PDA

View Full Version : HNGD Fazley (WTF?)



Luke-wannabe
23 oktober 2021, 01:58
Vorige week donderdag had ik een dagje vrij en ik dacht: laat ik eens naar The Guitar Shop in Apeldoorn gaan. Ik was daar nog nooit geweest, en het leek me wel een leuke winkel.

Ik ben al een tijd met een schuin oog naar HSS Stratjes aan het kijken. Ik ben groot fan van Lukather, maar heb al tijden niet zoiets in het arsenaal. En het begon steeds meer te kriebelen. Er is een hoop moois op de markt, maar ik had een paar eisen. HSS, 22 frets, géén floyd, 2-punts tremolo, 2 knoppen ipv 3, géén 7,25 inch toets radius, en als het effe kon nog even roasted Maple hals. Nou, dat blijkt nog best lastig te zijn.

Dus ik in die Guitar Shop in Apeldoorn van alles testen, Charvel, Ibanez, Suhr, Fender, Cort, Godin... Van alles. Het enige wat ik tof vond was de goedkopere Premium Ibanez AZ, en een Suhr van €2800. Tsja, dure smaak.
Naja, leuk zo dingen getest, (heel hartelijk geholpen overigens) maar ik was na een uur alweer klaar. Ja... Ik wilde toch nog wel ff ergens anders kijken, anders ging ik meteen alweer naar huis. Vond ik ook saai. Oh, er is een Bax shop, naja gaan we maar even heen dan.

En daar stond een Fazley, hun eigen merk. Doorgaans vind ik dat echt gitaren van niks. Ik raad mensen die ik op les krijg eigenlijk altijd Harley Benton aan. De meeste Fazleys die leerlingen van mij hebben vond ik wel echt slechte gitaren. Moet nog een hoop aan gebeuren om echt een goed gitaartje te zijn, zeg maar.
Maar deze had ik al gezien op hun site, en ik moest zeggen dat het al mijn aandacht trok, maar ik dacht ook te weten dat het voor dat geld niks kon zijn. Nou ja, toch maar even vast pakken. Hmmm voelt goed! Eenmaal ingeplugd was ik zomaar een uur verder. Nog een paar andere dingen ernaast gehouden, zoals een duurdere uit deze serie, en de zelfde Ibanez AZ Premium als bij de eerste winkel. Maar die was erg slecht qua afstelling en daardoor dus ook qua sound en feel. Deze gitaar had ik echt een vibe mee gewoon. Akoestisch hard, levendig, en qua afwerking echt ongelofelijk goed! De elementjes twijfelde ik nog een beetje over in de winkel, maar goed, pickups wisselen is een soort van gitaar finetunen vind ik altijd, dus ik was nog wel bereid om die te verwisselen.

Ja shit. Moet ik dan nóg weer een gitaar kopen? Had net al zo'n dik pedalboard laten maken! En een Fazley? Daar ga ik toch niet mee op het podium staan joh!? DOE HET, zei m'n vriendin via de app. Als ie tof is! Waarom niet! En gelijk heeft ze. Dus ik heb hem mee genomen! Een Fazley Phinica in shell pink, met Roasted Maple hals. En wat moet dat dan kosten? €139,- CRAZY

De meneer van Bax vertelde dat deze in een andere fabriek worden gemaakt. Blijkbaar weten ze daar wat ze doen want dit is echt een fijne gitaar! En ik heb van alles (gehad), Een Gun en een Kauffmann, Gibson, Fender, vintage spul, en daarom heb ik inmiddels best een uitgesproken smaak. Maar dit ding is echt fijn! Eenmaal thuis gekomen zijn de pickups eerlijk gezegd hartstikke prima, en ik heb niet echt de neiging ze heel snel te vervangen.

Foto's:
https://iili.io/5zNEkF.jpg
https://iili.io/5zNcrB.jpg
https://iili.io/5zN0dP.jpg
https://iili.io/5zN171.jpg

Hier een filmpje waar ik erop speel:

https://www.youtube.com/watch?v=bAWJbTy81NE

miyaru
23 oktober 2021, 02:10
Nou netjes toch voor dat geld!!!!!

