PDA

View Full Version : Zekering Fender Blues Deluxe testen



Twee Passen
11 november 2021, 11:21
Hi,

Na anderhalf jaar opslag bij de verhuizer komt er weinig geluid meer uit mijn Fender Blues Deluxe.

Ik heb gehoord dat dat aan de zekering kan liggen, en dat je die voor drie kwartjes zelf kunt vervangen.

Heeft iemand enig idee/een link hoe/waar ik kan uitvissen hoe je een zekering controleert. En waar dat ding zit?

Groeten en heel veel dank (voor wie reageert),
Marc

cluseau
11 november 2021, 15:28
Zekering onderop het chassis tussen de speakerjack en het netsnoer.

Gezien je vraag heb ik zo mn bedenkingen of je dat wel zelf moet onderzoeken.

Erik de Perik
11 november 2021, 20:59
Ik zou dat laten doen ja.

Duhsjaak
12 november 2021, 07:36
Misschien dat in theorie de zekering er de oorzaak van kan zijn dat er ‘weinig’ geluid uit komt, heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Een zekering is stuk of niet.

Als de versterker er werkend in is gegaan en na anderhalf jaar niet werkend uit opslag komt, is het ook uit oogpunt van aansprakelijkheid verstandig de schade door een derde (onafhankelijke) partij vast te laten stellen.

Uitgaande van het gegeven dat die opslag professioneel en tegen betaling heeft plaats gevonden. Als het gratis en in een lekke schuur was, dan is de schade door onjuiste opslag natuurlijk voor jou.
Snel de stekker uit het stopcontact en je gitaar eruit. Sneller dan 20 stappen in pakweg 8 jaar. Zie bovenstaande reacties.
Sterkte met je sores.
Vriendelijke groet, Gus

cluseau
12 november 2021, 10:07
Misschien dat in theorie de zekering er de oorzaak van kan zijn dat er ‘weinig’ geluid uit komt, heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Ging er van uit dat met "weinig" "geen" bedoeld wordt.
Een zekering als oorzaak van weinig geluid is natuurlijk kolder in deze situatie.

Zal wel weer van internet komen :soinnocent:

Twee Passen
12 november 2021, 13:25
Bedankt voor alle reacties. Ik laat Dirk Witte uitzoeken wat er aan de hand is. Daar ben ik zelf te onhandig voor.

Groeten,
Marc

miyaru
12 november 2021, 14:36
Ik zou naar Cluseau gaan......

R.J
12 november 2021, 15:14
Ging er van uit dat met "weinig" "geen" bedoeld wordt.
Een zekering als oorzaak van weinig geluid is natuurlijk kolder in deze situatie.

Zal wel weer van internet komen :soinnocent:

ja idd als er geluid uit komt is het geen zekering, anders zou ie stil zijn.

Gearjunkie
13 november 2021, 17:12
Cluseau zegt meestal dat je een plug in de fx-loop moet steken. Of dat een paar keer, omdat de contacten daarin gecorrodeerd zijn.

Heeft jouw versterker een fx-loop?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk