2 oude G12H's. Die zaten en zitten backloaded gemonteerd. De kast heb ik nu dichtgemaakt met wat restantplaten spaanplaat.
Klinkt best goed maar ik vraag me af wat voor verschil het oplevert als ik ze van voren monteer en waarom dan?

piezo
6 september 2003, 09:21
Ik plaats hem nog maar eens:



Het is al eens eerder aan de orde geweest, door o.a. Mathe, maar die discussie vond ik toen een beetje verwarrend.
Ik heb een oude Orange combokast, zonder de versterker er in. Dus alleen nog de luidsprekers, 2 oude G12H's. Die zaten en zitten backloaded gemonteerd. De kast heb ik nu dichtgemaakt met wat restantplaten spaanplaat.
Klinkt best goed maar ik vraag me af wat voor verschil het oplevert als ik ze van voren monteer en waarom dan?

fred_internet
6 september 2003, 11:14
Volgens Paul Rivera geeft een front mounted speaker, met uitzondering van de Celestion Vintage 30, het beste resultaat. Zie

http://www.rivera.com/rivera_faq1.htm#Why_are_Celestion_Vintage_30_Speak ers_in_Rivera_amps_and_enclosures_rear_mounted?

voor meer info.