PDA

View Full Version : "Lacquer crack" of serieuzer....?



JGD
12 september 2021, 07:34
Goeiemorgen,

Ik overweeg een gitaar-ruil op Marktplaats.
Ik zou dan een Epiphone Flying V scoren.

Ik vind hem erg mooi maar er zitten twee cracks rond de neck.
Volgens de eigenaar alleen in de lak.
Als dat zo is, vind ik het prima (gitaren mogen van beschadigingen, het is een gebruiksvoorwerp).

Maar, ik wil natuurlijk geen problemen.
En als het aan twee kanten zit denk ik: heeft die hals dan een optater gehad?
Vind het toch wat zorgelijk.

Wat denken jullie?

EDIT: laat maar.....
Deze site van voor de oorlog laat je niet eens een Jpeg ofzo uploaden:???:
Lekker handig, mods!

denis.hermans
12 september 2021, 10:13
Je kunt wel een link posten naar

denis.hermans
12 september 2021, 10:15
...de foto's als je deze op een hostwebsite geplaatst hebt. (Tenminste vroeger was dat toch mogelijk)

denis.hermans
12 september 2021, 10:19
On topic : het feit dat de crack langs beide kanten zit, zegt op zich niets denk ik. De verbinding tussen nek en body is nu eenmaal een plaats waar twee "elkaar vreemde" stukken hout elkaar onmoeten. Kan wat "stress" geven waarbij de lak niet kan volgen.

Sonus Studios
20 september 2021, 16:52
Ben toch wel erg benieuwd naar een foto!

h.v.d.koppel
20 november 2021, 22:35
Mijn Ibanez Roadster I heeft dat ook aan beide kanten. Verder niets van te merken. Zit alleen in de lak. Ook al zou dat gedeeltelijk in het hout zitten, heeft dat volgens mij geen enkele invloed op de klank en constructie.
Zelfs mijn nieuwe Charvel heeft dat aan 1 zijde. ook niets mis mee. Ook al zou dat natuurlijk niet moeten horen bij een nieuwe gitaar.

Erik de Perik
20 november 2021, 22:57
Ik heb dit nog nooit bij een gitaar gehad. Heb het wel vaak bij Ibanez gezien inderdaad. Maar goed, je reageert op iemand die al aangeeft dat GN kut is en het is al weer een paar maanden geldeden, wat best veel is voor een tweedehands koop.

h.v.d.koppel
20 november 2021, 23:44
"... GN kut is en het is al weer een paar maanden geldeden, wat best veel is voor een tweedehands koop"
?? Zal niet meer reageren.

Erik de Perik
21 november 2021, 00:13
"... GN kut is en het is al weer een paar maanden geldeden, wat best veel is voor een tweedehands koop"
?? Zal niet meer reageren.

Ik reageer op de eerste poster.