PDA

View Full Version : Straplocks



remcoz
10 augustus 2003, 18:07
Kunnen straplocks op iedere gitaar en iedere gitaar draag band gezet worden?? Wat kosten ze volgens jullie???

ben79
10 augustus 2003, 18:40
tuurlijk, ze vervangen gewoon je huidige
kosten iets van 17 euro dacht ik, is al lang geleden dat ik ze kocht

remcoz
10 augustus 2003, 18:43
En hoe zet je ze op je band?

Wicked Willy
10 augustus 2003, 22:39
Euh kunnen ze je dat niet in de winkel uitleggen????

:-D

green_day
10 augustus 2003, 22:50
Euh kunnen ze je dat niet in de winkel uitleggen????

:-D

waarom denk je dat ie dat hier vraagt, vast niet om als antwoord te krijgen: kunnen ze je dat niet in de winkel vertellen

Luca P
10 augustus 2003, 23:06
Er zit vast wel een handleiding in het Engelands bij.

dvmutzy
10 augustus 2003, 23:17
het lijkt me niet dat hij dagenlijks bij die winkel is.

uh, wat zijn strapdingeses trouwens?

willem1940
10 augustus 2003, 23:35
Bedoel je een soort klemmetjes om te zorgen dat je halsband met zijn sleutelgaten niet van de nokken op de gitaar glipt?
Ik heb wel eens gehoord dat sommigen daar de rubbertjes van beugelflessen voor gebruiken.

dvmutzy
11 augustus 2003, 00:11
nu je dat zegt...
volgens mij bestaat er idd een soort verbindingstukje band-gitaar.

Harry
11 augustus 2003, 10:32
ik heb er van die ringetjes op gezet die je in de doe-het-zelf-winkel kunt kopen. Ik heb dan wel op iedere gitaar een eigen band zitten.

the styleguide
15 augustus 2003, 13:19
Zie de oplossing van je 'probleem':
Straplocks van het merk Schaller kosten ongeveer EU 11,00. Bevestigen op de gitaarband gaat gemakkelijk met een moertje.
Op de gitaar is wat moeilijker: de nutjes die er op zitten passen meestal niet op de straplocks (zeker niet bij een Epi LesPaul). Je moet dan de nutjes op de gitaar vervangen door de bij de straplocks geleverde nutjes. Is het schoefgat te groot hanteer dan de volgende procedure: doop een lucifer in de houtlijm (niet te veel) en steek deze zover mogelijk in het schroefgat. Breek het uitstekende deel af. Schroef hier direct de nut in vast. Zo wordt de verbinding mooi vastgezet en is later toch verwijderbaar mocht dat nodig zijn. Het klinkt wat primitief, maar het is in feite al een hele oude meubelmakerstruuk.

Gr.

Anavrin
15 augustus 2003, 16:04
hoe je ze er op zet verschilt per merk, maar als je de spulletjes eenmaal in je handen hebt, dan is het meestal vrij logisch, en zie je vanzelf hoe het zou moeten...

oh ja, je hoeft er per gitaar eigenlijk max 1 op te zetten, want je gitaarband schiet toch nooit van de knop af bij de brug (als je band niet gedraaid zit iig). bij de hals wel, dat gebeurt al als je je hals een beetje optilt

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 16:32
Ik gebnruik een grolsch rubber, alleen aan dee bovekant, omdat hij daar voornamelijk losschit en mn strap aan de onderkant te dik is om er ook nog zon rubber ding bij te krijgen. Werkt voor mij perfect, band is nog geen 1 keer losgegaan, moet je ook wel e en beetje goede strap bij hebben waarvan het leer niet te snel omgaat buigen etc.

Dude
15 augustus 2003, 17:17
oh ja, je hoeft er per gitaar eigenlijk max 1 op te zetten, want je gitaarband schiet toch nooit van de knop af bij de brug (als je band niet gedraaid zit iig). bij de hals wel, dat gebeurt al als je je hals een beetje optilt


jajajajjajajajajajajjajajajajajajjajajajajaja, neem dan de moeite als je hem toch al in huis hebt om hem erop te zetten, een hals reparatie kost namelijk ietssie meer....

ik vind dit trouwens een echte vrouwen opmerking, netzoiets als, "ja maar lieverd, je hoefd toch geen alcohol te drinken om lol te hebben met je vrienden"

Anavrin
15 augustus 2003, 17:24
blabla, jij weet toch niet of ik die 2e straplock in huis heb?
Ik koop ze los (per stuk), en per 2 kan ik ze mooi voor 2 gitaren gebruiken (ik heb er in totaal 6, dus da's dan slechts 3 setjes a 11 euro ipv 6)

Matje
15 augustus 2003, 18:26
Echte mannen gebruiken natuurlijk ofwel tape of een grolsch rubbertje.

