PDA

View Full Version : Gezocht ivm schade: 1x Gibson LP Studio tuner G-snaar



Reel Big Fish
7 augustus 2021, 17:17
Goedemiddag allemaal,

Als dit bericht niet goed staat, excuses daarvoor. Ik ben op zoek naar een grover tuner voor mijn Gibson LP Studio in de kleur goud. 1x uitgeleend aan een ventje die hem blijkbaar te zwaar vond en op de grond heeft laten stuiteren op het stemmechaniek waardoor de interne pootjes afgebroken zijn. Lang verhaal kort, ik zoek dus 1 zo'n stemmechaniek. Ik heb er nu tijdelijk een chromen opzitten dus kan gelukkig wel spelen.

Wie oh wie heeft er zo'n ding die ik over kan nemen? Of heeft iemand een adres waar ik dit zou kunnen halen? Ik vind het nogal zonde om ze allemaal te vervangen aangezien de rest het nog goed doet.

Bij voorbaat dank!

tmms
7 augustus 2021, 18:01
Ik heb er geen, even vragen, nee, ik ook niet:D
:hide:

Little Jay
8 augustus 2021, 05:48
Op ebay staan wel losse Grover tuners in goud en niet alleen maar dure vintage exemplaren. Maar de meeste wel in de States, dus met verzendkosten erbij kun je er al bijna een hele nieuwe set voor kopen…..

alias
8 augustus 2021, 07:50
Zouden de meeste gitaarbouwwinkels niet een bak "allerlei restanten" hebben? Vox Humana vroeger altijd wel.

Erik de Perik
8 augustus 2021, 08:06
Geen idee of ze naar Nederland verzenden en wat dat dan kost. Er is ruimte om minder te bieden: "Preisvorschlag"

https://www.ebay.de/itm/393390971400?hash=item5b97edda08:g:hS8AAOSwdjxgxF3 h

D3nnis
8 augustus 2021, 08:57
Zouden de meeste gitaarbouwwinkels niet een bak "allerlei restanten" hebben? Vox Humana vroeger altijd wel.+1 voor vox humana.

In 2006 heb ik een 7-snaar zelf gebouwd, en toen waren er nog geen tuners in sets van 7. I heb turn bij vox humana een set van 6 + 1 losse gekocht, was geen probleem.

Reel Big Fish
8 augustus 2021, 09:25
Toppers, bedankt voor de reacties. Ik heb Vox Humana een foto en een bericht gestuurd. Zie dat ze dinsdag weer open zijn, dan zal ik gelijk ff bellen

Reel Big Fish
8 augustus 2021, 09:29
Ook bedankt voor de reactie. Ik kan helaas geen foto uploaden maar mijn tuners zijn weer net wat anders dan die. Ze hebben namelijk wit plastic aan de gedeeltes die je moet draaien zeg maar. Toch bedankt voor het zoeken

Dirk_Hendrik
8 augustus 2021, 10:22
Ik kan helaas geen foto uploaden

Dat kun jij wel.

Je bent het wellicht totaal vergeten maar je hebt mod-rechten. Eén daarvan is dat je plaatjes kunt uploaden ;-)

Reel Big Fish
8 augustus 2021, 21:58
Echt? Ik krijg alleen maar foutmeldingen als ik het probeer

Erik de Perik
8 augustus 2021, 22:16
Je moet het niet proberen maar gewoon doen...!!!

miyaru
9 augustus 2021, 00:38
Van proberen komen er alleen maar kindertjes.........:hide:

lcvanderhelm
10 augustus 2021, 10:47
Kleine visjes in dit geval!

Reel Big Fish
12 augustus 2021, 10:23
Vox Humana heeft helaas niet 1 zo'n ding los, dan moet ik gelijk een setje bestellen. Het gaat om deze:

https://www.voxhumanawebstore.nl/nl/grover-135g-vintage-tuners-gold-with-keystone-plas.html

Heeft er iemand toevallig zo'n ding los? Het gaat dus enkel om het mechaniek van de G-snaar

Midwolda
12 augustus 2021, 11:21
Tsja. Die dingen worden nou eenmaal per set vervangen, eentje daarvan zal lastig blijven. Neem de standhouderslijst van de Noorder Gitaar Dag (https://noordergitaardag.jimdofree.com/standhouders/) eens door, daar zitten veel onderdelenwinkels en bouwers/reparateurs tussen, niet geschoten is altijd mis. Oh, en Facebook-groepen natuurlijk!

Erik de Perik
12 augustus 2021, 12:14
Even iets anders, die gast is toch verzekerd?

Reel Big Fish
15 augustus 2021, 12:38
Nee helaas...

D3nnis
15 augustus 2021, 13:16
Geen wettelijke aansprakelijkheid?

Da's nie zo slim....

miyaru
15 augustus 2021, 14:52
Laat je die gast toch 6 tuners betalen, jij houd de G-tuner en hij de rest - dat zou eerlijk zijn voor jou!

Erik de Perik
15 augustus 2021, 15:15
Lijkt mij ook ja!

Reel Big Fish
20 augustus 2021, 09:29
Normaal zou ik het eens zijn maar ik ga een ventje van 10jr die enkel een akoestische gitaar heeft zijn spaarpot niet plunderen... mijn hart is nog niet van steen haha.

Het lijkt er helaas op een heel duur leermoment voor mij te worden om nooit meer m'n gitaar in een kind z'n hand te duwen.

D3nnis
20 augustus 2021, 09:49
Dat kan ik helemaal begrijpen....Maar die heeft (in de meeste gevallen) ook ouders (met WA verzekering), toch?

Andere invalshoek: zijn deze Grovers origineel op deze LP Studio? Ik heb ooit een SG gehad die nieuw met Grovers kwam. Wellicht dat Gibson Europe iets kan betekenen?
Ik acht de kans niet heel groot, maar wie weet?

guitarkid2
20 augustus 2021, 09:54
Setje grovers van alieex kost zo'n 20 eu

Reel Big Fish
21 augustus 2021, 09:09
Setje grovers van alieex kost zo'n 20 eu

Ik zie het! Maar geldt in deze niet goedkoop is duurkoop? Iemand ervaringen met aliexpress tuners?

guitarkid2
21 augustus 2021, 10:14
Heb een epi van 300 eu met grobers geheel made in china
Absoluut niks mis met de tuners
voor 2 tientjes zou je toch een gokje kunnen wagen
Niet ?

Edit
Schijnt iets veranderd te zijn met douane en invoevrechten ect
Dus of ze in the end no 20 eu kosten weet ik niet
Maar over kwaliteit zou ik me iig niet druk maken

Erik de Perik
21 augustus 2021, 13:26
USA Grovers worden ook in China gemaakt.

MikeD
22 augustus 2021, 12:50
laat ik het zo zeggen... ik heb 'Grover' Minituners op m'n semi-acoustische (MIC) Dean Colt 12 string en die zijn in mijn beleving niet van dezelfde kwaliteit als de Grover Mini locking tuners die ik een aantal jaren geleden als upgrade op m'n BaCH Fenderbird heb gemonteerd en idem niet van de kwaliteit van de Grover Mini tuners op m'n 2019 Gibson Firebird en de gewone Grovers op m'n Gibby Les Paul Classic. Begint al met het spuitgietwerk waarin de naam 'Grover' op de (MIC) Dean tuners minder 'crisp' (fijner gedetailleerd) is dan op de andere. Maar wellicht dat ik gewoon 'pech' had met de ene en mazzel met de andere set.