Muziek luister ik morgen even, nu te laat.......

Erik de Perik
23 oktober 2021, 02:25
Sowieso top gespeeld man! Maar ook fijn dat je een lans breekt voor al die goedkope (kut) gitaren die door velen direct afgebrand worden vanwege de prijs. Ik heb door ooit eens een topic over geopend maar dat is in het moeras verzonken.
Mooi man!

Tupelo
23 oktober 2021, 02:41
Ken het liedje niet maar klinkt lekker gespeeld.
Had ik met je laatste coodercaster filmpje ook.
Qua gitaar is dat ook meer mijn ding.

D3nnis
23 oktober 2021, 09:22
Mooie aanwinst!
Die prijs maakt het extra leuk!

Midwolda
23 oktober 2021, 10:13
What's not to like? Afwerking, kleur, sound... helemaal goed. Over je spel ga ik niets zeggen want dat is veel te ver boven mijn niveau. ;)

Dat een gitaar qua prijs goedkoop is zegt me niet zoveel, het gaat zoals je zegt om de klik die je er mee hebt. De gitaar die de laatste tijd het meest prominent aanwezig is in mijn huiskamer is de voorloper van alle goedkope chinese gitaren ooit gemaakt, een Pasadena semihollow.
De Gibson Les Paul ligt even in een koffer op zolder...

lcvanderhelm
23 oktober 2021, 10:57
Nu hoor ik pas wat een goede gitarist je geworden bent.
Geweldig gespeeld en dat op een gitaar van 139 Euro klasse man.
Ik hoop dat je meer video's post in dit genre.

denis.hermans
23 oktober 2021, 11:02
Fazley was vroeger inderdaad ern merk dat instrumenten maakte die eerder geschikt waren voor de open haard. (Geen snobisme, ik heb niets tegen goedkope merken op zich. Werd ook bevedtigd door de verkopers zelf.) Enkele jaren geleden vertelde een Bax medewerker me dat men werkte aan een betere lijn. Fijn om te horen dat men er kennelijk in geslaagd is om dit werkelijk waar te maken.

Fobo
23 oktober 2021, 11:02
Lekkâh hoor, en voor dat geld! Alleen ’t kleurtje...ow..

Met zonnebril viel het mee.

Happy playing!

Kim Wilson
23 oktober 2021, 11:05
Wat een mooi ding! Zal wel uit een andere fabriek komen als die telecaster die ik ooit bestelde voor €85, die voelde ook echt aan als troep. Maar soms kun je inderdaad pareltjes vinden voor dat geld! Heel veel plezier ermee!

denis.hermans
23 oktober 2021, 11:15
Nu maar te hopen dat de kwaliteit een beetje consistent is.

arjanb01
23 oktober 2021, 11:31
Supergaaf gespeeld Leon.
Controle over de noten, technisch 100% en de sound van Luke uit die tijd heb je hier knap neergezet 👌
Hulde ! En die gitaar klinkt verrassend goed. En ziet er mooi afgewerkt uit op die foto’s ! Nice catch !
Moest je nog veel aan de topkam doen en de frets of waren die uit de doos al perfect afgewerkt ? De makke is vaak bij gitaren in die prijsklasse dat de topkam wat aandacht nodig heeft, daardoor aanlopende snaren en ontstemmen.

Kim Wilson
23 oktober 2021, 15:53
Niet alleen in die prijsklasse hoor. Mijn €900 Gretsch is ook nog niet helemaal stemvast, die heeft ook nog wat werk nodig aan de topkam.

Luke-wannabe
23 oktober 2021, 17:30
Dank allen voor de toffe woorden!



