PDA

View Full Version : versterker 2dehands kopen => risks



Br@mbo
10 augustus 2003, 18:43
haaj , zoals iedereen al weet zit ik te popelen om een een nieuwe versterker te kopen :p ( heb al beetjes geld van mn verjaardag )

ik denk dakik best 2de hands begin te kijken maar dan koop je iets zonder te testen ( kan ik niet want ik mag niet autorijden enzo , dus tis onmogelijk om ver weg te rijden ) zou ik dat wel doen ? veel risico wil ek niet lopen :s dilemma :roll: :???:

Mitch
10 augustus 2003, 22:43
Die moet je effe uitleggen. Je wil 2ehands, maar kan niet testen want je hebt geen rijbewijs :???: Wat heeft een versterker die ver weg is te maken met testen ?!?!?!

Kijk trouwens ook even verderop, er is hier nog geen week geleden een topic over 2ehands kopen geweest. Kijk anders ook nog even wat er uit de ZOEKfunctie komt.

Br@mbo
10 augustus 2003, 22:51
wel euh , de meesten hier die 2de hands kopen (op internet dus ) gaan er even heen om te testen , dat kan ek dus niet

dvmutzy
10 augustus 2003, 23:20
er zijn ook 2e hanswinkels :lol:.
daar kan je met een gitaar uit die winkel testen en je kan natuurlijk ook je gitaar met de fiets of bus ofzo meenemen.

Br@mbo
11 augustus 2003, 09:02
jahaaaaaaaaaa hier in de buurt is er 1 tweedehandswinkel waar ze versterkers hebben ( 2 staan er :p ) en daar is de tweedehandsprijs even duur als de nieuwprijs :s ( i'm not kidding )

Harry
11 augustus 2003, 09:51
je kunt hier even kijken naar oordelen over bepaalde versterkers, of op harmony-central.com, en vervolgens de sites van winkels bekijken of ze die versterkers hebben staan. Even bellen of ze er werkelijk nog zijn, en iemand vragen die je even kan brengen. Je kent toch wel mensen met een auto die je kunnen helpen?

Br@mbo
11 augustus 2003, 11:11
ja maar ik ken in belgie geen winkels die veel tweedehands hebben en ik wil een specifieke versterker ( H en K attax 100 combo )

Matje
11 augustus 2003, 16:26
bus, trein, fiets, taxi?

ijff
11 augustus 2003, 18:46
Tja.. ik weet wel een plek op loopafstand van het station waar je een Laney LC50-II kan testen :-D

misundaztood
15 augustus 2003, 18:20
Waarom specifiek een H&K Attax 100?
das toevallig de versterker die ik een aantal jaren geleden heb gekocht, ik wil hem wel wegdoen voor iets van 500 euro want ik ben nu toch wel aan iets zwaarders toe, maar heb natuurlijk geen financiën

Br@mbo
15 augustus 2003, 19:29
500 euri is wel veel .... :s
wel handig dat je in kortrijk woont

misundaztood
15 augustus 2003, 20:05
aan welke prijs had je wel gedacht?

heb dat ding zo'n 3 jaar geleden gekocht voor iets van 30.000 franken (het is niet de tour reverb of zo, het is nog een iets ouder model), als je er een extra speaker op aansluit geeft hij 120watts, ik zie dat ijff zo een extra speaker verkoopt voor 125 eur, kdenk dat ik wel iets van die prijs kan doen, maar je moet wel weten dat het mijn enige versterker is en ik geld zal nodig hebben voor een nieuwe dus veel zal ik er niet vanaf kunnen doen, aan jou de keus

van waar ben jij wel?

Milton
15 augustus 2003, 20:49
even off topic: wrm kosten al die gitaarspullen zoveel duurder in Belgie?
Heb even gekeken en bij feedback kosten die H&K nieuw al 500 euro...

Br@mbo
15 augustus 2003, 21:50
kzin ekik van roeslaere ;)

ik denk dak em dan toch maar 2dehands in nederland ga kopen , zal me veel schelen

misundaztood
15 augustus 2003, 21:50
je moet wel weten dat het niet om hetzelfde model gaat, het is een ouder iets zwaarder model, en ik heb ook juist uitgelegd waarom ik hem niet voor minder kan wegdoen

oddman
15 augustus 2003, 22:50
in keymusic te Sint Niklaas kost hij een 550 euro nieuw
En dat zijn ook nog de oude modellen (de echte goei)

niels5150
16 augustus 2003, 17:33
ik zou niet de 2dehands Attax van die jongen kopen! veels te duur. Zo'n oude H&K brengt geen kut op en klinkt voor geen meter! Weet je zeker dat je zo'n amp wilt hebben Bimbo? Ik zou iets beters kopen als ik jouw was. En waarom was eerst het vervoer een probleem om iets uit te testen, terwijl je toch ook bij een muziekzaak moet zien te komen?! maar goed. volgens mij ben je niet helemaal ok, want je spelling klopt van geen kanten.

ijff
17 augustus 2003, 00:43
Ok.. even een heel gek idee hier:

Koop hem via internet in Duitsland..NIEUW!!
Bijv bij Thomann:

https://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-135243.html

Daar issie EUR 539,- (incl. 19% NL'se BTW.. dus wellicht nog goedkoper ook in België!) .. komt dan nog EUR 8,- verzendkosten bij.. heb je dus voor minder dan EUR 550,- een gloednieuwe Tour Reverb bij je thuis berzorgd...

misundaztood
17 augustus 2003, 01:15
zo te zien vraag ik er inderdaad teveel voor, ik heb er veel meer voor betaald 4 jaar geleden, tjah is ook een beetje een ander, iets zwaarder model, maar toch, bij nader inzien zal ik hem toch maar houden dan, en er een 1x12 speaker bijkopen van onze goede vriend ijff

ijff
17 augustus 2003, 01:59
Kijk, verstandige jongen die Misundaztood... waren er zo maar meer hier op gitaarnet!