PDA

View Full Version : Ik word daar zo moe van



lambda
25 november 2021, 13:29
Hallo,

Ik ben reeds lang mee-lezer op dit forum maar nog weinig gepost.

Ik heb echter reeds lang een probleempje waar ik geen antwoord op vind.
Ik wordt namelijk zo moe van het staan op één been om mijn volume-pedaal te bedienen.
Ik moet namelijk nogal van ritme naar solo overschakelen en daardoor het volume aanpassen.
Hebben jullie dat probleem ook en zo ja hoe los je dat op.

Pepe
25 november 2021, 14:21
Geen volume maar wel een opnamesessie met wahwa, dat je 20 minuten dat ding onder je voet houdt
wisselen van voet doet het voor mij
eigenlijk wilde ik erbij gaan zitten maar dat geeft weer zo'n signaal af kwa oude man
bovendien zag ik zo gauw geen stoeltje :D

D3nnis
25 november 2021, 14:47
Ik wordt namelijk zo moe van het staan op één been om mijn volume-pedaal te bedienen.

Schakel je zo vaak over dat je tussendoor niet even op twee benen kunt staan?

arjanb01
25 november 2021, 15:34
Volume booster gebruiken?
Aan, uit en klaar. Minder vermoeiend voor je benen 😂

Kim Wilson
25 november 2021, 16:19
Of je volumepot gebruiken.

mrweird
25 november 2021, 21:41
Ik gebruik al jaren een vox tonelab LE. Ding is antiek en outdated naar de huidige maatstaven maar ik ben d'r nog steeds blij mee. Ik gebruik slechts een 4tal patches en de rest doe ik met de volumeknoppen op de gitaar. 1 dikke marshall, 2 dikke marshall met delay en extra midden en harder voor de solo, 3 crunch, 4 clean. En met de control knop voor wah bij de marshalls, flanger bij de crunch of extra delay voor het clean geluid.

De rest komt uit je vingers toch?

AC Jet Glo
28 november 2021, 18:09
Heb een Cry Baby wahwah pedaal aangepast naar expressie pedaal. Die gebruik ik ook vooral voor volume.
Hij heeft 2 standen:
1 hele bereik = pedaal van niet naar helemaal ingetrapt = volume 0 -> max
2 schakelaar bedienen. Dan gebeuren er 2 dingen:
A. Led gaat aan = als geheugen steun
B. Extra potmeter in het circuit. Daarmee kan ik het minimum volume instellen = pedaal niet ingetrapt = x instelbaar volume, pedaal helemaal ingetrapt is max volume.

Zo kan heel makkelijk tussen slag en solo volume schakelen, maar ik kan ook perfect van 0 naar max zwellen.
Werkt perfect.

Verstuurd vanaf een Palm Tungsten T5

tnijland
15 maart 2022, 20:03
Hallo,

Ik ben reeds lang mee-lezer op dit forum maar nog weinig gepost.

Ik heb echter reeds lang een probleempje waar ik geen antwoord op vind.
Ik wordt namelijk zo moe van het staan op één been om mijn volume-pedaal te bedienen.
Ik moet namelijk nogal van ritme naar solo overschakelen en daardoor het volume aanpassen.
Hebben jullie dat probleem ook en zo ja hoe los je dat op.

Er zijn waarschijnlijk meerdere oplossingen maar die zijn meestal afhankelijk van de setup. Om je van een beter advies te kunnen voorzien, zouden we daarom graag wat meer willen weten van jouw huidige situatie (gitaar-effecten-amp).

Erik de Perik
15 maart 2022, 21:22
Tja, zo word ik weer moe van lui die zelfs de eenvoudige stam +t regel niet onder de knie hebben. :hide:

Maar goed, ik gebruik zowel een volumepedaal als het volume van mijn gitaar. Huidige setup is standaard met een randje, gitaarvolume terug maakt 'm clean en OCD clone als overdrive. Ik zou daar trouwens clean bij kunnen schakelen, want ik speel standaard op het lead kanaal van m'n Fender SuperSonic combo.

Jasper.
15 maart 2022, 21:26
Ik wil graag een pure volumeboost, niet meer/minder gain (metal je weet wel, daar zit verder geen dynamiek in). Heb een TC spark in de loop hangen op een fixed setting die het volume iets omhoog gooit. Werkt ook prima. Loop aan en ik heb tegelijk met de effecten een volumeboost.

RB-1
18 maart 2022, 08:45
Ik doe gewoon een stap naar voren.
In plaats van op 80 cm ga ik naar 40 cm van de microfoon...

the sure thing
13 april 2022, 08:13
Ook ik gebruik hier zowel een cleanboost pedaaltje voor. Eén klik en je bent klaar. Voor solo's gebruik ik een drive pedaal waar ik het volume harder van zet. Ook met één klik klaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk_Hendrik
13 april 2022, 09:44
Oplossingen genoeg maar blijkbaar was de TS na het plaatsen van z'n post over z'n vermoeidheid heen...

Dirk_Hendrik
13 april 2022, 09:45
Tja, zo word ik weer moe van lui die zelfs de eenvoudige stam +t regel niet onder de knie hebben. :hide:

Ik ook. Dan maar taalnazi. Gefixt.

arcane
13 april 2022, 11:30
Ik zou een pedaal gebruiken om het volume te verminderen. Dus als je solo speelt, dat volume als uitgangspunt nemen, en bij slag een volume vermindering. Een simpel eq pedaal voldoet dan.