Sowieso top gespeeld man! Maar ook fijn dat je een lans breekt voor al die goedkope (kut) gitaren die door velen direct afgebrand worden vanwege de prijs. Ik heb door ooit eens een topic over geopend maar dat is in het moeras verzonken.
Mooi man!
Thanks! Ik moet zeggen dat ik veel goedkope gitaren ook slecht vind hoor, maar deze sprak me gewoon heel erg aan.


What's not to like? Afwerking, kleur, sound... helemaal goed. Over je spel ga ik niets zeggen want dat is veel te ver boven mijn niveau. ;)

Dat een gitaar qua prijs goedkoop is zegt me niet zoveel, het gaat zoals je zegt om de klik die je er mee hebt. De gitaar die de laatste tijd het meest prominent aanwezig is in mijn huiskamer is de voorloper van alle goedkope chinese gitaren ooit gemaakt, een Pasadena semihollow.
De Gibson Les Paul ligt even in een koffer op zolder...
Ja, dat is wel echt zo! Dure/vintage gitaren kunnen ook vaak echt underwhelming zijn.. Zo zie je maar weer.


Nu hoor ik pas wat een goede gitarist je geworden bent.
Geweldig gespeeld en dat op een gitaar van 139 Euro klasse man.
Ik hoop dat je meer video's post in dit genre.
Hehe thanks man!! Super tof! Misschien ga ik wel meer van Toto doen ;). Is gewoon tof om te doen!!


Fazley was vroeger inderdaad ern merk dat instrumenten maakte die eerder geschikt waren voor de open haard. (Geen snobisme, ik heb niets tegen goedkope merken op zich. Werd ook bevedtigd door de verkopers zelf.) Enkele jaren geleden vertelde een Bax medewerker me dat men werkte aan een betere lijn. Fijn om te horen dat men er kennelijk in geslaagd is om dit werkelijk waar te maken.
Dat zei de verkoper die mij deze verkocht ook. Dat -ie niet heel erg te speken was over wat ze eerder maakten. Kon ik alleen maar beamen...


Lekkâh hoor, en voor dat geld! Alleen ’t kleurtje...ow..

Met zonnebril viel het mee.

Happy playing!
Sja, moet je van houden denk ik ;). Thanks!


Wat een mooi ding! Zal wel uit een andere fabriek komen als die telecaster die ik ooit bestelde voor €85, die voelde ook echt aan als troep. Maar soms kun je inderdaad pareltjes vinden voor dat geld! Heel veel plezier ermee!
Thanks Hans! Ja, dat is het geloof ik wel!! Aan de andere kant, voor €85 kun je ook niet zoveel verwachten natuurlijk.


Nu maar te hopen dat de kwaliteit een beetje consistent is.
Daar ben ik eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar! Er stonden ook een paar duurdere modellen van deze serie die ik beduidend minder vond, maar wellicht is toevallig deze goedkopere serie gewoon heel goed? Stiekem zou ik er nog wel één willen, maar ze zijn uitverkocht! Ik had echt 1 van de laatsten.


Supergaaf gespeeld Leon.
Controle over de noten, technisch 100% en de sound van Luke uit die tijd heb je hier knap neergezet ��
Hulde ! En die gitaar klinkt verrassend goed. En ziet er mooi afgewerkt uit op die foto’s ! Nice catch !
Moest je nog veel aan de topkam doen en de frets of waren die uit de doos al perfect afgewerkt ? De makke is vaak bij gitaren in die prijsklasse dat de topkam wat aandacht nodig heeft, daardoor aanlopende snaren en ontstemmen.
Thanks Arjan! Moet zeggen dat ik er wel een paar uur oefenen in heb zitten hoor, en tijdens het opnemen van die filmpje ook wel een keer of 15 gespeeld ;). Nog steeds niet 100% vind ik zelf, maar dit vond ik acceptabel!!
Over de topkam en frets: dat is nou juist de grap, die waren bijzonder goed! Frets goed, topkam ook! Gitaar ontstemt nu nauwelijks meer, zeker nadat ik hem nog even goed onder handen heb genomen hier thuis. Je ziet je ook wel de tremolo gebruiken in dit filmpje, en dat gaat dus bijzonder goed!


