PDA

View Full Version : Op zoek naar wat kleins



giax
22 november 2021, 08:27
Hoi hoi.

Ik ben opzoek naar klein versterkertje met veel effecten / presets erin gebouwd. Nu vertelde iemand mij over line 6 nieuwe serie kon je op iPad aansluiten Ofzo en ook mustang of een grid spark. Graag wat ervaringen dankje

Midwolda
22 november 2021, 08:46
De oudere Fender Mustang I is een fijne kleine versterker met veel effecten, maar slechts twee (footswitchable) presets. Die kun je wel aanvullen via de USB-connectie naar een computer waar dan de Fender Fuse software op draait. Goed in clean/blues/rock, minder goed in metal sounds.
Tegenwoordig is er de Mustang LT25 die wellicht precies doet wat jij wilt?

Maar er is natuurlijk meer. (https://www.thomann.de/nl/modeling_gitaren_combos.html)

Napoje
22 november 2021, 09:25
Ik heb een spark. Ik vind hem fantastisch. Je moet nog wel wat tweaken om echt jou geluid te krijgen maar voor dat geld ken ik niet veel beters.

MarkS
23 november 2021, 00:34
Signore Trovatello! Kwartje valt nu pas bij me….

arjanb01
23 november 2021, 06:35
Yamaha thr30. Te gek ding, werkt op blue tooth, te koppelen met pc of laptop en heeft alles wat je zoekt. Te gek ding !

Fobo
23 november 2021, 09:03
Yamaha thr30. Te gek ding, werkt op blue tooth, te koppelen met pc of laptop en heeft alles wat je zoekt. Te gek ding !

Je bent me voor. Inderdaad prima ding, mooie geluiden, goede effecten, én - kan ook belangrijk zijn - een stereo line out en USB-aansluiting (weet overigens niet of alle THD-modellen dat hebben).

guitarkid2
23 november 2021, 10:19
Voor de ipad
https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/ik-multimedia-irig-2-gitaarinterface-voor-ios-os-x-en-android

Klein.....

R.J
23 november 2021, 13:49
Yamaha THR30, Fender Mustang etc.

Niemand heeft nog een Boss Katana genoemd.

Heb zelf een THR10 van yamaha uit de eerste serie, maar die had ik voordat de katana uit kwam.

giax
25 november 2021, 00:09
Voor de ipad
https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/ik-multimedia-irig-2-gitaarinterface-voor-ios-os-x-en-android

Klein.....

I rig heb ik idd al. Maar moet je dan op koptelefoon if speakers aansluiten ..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

guitarkid2
25 november 2021, 11:58
Zoiets installen
https://www.positivegrid.com/apps/
En een blauwetanden speaker naar keuze
Voor klein en zo.....
forumlid ateng heeft met ipad positivegrid wel leuke dingen gepost
Als ik het goed heb

no 1 hops
25 november 2021, 15:21
even een waarschuwing.
als je van plan bent ook via een hoofdtelefoon te spelen, neem die dan ook daadwerkelijk mee en test dit.
Vyper VIP1, Mustang 2, fender G-dec gehad en overal was er wel iets mee dat niet klopte in de software.
gewoon een multieffect kopen en evt een kleine versterker erbij en je ben zo flexibel als wat

miyaru
25 november 2021, 15:40
Mijn Marshall DSL1CR heeft een emulated headphone out, maar dat is compleet ruk! Testen, testen en nog eens testen voordat je wat koopt!!!! Nou maakte dat voor mij niet zo uit, heb ook een Mooer Radar die ik aansluit op de send out, en heb dan knap geluid. Voor de rest is zo'n Marshall wel fijn: 2 kanalen en reverb aan boord (die ook niet geweldig is, maar het is er). Ikzelf gebruik mijn oude Holy Grail in de loop voor reverb. Voordeel: de Marshall kan naar 0,1 watt schakelen voor normaal binnenhuis volume.

giax
28 december 2021, 23:58
Wil toch voor de spark gaan maar op marktplaats doen ze net of die van goud is en vragen meer als nieuwprijs ….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
29 december 2021, 00:06
* meer dan


Maar ik zou 'm nieuw kopen.

giax
29 december 2021, 00:10
* meer dan


Maar ik zou 'm nieuw kopen.

