PDA

View Full Version : Raadsel!!!



Jan Buurman
17 september 2021, 16:47
Hoi.
Wie helpt mij het volgende raadsel te ontrafelen.
Ik heb een Marshall SC20 met een 2x12. Ik sluit er een JRockett Immortal delay, die ik tweedehands heb gekocht, op aan en mijn Explorer.
In de uit-stand van het pedaal hoor ik één repeat. Haal ik de stroom er af hoor ik niets.
Alle kabels en voedingen gewisseld, altijd dit fenomeen.
https://youtu.be/bqn84cINkGo

Ik was al in onderhandeling met JRockett voor een ruil met een B-stock van hen.

Maar nu dit.
Ik sloot de Immortal aan op mijn Marshall 1C JCM800 en toen werkte hij helemaal normaal!!

Gauw weer terug naar de SC20, maar daar deed de klacht zich wederom voor.

Wat is hier aan de hand. Het lijkt dus aan de amp te liggen. Maar dat kan toch helemaal niet?

Wie snapt het?

Rinze
17 september 2021, 16:58
Raar. Delay voor de amp of in de loop?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

MarkS
17 september 2021, 17:03
Weird shit. Bij SC20 in de loop, maar bij de 1C in de front?

Jan Buurman
17 september 2021, 21:44
Allemaal in front.

Rinze
17 september 2021, 22:05
Is het pedaal in originele staat?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

R.J
18 september 2021, 00:01
Ik heb ook zoiets raars gehad met mijn phaser en versterkers. Met mijn phaser in de loep van mijn peavey transfex hoorde je soms het algehele volume fluctueren ookal was de phaser uit, bij mijn koch doet hij dat geheel niet. (ook in de loep)

Rinze
18 september 2021, 07:07
Ik heb ook zoiets raars gehad met mijn phaser en versterkers. Met mijn phaser in de loep van mijn peavey transfex hoorde je soms het algehele volume fluctueren ookal was de phaser uit, bij mijn koch doet hij dat geheel niet. (ook in de loep)Dan zou het aan de fx loop kunnen liggen?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

D3nnis
18 september 2021, 08:46
In de categorie "ik roep ook maar iets onzinnigs": als je andere (gebufferde) pedalen ervoor en/of erna zet...verandert dat iets aan het fenomeen?

Je zou zeggen dat het fysiek onmogelijk is, als men tenminste een volledige hardwire bypass bedoelt met de geadverteerde "true bypass".

Jan Buurman
18 september 2021, 08:55
Dan zou het aan de fx loop kunnen liggen?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Loop wordt in geen van de gevallen gebruikt.

Jan Buurman
18 september 2021, 09:03
In de categorie "ik roep ook maar iets onzinnigs": als je andere (gebufferde) pedalen ervoor en/of erna zet...verandert dat iets aan het fenomeen?

Je zou zeggen dat het fysiek onmogelijk is, als men tenminste een volledige hardwire bypass bedoelt met de geadverteerde "true bypass".

In eerste instantie zat hij in een chain. Om vanalles uit te sluiten heb ik hem geïsoleerd.

True Bypass lijkt mij in ieder geval gedeeltelijk waar. Zie het filmpje met het pedaal in de uit stand met en zonder stroom. Maar zou er dan een deel niet TB zijn?
Maar waarom op de ene amp wel en de ander niet?
En waarom dan maar 1 repeat, ongeacht hoe de knoppen staan?

Jan Buurman
18 september 2021, 09:04
Is het pedaal in originele staat?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Daar ga ik wel van uit.

Rinze
18 september 2021, 09:29
Loop wordt in geen van de gevallen gebruikt.Ik reageerde op R.J. ..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Jan Buurman
18 september 2021, 10:42
Ik reageerde op R.J. ..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Sorry. (+10)

Jan Buurman
18 september 2021, 11:37
Extra info:
Het lijkt iets met wel/geen buffer ervoor te maken te hebben.
Het verschil tussen SC20 en C1 was dat hij bij de C1 in een chain stond waar de wah een buffer heeft. (Stom)
Geïsoleerd deed hij het daar ook.
Dus ik moet het toch niet in de amp zoeken.