Niet alleen in die prijsklasse hoor. Mijn €900 Gretsch is ook nog niet helemaal stemvast, die heeft ook nog wat werk nodig aan de topkam.
Ja, bizar is dat eigenlijk he... Betaal je zo veel geld, en dan is dat nog niet optimaal...

Erik de Perik
23 oktober 2021, 21:26
Het grappige is natuurlijk dat mensen het ook hier weer hebben over wat Fazley maakt. Fazley maakt helemaal niks, Bax bestelt een container gitaren in Azië en blijkbaar nu bij een andere fabrikant dan eerder. HB gitaren kwamen vroeger allemaal uit China maar tegenwoordig uit Indonesië.

Kim Wilson
23 oktober 2021, 21:34
Er is volgens mij niemand die zegt dat Fazley iets zelf maakt.

Erik de Perik
23 oktober 2021, 21:53
Dat zei de verkoper die mij deze verkocht ook. Dat -ie niet heel erg te speken was over wat ze eerder maakten. :soinnocent:

Maar je hebt gelijk, het valt deze keer mee.

Mitch
24 oktober 2021, 15:32
Leuk! Wat mij opvalt, is hoe netjes de hiel en de hals body verbinding er aan de achterkant uit ziet. Dat verwacht je op een duurdere.
Gefeli!

Kim Wilson
24 oktober 2021, 17:43
:soinnocent:

Maar je hebt gelijk, het valt deze keer mee.

Spijkers op laag water…

Kim Wilson
24 oktober 2021, 17:44
Leuk! Wat mij opvalt, is hoe netjes de hiel en de hals body verbinding er aan de achterkant uit ziet. Dat verwacht je op een duurdere.
Gefeli!

Eens! Dat ziet er echt heel mooi uit. Verwacht je niet voor een gitaar uit die prijsklasse.

Erik de Perik
24 oktober 2021, 18:42
Juist in die prijsklasse wordt er veel van CNC gebruikt gemaakt. Dan is het eigenlijk een fluitje van een cent om alles goed te laten passen.

Kim Wilson
24 oktober 2021, 18:49
Het gaat niet om de passing maar om het ontwerp van de hiel. De standaard oplossing is een neckplate en een vierkante hiel. Deze is netjes gevormd en met vier schroeven met metalen bussen. Dat zie je bijna nooit bij goedkope gitaren.

Erik de Perik
24 oktober 2021, 19:25
Dit gebeurde vroeger niet vanwege het uiterlijk, het moest op het origineel lijken. Aangezien mensen hier lopen te mutsen over zoveel ply slagpaten en het aantal schroefjes, snap je wel wat ik bedoel.

Kim Wilson
24 oktober 2021, 19:38
Ja hoor, je hebt gelijk…

Erik de Perik
24 oktober 2021, 19:49
Meestal wel ja.

Kim Wilson
24 oktober 2021, 19:53
Man, schei toch eens uit. Heb je zelf niet in de gaten hoe je het elke keer naar je eigen gelijk probeert te draaien?

Tupelo
24 oktober 2021, 19:58
Zelfs als je het hebt siert het een mens om af en toe eens te denken, ach... different point of view. :satisfie:

Kim Wilson
24 oktober 2021, 20:04
Juist in die prijsklasse wordt er veel van CNC gebruikt gemaakt...



Dit gebeurde vroeger niet vanwege het uiterlijk...

Het is niet meer vroeger.

Erik de Perik
24 oktober 2021, 20:11
Man, schei toch eens uit. Heb je zelf niet in de gaten hoe je het elke keer naar je eigen gelijk probeert te draaien?

Ik draai niets. Wellicht kun jij aangeven waar ik geen gelijk heb?

Kim Wilson
24 oktober 2021, 20:20
Eerst heb je het over cnc, dan zeg ik dat het niet om cnc gaat maar om het ontwerp, en vervolgens heb je het over vroeger. Alleen maar om je gelijk te halen. Het is niet vroeger, het is nu. En nu is het in deze prijsklasse een bijzonder ontwerp van de hiel.