Yes rogier op marktplaats vraagt 295 wil niet zakken .. kost op Amazone 274 en op hun eigen site 269 dollar met korting code gaat er nog 20 dollar af + gratis verzend

Ik zou ook graag nieuw kopen maar zit met zaak in lockdown 3de keer geen vergoeding iedere lockdown heeft veel geld gekost dus Bespaar wat ik kan besparen , nu ook weer lockdown dus ja…. En ja mijn ABN is niet alles hahah dus spel en grammatica fouten kunnen er in zitten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dml
29 december 2021, 11:49
Yes rogier op marktplaats vraagt 295 wil niet zakken .. kost op Amazone 274 en op hun eigen site 269 dollar met korting code gaat er nog 20 dollar af + gratis verzend

Ik zou ook graag nieuw kopen maar zit met zaak in lockdown 3de keer geen vergoeding iedere lockdown heeft veel geld gekost dus Bespaar wat ik kan besparen , nu ook weer lockdown dus ja…. En ja mijn ABN is niet alles hahah dus spel en grammatica fouten kunnen er in zitten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou, dan koop je ‘m toch via Amazon?
Vergeet niet dat je, mocht je ‘m rechtstreeks bij Positive Grid bestellen, je hoogstwaarschijnlijk ook nog invoerrechten en BTW moet betalen, dus dan kost hij zelfs een stuk duurder.

Mensen die je taalkundig verbeteren hebben waarschijnlijk niks beters te doen……

Dirk_Hendrik
29 december 2021, 16:36
En een blauwetanden speaker naar keuze
Voor klein en zo.....

Blauwe tanden kunnen vreselijk veel latency hebben. Kan, maar "naar keuze" is iets te kort door de bocht.

Fobo
29 december 2021, 17:41
* meer dan


En ja mijn ABN is niet alles hahah dus spel en grammatica fouten kunnen er in zitten


Mensen die je taalkundig verbeteren hebben waarschijnlijk niks beters te doen……

Even volledig off topic: volgens het witte, groene, en alle andere gekleurde taalboekjes, wordt meer als tegenwoordig goed gerekend. En verder wat DML zegt...;)

Napoje
29 december 2021, 18:26
Nou, dan koop je ‘m toch via Amazon?
Vergeet niet dat je, mocht je ‘m rechtstreeks bij Positive Grid bestellen, je hoogstwaarschijnlijk ook nog invoerrechten en BTW moet betalen, dus dan kost hij zelfs een stuk duurder.

Mensen die je taalkundig verbeteren hebben waarschijnlijk niks beters te doen……

Ik heb vorig jaar 290 dollar betaald. Inclusief belasting en verzendkosten.Nu zo’n 250€. vanuit duitsland geleverd.

guitarkid2
30 december 2021, 10:58
Blauwe tanden kunnen vreselijk veel latency hebben. Kan, maar "naar keuze" is iets te kort door de bocht.

Zou kunnen

giax
30 december 2021, 21:07
Ik heb vorig jaar 290 dollar betaald. Inclusief belasting en verzendkosten.Nu zo’n 250€. vanuit duitsland geleverd.

Via waar vanuit Duitsland. Want op hun site staan dealers ook in Nl
Maar niemand die het echt aanbied


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Napoje
30 december 2021, 21:45
Weet ik niet meer. Besteld op de positive grid site. Geleverd vanuit de. Dat bedrijf werkt dus niet alleen uit de usa.

giax
1 januari 2022, 18:50
Heb er net een van 4 weken oud voor 250 op de kop kunnen tikken via marktplaats


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
1 januari 2022, 19:58
Helemaal goed dus!

miyaru
1 januari 2022, 22:32
Gefeliciteerd!

munkie
2 januari 2022, 16:32
Ik heb een Fender Mustang 1V2. Slap kastje, speakertje waar alleen vervorming uit komt. Met een 10 inch Jensen klinkt ie wat beter. Oplossing: gat boren in achterpaneel, jack output monteren, draadjes daaraan hangen. Goede speakerkabel aansluiten op een fatsoenlijke kast met echte speakers. Fender Fuse progje downloaden en installeren. Dan wil ie wel. Modelling en FX zijn prima.

Alsmede een Boss Katana mk1 top op een Marshall 1922 2X12. Wederom progje downloaden, Boss Tone studio. Prima sounds en FX. Handige power scaling, ik gebruik hem op standje 0,5 watt. Addertje: de footswitch is 100 euro en een plastic controller pedaal nog eens 60. Ik kon hem goedkoop kopen B stock bij Bax. Als geld geen rol speelt zou ik voor de mk2 versie gaan.

MarkS
3 januari 2022, 12:38
Heb er net een van 4 weken oud voor 250 op de kop kunnen tikken via marktplaats


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Congrats Giacomo, voor thuis of voor in de shop?

giax
28 januari 2022, 22:01
Congrats Giacomo, voor thuis of voor in de shop?

Meestal thuis maar soms in de shop neem ik even mee lekker klein, kennen wij elkaar ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk