PDA

View Full Version : Celebrating Amy



Little Jay
12 november 2021, 08:06
Kreeg van de geluidsman nog een filmpje van ons concert van alweer tijden terug…. Mooi, heb ik weer wat te posten!

https://youtu.be/iTjNwjnqh7Q

miyaru
15 januari 2022, 01:41
En zaterdag de 15de op tv?

Little Jay
15 januari 2022, 07:39
Yes! Ga je kijken?

Erik de Perik
15 januari 2022, 09:27
Waar is dat spektakel te zien dan?

Little Jay
15 januari 2022, 10:43
Vanavond om 20:00 op SBS6

Little Jay
15 januari 2022, 10:46
Gisteren promo op radio Den Haag FM gedaan in programma Haags Bakkie van Jicky Traxel

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220115/a249d8161122208b30d423f556bbf9bf.jpg

arjanb01
15 januari 2022, 11:09
Leuk Jasper! Ga er heerlijk voor zitten !
Op welke gitaar speel je in de uitzending? Die Gibson of je zelfbouw ES?

Little Jay
15 januari 2022, 13:34
Ik speel op m’n Gibson ES-333 omdat die het meest lijkt (ook qua sound) op de ES-335 van Amy Winehouse gitarist Robin Banerjee ;-)

Ben trouwens FB-vriendjes met Robin en we gaan regelen dat hij een paar shows mee komt spelen!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220115/b3dd9b570909dbe378ca5ce28c68da0f.jpg

arjanb01
15 januari 2022, 14:01
Mooi man !
Erg vet dat hij mee wil doen ! En misschien een opstapje voor jullie band om optredens in de uk te kunnen doen. Zou erg gaaf zijn om daar ook te kunnen spelen. Kroegen zijn daar gewoon open dus wie weet !
Ik ga ervoor zitten, erg leuk programma idee om tribute bands te brengen.
Het wedstrijd element zal me een zorg zijn maar ben benieuwd naar de verschillende artiesten die gecoverd worden.

Kim Wilson
15 januari 2022, 21:51
Ik vond het leuk om te zien! En jullie mogen door! Succes volgende week, ik ga weer kijken!

arjanb01
15 januari 2022, 22:02
Terechte winnaar van de avond, die Billy Joel tribute.
Gelukkig dat jullie door zijn, want de concurrentie was erg sterk.

miyaru
15 januari 2022, 22:04
Ik vond jullie erg goed!!!!! Top!!!!!

Little Jay
15 januari 2022, 23:29
Thanks gasten! Volgende week wordt heel erg leuk kan ik verklappen…. Ze laten ons nog een keer spelen….. 😉😎

Little Jay
16 januari 2022, 06:32
Ook terug te zien op YouTube ;-)

https://youtu.be/lWQToi0RkF8

miyaru
16 januari 2022, 08:20
Top, heb weer even gekeken, blijft mooi om te zien en horen!!!!

arjanb01
16 januari 2022, 08:33
Echt leuk programma. Heb echt genoten van de bands en de passie en plezier die ze uitstraalden, allemaal.
Wel vond ik het opvallend dat die Stones tribute band erg hoog eindigde. Toch een beetje persoonlijke smaak en voorkeur van de jury (Spike/Cesar en Angela)?
Beetje meer objectiviteit had wel gemogen in de beoordelingen.
Ben benieuwd hoe dit programma verder ontwikkeld want ik had echt het idee dat ik eindelijk naar een fatsoenlijk muziek programma zat te kijken met sympathieke vakmensen en zonder dat historische competitieve gedoe onderling. Misschien kwam dat ook omdat de meesten toch wat ouder en ervarener waren? Dat viel me wel op, veel 35 plus wat er in die bands speelde. Ontroerend was ook die drummer van die U2 band die voor de dood was weggehaald. Oprechte emotie !
Kortom: de media box blijft doorsnorren en het hele seizoen neem ik op 👍

Fobo
16 januari 2022, 10:06
Echt leuk programma. Heb echt genoten van de bands en de passie en plezier die ze uitstraalden, allemaal.
Wel vond ik het opvallend dat die Stones tribute band erg hoog eindigde. Toch een beetje persoonlijke smaak en voorkeur van de jury (Spike/Cesar en Angela)?
Beetje meer objectiviteit had wel gemogen in de beoordelingen.
Mee eens, leuk programma (zeker voor SBS6...).
Wat (het gebrek aan) objectiviteit betreft: ik denk dat je daar niet aan ontkomt, juist omdat het voor een groot deel gaat over persoonlijke smaak. Ik vond juist Spike wel zinnige kritiek geven.

Ben benieuwd hoe dit programma verder ontwikkeld want ik had echt het idee dat ik eindelijk naar een fatsoenlijk muziek programma zat te kijken met sympathieke vakmensen en zonder dat historische competitieve gedoe onderling. Misschien kwam dat ook omdat de meesten toch wat ouder en ervarener waren? Dat viel me wel op, veel 35 plus wat er in die bands speelde
Begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt.

Ontroerend was ook die drummer van die U2 band die voor de dood was weggehaald. Oprechte emotie
Yep!

Ten aanzien van Jasper c.s.: je ziet het niet maar hoort toch dat (in het begin) de spanning een rol speelde. Het swingde niet zoals op de You Tube filmpjes. Maar felicitades; jullie gaan door!!!

arjanb01
16 januari 2022, 10:22
Mooie comments op m’n post , Fobo 👍
Wat ik met de leeftijd van alle deelnemers bedoelde was puur dat ik zag dat er veel ouderen aan meedoen. Die gasten van de Eagles tribute waren allemaal halverwege/eind 50. Viel me gewoon op, bedoel er niks mee 😉
En inderdaad, Spike had zeker zinnig commentaar. Alle 3 trouwens wel. Dan merk je echt dat die 3 echt veel praktijk ervaring hebben en daardoor zinnige tips hebben waar je als band wat mee kunt.
Inderdaad was de Amy tribute wat statisch en leek het verkrampt, wat de jury ook opviel. Ze kunnen zeker veel beter dus we gaan het de komende afleveringen zien !

Little Jay
16 januari 2022, 10:49
Ten aanzien van Jasper c.s.: je ziet het niet maar hoort toch dat (in het begin) de spanning een rol speelde. Het swingde niet zoals op de You Tube filmpjes. Maar felicitades; jullie gaan door!!!

Oh zeker! Je schiet toch ineens in de ‘veilige modus’, je wil geen fouten maken, bent bezig met hoe je overkomt op tv….. etc.

Wat ons parten speelde is dat we als tweede band ‘koud’ op het podium stonden, nog niks hadden gezien en geen idee hadden hoe het er aan toeging. De rest van de bands heeft in de artiestenlounge de optredens kunnen volgens voor ze zelf het podium op moesten, maar wij hebben zelfs de eerste band (Iva Wonder) niet kunnen zien want toen stonden we achter al te wachten. I

Wat ook een rol speelde: toetsenist, baritonsax en trompetist zijn nieuw. Tijdens de Corona is oorspronkelijke blazerssectie andere dingen gaan doen en toetsenist was te druk (hij is directeur van de Marinierskapel). Dus dit was überhaupt de eerste keer dat we met z’n allen op een podium stonden!

Little Jay
16 januari 2022, 10:52
En wat de gemiddelde leeftijd beteft: ach, ik ben ook geen 18 meer…… (en ook geen 28 of 38 meer trouwens, hihihi….)

miyaru
16 januari 2022, 12:08
En wat de gemiddelde leeftijd beteft: ach, ik ben ook geen 18 meer…… (en ook geen 28 of 38 meer trouwens, hihihi….)

Ach, wat maakt dat uit, ik wordt deze winter net geen 58, maar 57.......:hide:

Erik de Perik
16 januari 2022, 12:08
Ook terug te zien op YouTube ;-)

https://youtu.be/lWQToi0RkF8

Oeh Angela kijkt helemaal in het begin al ongelukkig.....

Mooi dat jullie door zijn. Sounds en uitvoering helemaal prima, de zang ben ik niet kapot van.

miyaru
16 januari 2022, 12:13
Echt leuk programma. Heb echt genoten van de bands en de passie en plezier die ze uitstraalden, allemaal.
Wel vond ik het opvallend dat die Stones tribute band erg hoog eindigde. Toch een beetje persoonlijke smaak en voorkeur van de jury (Spike/Cesar en Angela)?
Beetje meer objectiviteit had wel gemogen in de beoordelingen.
Ben benieuwd hoe dit programma verder ontwikkeld want ik had echt het idee dat ik eindelijk naar een fatsoenlijk muziek programma zat te kijken met sympathieke vakmensen en zonder dat historische competitieve gedoe onderling. Misschien kwam dat ook omdat de meesten toch wat ouder en ervarener waren? Dat viel me wel op, veel 35 plus wat er in die bands speelde. Ontroerend was ook die drummer van die U2 band die voor de dood was weggehaald. Oprechte emotie !
Kortom: de media box blijft doorsnorren en het hele seizoen neem ik op 👍

Objectief is moeilijk, je hebt toch jouw voorkeur voor bepaalde muziek. Dan komt ook nog kijken hoe jouw bui is die dag/dat moment. Zo zo zijn er denk ik veel factoren.....

Dat ouder is wellicht wel logisch - de meeste jonge muzikanten maken op een andere manier muziek, een enkeling daar gelaten. Ik heb zelf drie en een half jaar in een oefenruimtecomplex gewerkt als vrijwilliger en de meeste bandmembers waren toch daar ook wel 40+.

Ik hoop ook dat de onderlinge strijd niet heftig wordt, dat houdt het leuk om naar te kijken.....