JVGM-music
24 oktober 2021, 20:23
V
Hier een filmpje waar ik erop speel:

https://www.youtube.com/watch?v=bAWJbTy81NE


Het zit'm dus toch gewoon in de handjes! Gaaf man... Is ie nog een beeje op stemming na al dat rammen op die tremelo?

Erik de Perik
24 oktober 2021, 20:29
Het zit 'm natuurlijk niet alleen in de handjes, maar een goede gitarist op een kutgitaar klinkt altijd beter dan het omgekeerde.

Erik de Perik
24 oktober 2021, 20:33
Eerst heb je het over cnc, dan zeg ik dat het niet om cnc gaat maar om het ontwerp, en vervolgens heb je het over vroeger. Alleen maar om je gelijk te halen. Het is niet vroeger, het is nu. En nu is het in deze prijsklasse een bijzonder ontwerp van de hiel.

Ontwerp en CNC zijn tegenwoordig hetzelfde (was het altijd al). Tekeningen vanuit bijv. Solid Works (https://www.youtube.com/watch?v=xjRPNyEwTCk) worden naadloos omgezet in producten. Ik heb twee gitaren met dit revolutionaire hiel ontwerp.

Luke-wannabe
24 oktober 2021, 20:41
Jongens ga even ergens anders lopen bekvechten! Dit is mijn honeymoon topic ;)


Het zit'm dus toch gewoon in de handjes! Gaaf man... Is ie nog een beeje op stemming na al dat rammen op die tremelo?
Jazeker!! Grappig he? Is gewoon een prima tremolo-tje! Solid full-sized block, niet zo'n smal ding...

Erik de Perik
24 oktober 2021, 21:45
Jongens ga even ergens anders lopen bekvechten! Dit is mijn honeymoon topic ;)

Heb je wel een punt echter......... ;)

pasqual
24 oktober 2021, 23:51
Het zit 'm natuurlijk niet alleen in de handjes, maar een goede gitarist op een kutgitaar klinkt altijd beter dan het omgekeerde.

Helemaal juist. Lijkt me alleen niet een kutgitaar want daar speel je niet met zoveel overtuiging op. Maar het zal ook wel exemplarisch zijn want hoe goed kan een gitaar van 140 euri eigenlijk zijn! Van de 10 zullen er 7 links blijven liggen, 2 zijn redelijk tot goed en 1 is the one. Hier kom je doorgaans niet achter met online kopen, dan zal je toch echt de winkel in moeten en uitproberen.

Erik de Perik
25 oktober 2021, 00:08
Helemaal juist. Lijkt me alleen niet een kutgitaar want daar speel je niet met zoveel overtuiging op. Maar het zal ook wel exemplarisch zijn want hoe goed kan een gitaar van 140 euri eigenlijk zijn! Van de 10 zullen er 7 links blijven liggen, 2 zijn redelijk tot goed en 1 is the one. Hier kom je doorgaans niet achter met online kopen, dan zal je toch echt de winkel in moeten en uitproberen.

Het is vooral een ding van basis. Als je gewend bent om een bepaalde prestatie te leveren voor een product dan is het raar als je daar ineens veel minder voor moet leveren/betalen.
Ik heb dat zelf meegemaakt bij een bedrijf waar ik werkte. Mijn baas ging er vanuit dat de importeur van Danfoss de goedkoopste Danfoss proportionele ventielen leverde. Vanwege onze specifieke vraag was er een levertijd van minstens 4 weken. Ik vond dat belachelijk en kwam er al snel achter dat andere bedrijven goedkoper (-50%) en sneller dan de importeur leverden. Uiteindelijk een leverancier om de hoek gevonden die nog goedkoper was en de ventielen binnen 24 uur ombouwde. Vrij snel op Italiaanse hydrauliek overgestapt trouwens.

Prijs is zelden een resultaat van TFC (Total Factory Cost) en een marge daarover.

Erik de Perik
25 oktober 2021, 00:09
Ook een leuke link al was het maar om de stellige overtuigingen terug te lezen. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?175297-Vette-goedkope-gitaren)

Luke-wannabe
25 oktober 2021, 09:07
Helemaal juist. Lijkt me alleen niet een kutgitaar want daar speel je niet met zoveel overtuiging op. Maar het zal ook wel exemplarisch zijn want hoe goed kan een gitaar van 140 euri eigenlijk zijn! Van de 10 zullen er 7 links blijven liggen, 2 zijn redelijk tot goed en 1 is the one. Hier kom je doorgaans niet achter met online kopen, dan zal je toch echt de winkel in moeten en uitproberen.
Ja, dit is precies wat het is. Ik heb echt het gevoel dat ik geluk heb gehad met deze. Dit is echt een gitaar die ik heb gekocht omdat ik er een klik mee had. Ik zou dit nooit uit mezelf online hebben besteld.

Grappig eigenlijk. Ik zat al een tijd op die 'goedkopere' Schecter Nick Johnston HSS te azen. Is €899 euro bij Thomann. (https://www.thomann.de/nl/schecter_signature_nick_johnston_hss_ac.htm) Want dat was op papier echt helemaal wat ik wilde. Alleen, toen ik er eindelijk één vast had (Ook bij The Guitar Shop in Apeldoorn) was ik ontzettend underwhelmed. Een betrekkelijk saaie gitaar! Niet fijn bespeelbaar, gewoon een net niet instrument. Overigens zit veel van de kwaliteit en feel van een instrument in hoe het is afgesteld, is mijn constatering.

Da Vinci
25 oktober 2021, 10:41
Ja shit. Moet ik dan nóg weer een gitaar kopen? Had net al zo'n dik pedalboard laten maken! [...] DOE HET, zei m'n vriendin via de app.

Mooie gitaar hoor, en blijkbaar beheers je niet alleen bij gitaren de kunst tegen een goed exemplaar aan te lopen :crazyhappy:

Luke-wannabe
25 oktober 2021, 13:23
Haha! Goed he!

munkie
25 oktober 2021, 15:03
Ik heb twee gitaren met dit revolutionaire hiel ontwerp.

Dat is Ibanez AANJ anno 1990 :cheerup:

Tijdens de lockdown nog een Richwood ES335 op de kop getikt van begin deze eeuw op MP. Was de hype hier toen. Leuke gitaren om up te graden enzo. Elementen zijn wat microphonisch maar goed die zijn te swappen. Ik had al een wijnrode, die is zwaarder en heeft een dikkere nek. Er zitten dus grote verschillen tussen die goedkope gitaren van hetzelfde merk, type en periode.

Outrage
25 oktober 2021, 22:01
Heel goed gespeeld! Als ik het goed begrijp een ideale strat voor erbij?

Luke-wannabe
25 oktober 2021, 23:39
Heel goed gespeeld! Als ik het goed begrijp een ideale strat voor erbij?
Eigenlijk gewoon een ideale Strat!

Tupelo
25 oktober 2021, 23:52
Zo kekke spelen als Leon doet is bij mij in beginsel geen sprake van, maar ik ben zelf wat terughoudend geworden met die honeymoons.
Hngd is altijd een feestje natuurlijk en wanneer een instrument een specifiek doel vervult is het al snel oké dáárop toegespitst.
Echter, ik heb zelf zeker 6 maanden nodig om tot een werkelijk goede indruk te komen.
Misschien wel langer.
Geldt voor alles.
Vond mijn auto 2 jaar geleden ff te gek, daarna heeft het 2 jaar geduurd om er helemaal vertrouwd mee te geraken.

pasqual
26 oktober 2021, 00:02
Ja, dit is precies wat het is. Ik heb echt het gevoel dat ik geluk heb gehad met deze. Dit is echt een gitaar die ik heb gekocht omdat ik er een klik mee had. Ik zou dit nooit uit mezelf online hebben besteld.