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 18:38
Echte mannen gebruiken natuurlijk ofwel tape of een grolsch rubbertje.

wow, dat zou ik gezegd kunnen hebben

Matje
15 augustus 2003, 20:06
Echte mannen gebruiken natuurlijk ofwel tape of een grolsch rubbertje.

wow, dat zou ik gezegd kunnen hebben

maar ik was je voor :wink:

dvmutzy
17 augustus 2003, 17:33
als mutzzz ga ik een ringetje van de douche gebruiken

dvmutzy
23 augustus 2003, 01:25
met t ringetje van de, kraan bleek t te zijn, ben ik erg tevreden :wink: .

bert k
23 augustus 2003, 01:41
Maar nou lekt je kraan, sukkel :-(

Ic3gl0vE
23 augustus 2003, 12:05
ik heb gewoon strapknoppen met een diameter van 17mm, schiet nooit los

dvmutzy
23 augustus 2003, 21:51
Maar nou lekt je kraan, sukkel :-(
bij ons, gaat de, deze keer weer de douche, ongeveer elke jaar kapot. dus we hebben zat van die dingetjes.

Bassie79
24 augustus 2003, 13:31
bij ons, gaat de, deze keer weer de douche, ongeveer elke jaar kapot. dus we hebben zat van die dingetjes.

zin klopt niet helemaal, zal m ff verbeteren

bij ons gaat de douche ongeveer elke jaar kapot, dus we hebben zat van die dingetjes.

hoofd
24 augustus 2003, 21:19
Ik gebruik gewoon die Grolsch Beugeldingetjes...en ik heb ze in overvloed.

moretel
25 augustus 2003, 23:04
Rubber misbruik !,

gebruiken jullie die andere bekende rubbertjes als ballonnen zeker :-D

Frankiefrank2
27 augustus 2003, 17:23
waarom maken ze niet een houten beugel om de gitaar.
Zodat je uberhaubt geen band meer nodig hebt???
Een soort houten band

Mithrandir
27 augustus 2003, 17:25
En wat moet ik me daar dan bij voorstellen???

bert k
27 augustus 2003, 18:13
En hoe groot wordt je gitaarkoffer dan?

Frankiefrank2
27 augustus 2003, 18:22
OKe
een afneembare beugel.
Zie je dat mijn plan nog niet rond is.
Ik heb wel al een patent trouwens.

haha

StoneCrate
29 november 2004, 14:17
Je denkt toch niet dat ik een schroef met houtlijm in mijn splinternieuwe Paul Reed Smith ga proppen?! Dan maar de mannelijke grolschringen ;-)

bat
29 november 2004, 14:54
Je denkt toch niet dat ik een schroef met houtlijm in mijn splinternieuwe Paul Reed Smith ga proppen?! Dan maar de mannelijke grolschringen ;-)

maar je kickt wel een topic van meer dan een jaar oud.

Moet je hem eens naar een professionele gitaarreparateur brengen en vragen die knoppen te monteren. Die doet het precies zo.

Azrael
29 november 2004, 15:17
Je denkt toch niet dat ik een schroef met houtlijm in mijn splinternieuwe Paul Reed Smith ga proppen?! Dan maar de mannelijke grolschringen ;-)

maar je kickt wel een topic van meer dan een jaar oud.

Moet je hem eens naar een professionele gitaarreparateur brengen en vragen die knoppen te monteren. Die doet het precies zo.

En als je het zelf doet leer je er nog wat van ook. Zo moeilijk is houtlijm niet.....spul kan je makkelijk afvegen als je op je body kliedert.

StoneCrate
29 november 2004, 20:26
Tja... even uit het stof halen... ;-)

Ik was eigenlijk wel op zoek naar straplocks voor mijn PRS, maar ben een beetje huiverig om hem nu al te laten 'verbouwen'...

Maar ja... je gitaar op de grond is ook wat :-?

bert k
29 november 2004, 21:05
Doen! Echt een goeie investering.

bat
29 november 2004, 21:45
Er is niks verbouwen aan... gewoon een simpele en al eeuwen effectieve manier om een net iets te ruim schroefgat weer passend te maken. Om de één of andere reden zijn die schroeven van straplocks net wat dunner dan de schroeven van de standaard strapbuttons...

guvnor
1 december 2004, 08:25
Ben zelf ook van plan straplocks op m'n gitaren te zetten...

Welke worden er aangeraden? Er zijn diverse fabrikanten en de systemen verschillen ook van elkaar.
Welke worden aangeraden, maar belangrijker misschien: welke moet je absoluut NIET nemen (en waarom) ??

taylor
1 december 2004, 11:55
ik nooit wat gezien in die straplocks,net alsof 1 goeie gitaarband niet werkt die kun je ook vast zetten met wat(ring) rubertjes :)

Guitarik
1 december 2004, 21:30
Ik gebruik inderdaad van die rubbertjes van de grolsch beugeltjes. Erg effectief en goedkoop :razz:

bat
1 december 2004, 22:30
Ik gebruik uitsluitend straplocks van Schaller, die werken uitstekend.

imlikeajungle
1 december 2004, 23:05
cheapo's!!!

het is véél veiliger een setje straplocks te halen!

Azrael
1 december 2004, 23:44
Ik krijg mijn straplocks gewoon bij mijn gitaar. En ik was blij ook want anders had ik ze zelf gekocht. Ik hoef me nooit meer druk te maken dat de gitaar uit mijn poten vliegt. En zeker met zo'n duur ding is dat toch een prettige gedachte. Elke dag kijk ik de schroeven en het systeem even na en that's it.

Nu nog een nieuwe band kopen met vlammen erop in plaats van die lelijke Fender band die ik nu heb! 8-)

Buzz
2 december 2004, 09:05
Elke dag kijk ik de schroeven en het systeem even na en that's it.

Elke dag :???:

Speel jij zo wild of zitten je schroeven los?

Azrael
2 december 2004, 09:34
Elke dag kijk ik de schroeven en het systeem even na en that's it.

Elke dag :???:

Speel jij zo wild of zitten je schroeven los?

Nee......ik controleer het gewoon voor de zekerheid.......duurt ongeveer 3 seconden.....

Buzz
2 december 2004, 09:42
en....? Heeft het ooit losgezeten?

Azrael
2 december 2004, 10:05
en....? Heeft het ooit losgezeten?

Yup......mijn band is niet zo stevig dus hebben de ringetjes waarmee je de straplocks vast maakt de neiging om los te gaan zitten. Binnenkort een nieuwe band en dan ben ik van het probleem af. 'k Heb gewoon een slechte band nu want als je ze stevig aandraait vervormt de band.... :roll:

Buzz
2 december 2004, 11:19
AHA! nu snap ik je! Je waarchijnlijk straplocks van Schaller. Die moet je met een draaisleutel vastzetten.
Inderdaad is dikker leer dan veel beter!

Azrael
2 december 2004, 11:59
AHA! nu snap ik je! Je waarchijnlijk straplocks van Schaller. Die moet je met een draaisleutel vastzetten.
Inderdaad is dikker leer dan veel beter!

Nope.....van Gotoh........

IndiepoprockJesse
2 december 2004, 13:23
ik snap niet wat jullie moeilijk doen..

ik heb ook van die straplocks van shaller en merkte dat de schroeven niet paste op mijn ibanezje, nouja wat ik deed was gewoon die schroeven die al in de locks die in eerste instantie aan mijn ibatje zaten gebruikt en dat ding vastgedraaid..

nooit grosch beugelrubbertjes hoeven te gebruiken hoor :???:


Jesse//

RubenP
9 december 2004, 17:49
Ook ik ben zuinig ben op m'n gitaren en ze niet wil laten vallen.
Daarom wil ik ook aan de straplocks.

Na wat speuren op het net kom ik erachter dat m'n Godins al voorzien zijn van Schaller strap knoppen waar zo een schaller lock op kan (helaas zat die dus niet bij de gitaar :cry: ).

Zijn er meer merken die standaard voorzien zijn van straplock knoppen?

Ruben

Bluesbreaker
9 december 2004, 19:56
Ook ik ben zuinig ben op m'n gitaren en ze niet wil laten vallen.
Daarom wil ik ook aan de straplocks.

Na wat speuren op het net kom ik erachter dat m'n Godins al voorzien zijn van Schaller strap knoppen waar zo een schaller lock op kan (helaas zat die dus niet bij de gitaar :cry: ).

Zijn er meer merken die standaard voorzien zijn van straplock knoppen?

Ruben

fender

CUSTOMSTRAT
28 december 2004, 16:07
KOOP STRAPLOCKS van dunlop

voor 21 euro zoiets..

staat plaatje bij hoe je ze moet monteren
als je handig bent 4 minuten werk..
ben je niet handig 10 minuten werk..

trust me jim dunlop straplocks

IndiepoprockJesse
28 december 2004, 16:51
KOOP STRAPLOCKS van dunlop

voor 21 euro zoiets..

staat plaatje bij hoe je ze moet monteren
als je handig bent 4 minuten werk..
ben je niet handig 10 minuten werk..

trust me jim dunlop straplocks

21 euro vind ik ietwat overdreven duur..

de locale gitaarboer verkoopt de dunlops voor 17 euro en de schaller van 10 tot 18 (verschillende kleuren en materialen etc..)

het is het gewoon waard, je wilt niet dat die ene dure gitaar opeens van je nek op de grond flikkerd of dat je em half vast moet houden haha..


Jesse//

[DesolateD]
28 december 2004, 19:36
hmmm... ik ben denk ik een zeldzaam iemand.
Ik heb de strapnuts uit mijn Les Paul geschroefd, er een paar flinke dichte 'O' schroefringen in gedraaid. Vervolgens mijn gitaarband aan alletwee de kanten de gaatjes afgesneden, en zelf een groter gat zonder dat sleufje gemaakt. Toen een paar zeilringen erin gerost en daarna 2 enorme musketonhaken met wapensluiting eraan.

Nou geloof me, daar ken je een olifant aan ophangen zonder dat ze losschieten. En dat alles voor EUR 3,95 aan materiaal bij de Fixet.
En ja.... ik weet 't... ik mag 'm wel 's poetsen :wink:

http://www.desolated.nl/images2/lespaul.jpg

[DesolateD]
28 december 2004, 19:37
test

[DesolateD]
28 december 2004, 19:37
test

Azrael
28 december 2004, 19:42
Gaat je finish kapot door dat ijzer....maar zo te zien vind jij dat niet zo heel erg :-D

[DesolateD]
28 december 2004, 19:52
Nee, integenstelling tot waarschijnlijk veel anderen vind ik dat niet echt erg. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp vind ik. Maar feit is: ze zijn echt heel stevig! hehheh

Buzz
29 december 2004, 08:48
Toch wel heel sierlijk die musketonhaken!

IndiepoprockJesse
29 december 2004, 10:14
lekkere vis-vibe :D

guvnor
29 december 2004, 10:59
heeft wel wat... 8-)

Soul Grinder
31 december 2004, 11:42
21 euro vind ik ietwat overdreven duur..

de locale gitaarboer verkoopt de dunlops voor 17 euro en de schaller van 10 tot 18 (verschillende kleuren en materialen etc..)

het is het gewoon waard, je wilt niet dat die ene dure gitaar opeens van je nek op de grond flikkerd of dat je em half vast moet houden haha..


Jesse//
Toen ik mijn eerste gitaar nog had, een Les Paul kopie van Cort, had ik er ook van die straplocks op. Die van mij kostten toen 21 gulden, ze waren volgens mij van Gotoh.
Maar ik merkte dat het metaal van de strapknop op de gitaar vrij snel wegslijtte en ook dat het 'schroef'-gedeelte op de strap erg gemakkelijk uit zichzelf losdraaide. Toen besloot ik dat ik nooit meer zo'n straplock wilde. Gewoon een wat stuggere gitaarband werkt prima.

UnbrokenGuitarPlayer
1 januari 2005, 19:33
ik heb straplocks gekocht voor 60 cent 't stuk , uit plastic weliswaar , maar mn gitaar is nog nooit op de grond gegaan of de band is nog nooit verkeerd kom te zitte :cool:

sjoerdbalk
23 februari 2006, 14:47
Maar ik merkte dat het metaal van de strapknop op de gitaar vrij snel wegslijtte en ook dat het 'schroef'-gedeelte op de strap erg gemakkelijk uit zichzelf losdraaide. Toen besloot ik dat ik nooit meer zo'n straplock wilde. Gewoon een wat stuggere gitaarband werkt prima.


Daar heb ik nu dus ook last van. Ik wilde eigenlijk wat grotere schroeven gaan kopen,maar weet niet of dat een goed idee is...Is er een goede manier om te voorkomen dat de schroef nu steeds los gaat zitten en de kop los gaat zitten?

gr. sjoerd