PDA

View Full Version : Simple song



MichaelSS
25 augustus 2021, 16:26
https://www.youtube.com/watch?v=tcELN8ATxV8&t=2s

Filmpje van mijn GF. Wat vinden jullie ervan?

tmms
26 augustus 2021, 16:57
Goed hoor. Mag van mij iets korter, maar dat zegt meer over mijn aandacht spanne momenteel. Doet me aan The Connels denken overigens, Passenger ken ik niet. Eenvoudige, nette opname. Wat is GF?

Fobo
26 augustus 2021, 17:34
Op zich niks mis mee maar ook niet meer dan dat. Zou het nummer wel eens in een meer gearrangeerd geheel willen horen, met wat meer verschil in dynamiek; ik vind dit wat kaal. Dame heeft wel een fijne zangstem.

Duhsjaak
18 september 2021, 15:02
Misschien omdat ik wat meer GF’s met kleine liedjes heb gehad, maar de mythe dat muziek altijd spannend moet zijn is niet mijn mythe.

Laat haar voor de lol eens luisteren naar de LP Earth Song (bijvoorbeeld International). Uit de tijd dat ze veel had met Tony Visconti die de LP ook produceerde. Op één keer een harmonium na, alleen maar snaar instrumenten. Niks ontwikkeling, dynamiek of spanning. Al bijna 50 jaar in da house die plaat en vervelen doet ie nog niet. Van mij mag ze rustig nog wat komen spelen, jouw GF.

Audio only? Mij best.
Melanie Safka, Marianne Faithfull, heerlijk. Ken je het liedje Carrie Ann van de Hollies? Sloeg opMarianne F, believe it ornot. Ik ben zeker niet de enige die het lekkere muziek vond.

Voor mij 1-0 voor GF.
Vriendelijke groet, Gus

Tupelo
18 september 2021, 20:17
Op zich niks mis mee maar ook niet meer dan dat. Zou het nummer wel eens in een meer gearrangeerd geheel willen horen, met wat meer verschil in dynamiek; ik vind dit wat kaal. Dame heeft wel een fijne zangstem.

Same here, als opzetje heel aardig, maar mis wat arrangement, daardoor hetzelfde gevoel als Tommus, iets te lang.

JVGM-music
19 september 2021, 14:47
Wel een goede stem voor het genre...aangenaam om te luisteren....liedje zelf is ok maar weinig verrassend..kan ook haast niet meer in dit genre.

Fobo
19 september 2021, 16:46
....liedje zelf is ok maar weinig verrassend..kan ook haast niet meer in dit genre.
Vast wel...uitdaging enzo...:hide:

Duhsjaak
20 september 2021, 13:25
Ik ben kennelijk weer een beetje tegen de stroom in?

Waarom is een comfort zone een comfort zone?
Omdat het lekker is.
Er zijn wel meer primaire processen waarvan de uitkomst tevoren ongeveer vast staat. Toch blijven we ze doen.

Hoeveel keer hebben GN’ers hier een poging gedaan tot het zo nauwkeurig mogelijk herkauwen van Corfortably Numb?
De enige ontwikkeling in dat kader in de afgelopen 10 jaar is dat het gespeeld te zijn geweest op een Les Paul met P90 pups.
In plaats van dat de aanbidders het Heilige geluid uit hun strat hebben proberen te knijpen.

Onze eigen Tuup poste hier nog Summer Nights van Marianne Faithfull, die daarmee in één klap de definitieve versie van dat lied uitbracht pakweg 58 jaar terug. Gewoon een heerlijk stuk muziek. Ontwikkeling? Noppes.

We moeten wel meer Amerikaanse dingen loslaten die nergens op gebaseeerd zijn.
Weapons of mass destruction, altijd groter, beter etc. Want kijk maar eens waar het ons brengt.
Ik pleit voor een terugkeer naar het stomweg genieten van lekkere muziek. Nou is dat laatste een individuele zaak, maar iets af serveren omdat er te weinig ontwikkeling in zit???

Mijn soort muziek, de dream pop en shoe gaze, bestaat uitsluitend en alleen door een gebrek aan ontwikkeling.
Tot 4 tellen, wat prutsen en herrie maken.

In het kort: lekkere muziek.
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
20 september 2021, 17:48
Wat ’n heftigheid Gus ;) Begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je zo leegloopt over het begrip ontwikkeling: niemand benoemt het en niemand heeft het erover. En al helemaal niemand heeft maar ook iets afgeserveerd.
MichaelSS vraagt wat we ervan vinden, nou, dat hebben we hem verteld, in nette bewoordingen, zonder af te zeiken, dus ik begrijp je emotie even niet.

Tupelo
20 september 2021, 17:56
Ik vind het best een leuk liedje hoor.
Alleen wat lang, en er zou meer uit te halen zijn met wat arrangement.

Duhsjaak
21 september 2021, 09:04
@fobo
Nee, sorry, het is een beetje doorgeschoten.
Je hebt daar zeker een punt.
Wat TS vraagt: Filmpje van mijn GF. Wat vinden jullie ervan? heb ik bewust omzeild. Talig als ik ben. En goed opgevoed als ik ben.

Ik vind de mythe van bigger and better onprettig, eens te meer omdat daar net een Japans vriendinnetje een maand of twee geleden de strijd mee heeft verloren.

Maar de VS kan er ook wat van.
Vermoedelijk komt de cocktail daarvan op jou wat heftiger over dan door mij is bedoeld.
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
21 september 2021, 09:31
Ik snap het; dat is het nadeel van associaties, vooral als iets je hard heeft geraakt. Sterkte.