Grappig eigenlijk. Ik zat al een tijd op die 'goedkopere' Schecter Nick Johnston HSS te azen. Is €899 euro bij Thomann. (https://www.thomann.de/nl/schecter_signature_nick_johnston_hss_ac.htm) Want dat was op papier echt helemaal wat ik wilde. Alleen, toen ik er eindelijk één vast had (Ook bij The Guitar Shop in Apeldoorn) was ik ontzettend underwhelmed. Een betrekkelijk saaie gitaar! Niet fijn bespeelbaar, gewoon een net niet instrument. Overigens zit veel van de kwaliteit en feel van een instrument in hoe het is afgesteld, is mijn constatering.

Ik heb zo'n 2 jaar geleden een Fender Strat online gekocht die na de "honeymoon" periode toch stiekem best tegenviel. De basis was goed (hals, body en electronica) maar de afstelling en de Floyd Rose waren ruk. De locknut lag te hoog en heb ik aangepast en de Floyd heb ik vervangen voor een fatsoenlijke Gotoh. Pas toen na alle aanpassingen kwam ie tot leven. Naderhand nog een setje EMG DG20 erin gemikt en nu is het mijn main-axe. Moraal: ook gitaren uit het iets duurdere segment is geen garantie voor een goed product ("goed" als in erbarmelijke afstelling en B spec hardware). Ik ben ondertussen nogal nieuwsgierig naar de HB Fusion gitaren die gebaseerd zijn op die Suhr van Pete Thorn. Lijkt me ook wel een leuk gitaartje, zeker voor die centen!

Luke-wannabe
26 oktober 2021, 14:12
Zo kekke spelen als Leon doet is bij mij in beginsel geen sprake van, maar ik ben zelf wat terughoudend geworden met die honeymoons.
Hngd is altijd een feestje natuurlijk en wanneer een instrument een specifiek doel vervult is het al snel oké dáárop toegespitst.
Echter, ik heb zelf zeker 6 maanden nodig om tot een werkelijk goede indruk te komen.
Misschien wel langer.
Geldt voor alles.
Vond mijn auto 2 jaar geleden ff te gek, daarna heeft het 2 jaar geduurd om er helemaal vertrouwd mee te geraken.
Ja, ik moet zeggen dat er bij mij vaak na de honeymoon ook de mindere kanten beginnen op te vallen. Aan gitaren of amps of pedalen. Met auto's heb ik dat niet zo. M'n auto is gewoon dat. M'n auto.

@ pasqual: Ik ben ook benieuwd naar die HB's! Zien er prachtig uit. Vind het alleen eeuwig zonde dat die nieuwe HSS HB's 24 frets hebben. Heel erg jammer.

Dweezman
18 november 2021, 15:29
Wat een tof ding, man. Helemaal voor die centen.

En wat kun jij spelen, djeez..

Braddie
25 januari 2022, 02:20
Wat een mooi ding! Zal wel uit een andere fabriek komen als die telecaster die ik ooit bestelde voor €85, die voelde ook echt aan als troep. Maar soms kun je inderdaad pareltjes vinden voor dat geld! Heel veel plezier ermee!

Hun startist serie schijnt ook ge-wel-dig te zijn.
Hier hetzelfde, ook ooit eens 2 Fazleys gekocht een Strat van 80 en een Tele van 90. Puur bedoeld om intoneren/afstellen op te leren. Nou dat was er oprecht niet op te doen. Telecaster was niet op te spelen uit de doos, trussrod was ook doorgedraaid..
Strat viel niet te intoneren en de tuners waren zo stroef als weet niet wat.. Heb ze na 30 minuten per gitaar pielen maar ingepakt en teruggestuurd en heb toen een Bullet Strat gekocht. Veel fijner voor maar een paar 10tjes meer.

guitarkid
25 februari 2022, 21:23
Maar, hoe heb je dat Hello Kitty-logo er afgekregen...???? :)

P.S. fijne sound en spel!! :ok: