PDA

View Full Version : Nieuwe versterker dag: H&K Statesman Dual 6L6 combo



pasqual
5 oktober 2021, 09:32
Gisteravond een Statesman combo opgehaald. Deze was volgens de verkoper defect. De versterker schakelde niet meer van clean naar het gainkanaal. Ik heb een bod gedaan met deze wetenschap en er op gegokt dat het schakel delay defect was of in het gunstigste geval zou de footswitch naar de kloten zijn. Ik heb 'm voor een mooi prijsje meegkregen en thuisgekomen meteen maar eens gekeken wat er eigenlijk is.
Bij de verkoper zat de footswitch ingeplugd herinnerde ik me. Die meteen maar eens niet ingeplugd en manual geschakeld en jawel hoor, alles schakelde netjes! Even in mijn rommelkast een soortgelijke footswitch opgegraven en ingeplugd en alles deed het;)
Je gaat je bijna lullig voelen naar de verkoper....
Anyway, nu nog nieuwe eindbuizen erin en bias afstellen en we kunnen weer even vooruit:supercool:

LRS
5 oktober 2021, 12:35
Gefeliciteerd met je Ruis & Knetter! 😜 Ik heb ook een zwak voor dual 6L6 versterkers. Hopelijk kun je hem snel voor publiek de sporen geven! 👍🏼

pasqual
5 oktober 2021, 13:03
Gefeliciteerd met je Ruis & Knetter! �� Ik heb ook een zwak voor dual 6L6 versterkers. Hopelijk kun je hem snel voor publiek de sporen geven! ����

Ja! Wordt tijd!
Ik ben wel nog ee over aan't denken om er een top van te maken want ik heb nog een super 212 cabje

Dirk_Hendrik
5 oktober 2021, 18:13
Gefeliciteerd. En veel plezier.
Waarom moeten die buizen vervangen worden?

pasqual
5 oktober 2021, 20:28
Gefeliciteerd. En veel plezier.
Waarom moeten die buizen vervangen worden?

Gezien de leeftijd van de buizen (minimaal 10 jaar in bezit geweest van de vorige eigenaar zonder onderhoud) lijkt me dat niet overbodig. En omdat ik de buizen al besteld heb;)

Erik de Perik
7 oktober 2021, 12:29
Mij lijkt dat wel overbodig. Gitaristen zijn echt de motorrijders van de muziek.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2021, 15:45
Mij lijkt dat wel overbodig. Gitaristen zijn echt de motorrijders van de muziek.

Of je buizen vervangt is afhankelijk van hoeveel ze gebruikt zijn. Niet de leeftjd. M.i. dus ook een mogelijk overbodige actie. Vandaar dat het 2e argument van Pasqual meer hout zaagt. Hij wil wat "doen" (en houdt er een set reservebuizen)aan over. Dat snap dan weer ik best.

Kim Wilson
7 oktober 2021, 17:02
Als je de geschiedenis niet weet, is er toch niks mis met het vervangen van een set buizen? Het zijn geen honderden euro’s of zo.

pasqual
7 oktober 2021, 17:20
Mij lijkt dat wel overbodig. Gitaristen zijn echt de motorrijders van de muziek.


Of je buizen vervangt is afhankelijk van hoeveel ze gebruikt zijn. Niet de leeftjd. M.i. dus ook een mogelijk overbodige actie. Vandaar dat het 2e argument van Pasqual meer hout zaagt. Hij wil wat "doen" (en houdt er een set reservebuizen)aan over. Dat snap dan weer ik best.

Een beetje zeuren om het zeuren....

Erik de Perik
7 oktober 2021, 17:41
Geeft niks joh, blijft een leuke versterker.

telerocker
7 oktober 2021, 19:28
Mooie catch Pasqual. Ik heb mijn beide H&K Statesman tops al een tijd geleden weggedaan. Leuke versterkers, mooi ook op laag volume, maar ik had er te vaak panne mee. Ik hoop dat de jouwe lang heel blijft. Veel plezier met je aanwinst.

pasqual
7 oktober 2021, 20:55
Mooie catch Pasqual. Ik heb mijn beide H&K Statesman tops al een tijd geleden weggedaan. Leuke versterkers, mooi ook op laag volume, maar ik had er te vaak panne mee. Ik hoop dat de jouwe lang heel blijft. Veel plezier met je aanwinst.

Heb je toevallig de 3 knops footswitch nog met de stereo jack? Of in ieder geval foto's van de bedrading aan de binnenkant? Momenteel is alleen nog zo een te verkrijgen met een 5 polige din plug en die bedrading komt niet overeen met de oude versie. Simpelweg de plug omzetten gaat niet werken.

telerocker
9 oktober 2021, 00:06
Heb je toevallig de 3 knops footswitch nog met de stereo jack? Of in ieder geval foto's van de bedrading aan de binnenkant? Momenteel is alleen nog zo een te verkrijgen met een 5 polige din plug en die bedrading komt niet overeen met de oude versie. Simpelweg de plug omzetten gaat niet werken.

Helaas, alles verkocht!

Erik de Perik
9 oktober 2021, 00:44
HIER (https://www.long-mcquade.com/48546/Guitars/Parts/Hughes_Kettner/FS-3N_3-Button_Footswitch_With_LEDs.htm) verkopen ze 'm wel, CDN is 70 Eurocent.