Een conclusie is dus:
Met een buffer ervoor (of een pedaal in on-stand) doet hij de extra repeat niet.
Het is dus een pedaal gerelateerd probleem (en hoort dus hier niet thuis :hide: )

Nog een observatie: de timeknop heeft in off positie effect op de extra repeat.

Jan Buurman
18 september 2021, 12:00
Mods, zou dit verplaatst kunnen worden naar Effectpedalen/overige randapparatuur?

Jan Buurman
18 september 2021, 21:50
Als een versterker techneut een verklarend antwoord heeft hoor ik het overigens ook graag.

De mannen van JRockett vragen of ik tevreden ben met het feit dat het pedaal het probleem niet vertoont met een buffer er voor.
Ik heb zoiets van: je hoort het probleem niet maar het is er wel. Welk effect heeft het op de sound en werking van het pedaal?

tmms
18 september 2021, 22:03
Dat ding is gesaboteerd. Praat geen onzin, iets dergelijks gehad met een digitaal apparaat. Ze wisselen 'm om, stoppen er een chip in en wisselen weer om.
Uit het dagboek van...
Juist ja, dus...

Jan Buurman
18 september 2021, 22:19
Ik geloof dat ik je tekst niet helemaal begrijp...

Erik de Perik
18 september 2021, 22:40
Ik denk dat jij tmms niet helemaal begrijpt.

tmms
18 september 2021, 23:17
Sorry, verkeerd om:D
Heb een keer gehad, hadden onverlaten beschikking over de toegang tot mijn woning. Is een keer wat gewisseld.

Erik de Perik
18 september 2021, 23:25
Ja Tom dat was het vast.

Jan Buurman
19 september 2021, 10:01
TMMS, wat is jouw bijdrage precies? Ik heb er in ieder geval niet zo veel aan.

D3nnis
19 september 2021, 10:34
De mannen van JRockett vragen of ik tevreden ben met het feit dat het pedaal het probleem niet vertoont met een buffer er voor.


Ik zou dat iets te gemakkelijk vinden.

Ik vraag me af, zou het een gare schakelaar kunnen zijn, die (semi) blijft hangen?

Anders zou het ook zomaar een ontwerpfout kunnen zijn. Uit mijn mouw schuddend zonder te weten of het kan: Kan signaal op een print naar andere sporen overspringen/lekken, wat dan alleen bij hoge impedantie signalen gebeurt?

Ik heb het idee (maar daar kunnen Dirk_Hendrik, of wellicht Plant, of nog iemand anders misschien wel meer over zeggen) dat gewoon domme ontwerpfouten in "boutique" (of nou ja, boutique, maar zeg maar alles duurder dan Boss) nog weleens voorkomen.
Ik had ooit een Pigtronix quantum time modulator, die naast het originele signaal en het chorus signaal, óók een soort van storende buzz/vervorming liet horen. Niet te harden. Was verder qua sound wel een leuk pedaal. Ik Pigtronix gemaild. Antwoord: "ja, dat doet ie". Kan ik niks mee, retour met die zooi.

Jan Buurman
19 september 2021, 11:00
Dat te makkelijke vind ik dus ook.
Ik mag hem ruilen voor een B-stock die ze hebben liggen maar dat kost mij verzendkosten heen en terug. Wil ik die kosten maken? Wie zegt dat die het ook niet doet?
Daarom wil ik ook graag weten wat er nou eigenlijk gebeurt. Dan kan ik beter bepalen welke weg ik insla.

Ik heb geprobeerd te Google-en of er meer bezitters last van hebben. (So far nog niets.) Dus het lijkt mij geen ontwerpfout.

Het lijkt mij iets electronisch.

Signaal door buffer -> geen extra repeat
Signaal direct -> extra repeat.
De Time-knop zit nog in het “extra repeat” ketentje.

tmms
19 september 2021, 11:42
Denk bij nader inzien dat er 'gewoon' iets niet deugt aan het ding.
In een opwelling van associatieve herinneringen opperde ik de mogelijkheid van 'een grapje' zoals men het omruilen van een goed pedaal voor een defect exemplaar soms noemt.
Heb ik twee keer aan de hand gehad, vandaar de opmerking.
Nogmaals, het lijkt erop dat het een makke van het pedaal is dat kennelijk soms optreedt.

Dirk_Hendrik
19 september 2021, 19:43
Ik heb het idee (maar daar kunnen Dirk_Hendrik, ....etc.

Sorry. Als ik het wist had ik al lang gereageerd. Ik vind dit net zo raar als Jan.

Jan Buurman
19 september 2021, 21:50
Als zelfs Dirk_Hendrik het niet weet geef ik op :seriousf:

Nee, serieus. De verzendkosten heen en weer geef ik liever uit aan een ander 2e hands delaytje. Ik ga maar eens rondkijken.
Zo bijzonder is die JRockett Immortal niet.

R.J
19 september 2021, 23:59
Dan zou het aan de fx loop kunnen liggen?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Dit zeker, wat mij dan weer doet denken aan een connectie op de printplaat (de transfex is een volledig digitaal dingetje)

MarkS
20 september 2021, 11:20
iets met klok en klepel, melk en tepel... en gegoochel met Google...
Misschien reageert dit true bypass pedaal toevallig niet zo lekker op high impedance/output pickups? Waardoor er toch iets van signaal het circuit in lekt in bypass?

de switch dan naar ground laten schakelen in bypass?

maar dit verklaart nog steeds het verschil niet tussen beide amps. Tenzij daar een verschil zit in de input stage?

D3nnis
20 september 2021, 11:33
maar dit verklaart nog steeds het verschil niet tussen beide amps. Tenzij daar een verschil zit in de input stage?

Jazeker wel, want:


Extra info:
Het lijkt iets met wel/geen buffer ervoor te maken te hebben.
Het verschil tussen SC20 en C1 was dat hij bij de C1 in een chain stond waar de wah een buffer heeft. (Stom)
Geïsoleerd deed hij het daar ook.
Dus ik moet het toch niet in de amp zoeken.

Nu jij weer :)

Jan Buurman
20 september 2021, 14:07
Ik heb inderdaad wat hottere pickups. Dat zou ik nog kunnen proberen.
Nou heb ik geen low tot normale output buckers maar gitaarvolume wat terugdraaien komt op het zelfde neer toch?

Rinze
20 september 2021, 15:35
iets met klok en klepel, melk en tepel... en gegoochel met Google...
Misschien reageert dit true bypass pedaal toevallig niet zo lekker op high impedance/output pickups? Waardoor er toch iets van signaal het circuit in lekt in bypass?

de switch dan naar ground laten schakelen in bypass?

maar dit verklaart nog steeds het verschil niet tussen beide amps. Tenzij daar een verschil zit in de input stage?Maar dat is dan toch gewoon een slecht ontwerp? Discriminatie!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Dirk_Hendrik
21 september 2021, 11:46
Maar dat is dan toch gewoon een slecht ontwerp? Discriminatie!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Wellicht? Dat kan toch heel goed? De effectenmarkt staat stijf van de pedalen die ronduit beroerd ontworpen zijn. Alléén noemt men dat boetiek en vind men het meer dan acceptabel dat "een pedaal niet werkt" in een setup en is elke smurf met een soldeerbout opeens een "fabrikant". In de vroege jaren 80 had men daar ook last van en begonnen de Japanse fabrikanten als Boss, Ibanez/Maxon, Pearl enzo hun pedalen juist zo te maken dat ze wél goed met elkaar en met andere apparaten samenwerkten. Maar nee, toen kwam toansuk en dat werd gebruikt als argument om al die aanpassingen er weer uit te slopen...

Iets met het ge/mis-bruik van "it's not a bug, it's a feature".

Jan Buurman
21 september 2021, 12:39
Ik moet zeggen dat ik in de communicatie met JRockett ook zo nu en dan reacties kreeg waardoor ik dacht dat ze misschien niet zo kundig zijn.

Mitch
21 september 2021, 20:56
Echt bizar. Ik bedoel: je hebt wel eens wat bleed van een LFO of zo, maar een enkele delay?
Z Vex zou zeggen: crackle OK! :seriousf:

Jan Buurman
21 september 2021, 22:20
Een TB overdrive voor de delay in uit-stand:
Overdrive uit (en delay uit) -> 1 repeat
Overdrive aan (en delay uit) -> geen repeat.

Heeft een buffer ervoor dezelfde invloed op het signaal als een drive die aanstaat ervoor?
Beiden zorgen er voor dat de ongewenste repeat er niet meer is.

Erik de Perik
21 september 2021, 22:35
Een tuner ervoor zou een hoop duidelijk kunnen maken.

MarkS
22 september 2021, 00:18
Een TB overdrive voor de delay in uit-stand:
Overdrive uit (en delay uit) -> 1 repeat
Overdrive aan (en delay uit) -> geen repeat.

Heeft een buffer ervoor dezelfde invloed op het signaal als een drive die aanstaat ervoor?
Beiden zorgen er voor dat de ongewenste repeat er niet meer is.
Correct me if I’m wrong, een buffer zet een hoogohmig signaal toch om in een laagohmig signaal?

een TB pedaal in bypass laat een hoogohmig signaal door, maar een TB pedaal “aan” geeft een laagohmig signaal uit?

Daarom geen repeat met TB overdrive aan, en wel repeat met TB overdrive uit?

if so... dan dus nog steeds mijn vraag: flipt die JRockett delay in bypass op een hoogohmig signaal?

no 1 hops
22 september 2021, 07:25
misschien even bij iemand anders zijn versterker uitproberen.
gebeurt het daar ook, dan kan je je eigen apparatuur uitsluiten en proberen je geld terug te krijgen.

Jan Buurman
22 september 2021, 07:44
Door allerlei testjes is wel duidelijk dat het echt in het pedaal zit.
Geld terug wordt lastig want ik heb hem tweede hands gekocht. Helaas zat er wat tijd tussen aankoop en constatering.

Jan Buurman
22 september 2021, 07:46
if so... dan dus nog steeds mijn vraag: flipt die JRockett delay in bypass op een hoogohmig signaal?

Daar lijkt het dus wel op. Hoe dat technisch binnen in het pedaal zit overzie ik niet.

Jan Buurman
22 september 2021, 07:47
Ik heb inderdaad wat hottere pickups. Dat zou ik nog kunnen proberen.
Nou heb ik geen low tot normale output buckers maar gitaarvolume wat terugdraaien komt op het zelfde neer toch?

Nope, volumepot terug draaien heeft niet echt effect.

no 1 hops
22 september 2021, 08:05
Door allerlei testjes is wel duidelijk dat het echt in het pedaal zit.
Geld terug wordt lastig want ik heb hem tweede hands gekocht. Helaas zat er wat tijd tussen aankoop en constatering.

in hoeverre ben je handig en is er ruimte in de behuizing dat je er zelf een buffer in zet?

bij deze begint het al met woorden die op je probleem lijken
"Following a couple of threads in the forum where people had oscillation problems with certain effects that disappeared when a buffered pedal was placed before them"

https://tagboardeffects.blogspot.com/2014/08/buffers.html

Erik de Perik
22 september 2021, 08:29
Bufferpedaaltje ervoor kan ook, zijn klein en niet duur.

Jan Buurman
15 februari 2022, 13:09
Helaas hult JRockett zich nog steeds in nevelen. Ik heb het pedaal naar hen toe gestuurd en het is daar eind oktober 2021 aangekomen. Contact is erg lastig met hen. Antwoorden blijven vaag.
Niet echt reclame voor JRockett.

Reminder voor het probleem:
https://youtube.com/shorts/bqn84cINkGo?feature=share

Gitaar in, amp uit. Gewoon voor in de amp.

Erik de Perik
15 februari 2022, 14:17
Je zou toch een B-stock terug krijgen?

Echt wel een nadeel van kleine bedrijven op zo'n grote afstand. Ik heb ook wel eens wat laten bouwen of modden, maar daar kon ik dan met gemak even met de auto langs. Vroegah had je Kitty Hawk in Deutschland met een vergelijkbaar probleem. Tegenwoordig is het helemaal gemakkelijk om een kitje uit China te laten komen. Ik krijg het zelfs nog voor elkaar om zoiets in elkaar te solderen. Mocvht er dan ergens een fout zitten..... dan wordt het (erg) moeilijk :soinnocent:

Jan Buurman
20 mei 2022, 19:56
Na maanden zeer moeilijke communicatie ontving ik vandaag een gloednieuwe JRockett Immortal met als goedmakertje een JRockett Squeekee erbij.
Helaas heb ik niet zoveel met compressors.

Jan Buurman
22 mei 2022, 14:57
Mocht iemand interesse hebben in een hagelnieuwe JRockett Squeegee compressor ben ik in voor een ruil of verkoop.