PDA

View Full Version : HNGD: Ibanez RGEW521MZW-NTF



Fusion
2 augustus 2021, 14:29
Oftewel de Ibanez RG Exotic Wood 521 Zebra Wood - NaTural Flat. Heb heel lang getwijfel tussen deze en de Ibanez Premium RG721RW-CNF, die een duurdere/betere brug heeft, maar mindere pickups en geen geroosterd hout, en zelfs nog een el cheapo maar zeer coole GIO Ibanez (met reversed headstock en fantastisch mat zwarte body, bijna-zwarte toets en dan ultra zwarte shakrtooths markers erop, waanzinnig mooi).

Maar goed, deze dus. Gaat mijn non-tremolo-gewoon-in-E-standaard-gitaar worden. Heb daarvoor een opgepimpte NK Headless maar deze is toch niet echt betrouwbaar en solide genoeg voor live gebruik. Ik hoop dat deze Ibanez dat wel gaat zijn, qua tuning stabiliteit. Heeft wel een goedkopere brug, maar de one-piece roasted neck zou stabiel moeten zijn. Ik hoop het. Er zitten in ieder geval al twee hele mooi pickups in: de beproefde combi van een DiMarzio ToneZone in de brug en een AirNorton in de nek.

Specs:

https://ibanez.fandom.com/wiki/RGEW521MZW#Specifications

Plaatje:

https://www.dijkmanmuziek.nl/uploads/product/images/123_9.jpg

Bewegende plaatjes:


https://www.youtube.com/watch?v=J0ncaLrUHFQ

Komt morgen of overmorgen binnen denk ik. Ben benieuwd.

Rogueny
2 augustus 2021, 14:57
Afgaande op het filmpje: Indeed I must say that indeed it is indeed a very cool guitar indeed.

Alle gekheid op een stokkie achterwege, ik ben geen fan van Ibanez gitaren, maar ik moet toegeven dat ik deze toch best wel te pruimen vind. Toffe looks! Had m nog mooier gevonden als ze donker-chrome hardware gebruikt hadden. Ik vind die body binding ook wel erg tof. Komt op de foto niet zo naar voren, maar bij die close-ups in het filmpje maakt dat m wel erg smaakvol, subtiel!

Mocht die brug je niet bevallen dan kun je m altijd nog eens vervangen. En standaard E dus.. Wat voor muziek ga je er op spelen? Ik associeer Ibanez toch altijd een beetje met metal in drop A haha

Fusion
2 augustus 2021, 15:51
Ik speel van alles, maar ook metal kun je in E standaard spelen hoor ;) Maar met deze zal ik meer soleren qua metal, en qua slagwerk meer pop, rock en misschien weer wat fusion. Ik hoop dat deze brug strak en stabiel genoeg is eigenlijk. Als dat niet zo is gaat ie binnen de 14 dagen weer terug.

Ja die binding is in closeup erg mooi, erg subtiel. Ik heb nog nooit een one-piece nek gehad geloof ik, maar zo'n "scarve" vind ik eigenlijk best mooi, zo met die 2 verschillende houtkleuren

Kim Wilson
2 augustus 2021, 16:56
Mooi ding hoor! Dat hout is prachtig, en de specs zien er goed uit! Veel speelplezier gewenst!

Da Vinci
2 augustus 2021, 17:04
Mooi ding, prima specs,
Ik zeg; gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Tupelo
2 augustus 2021, 17:34
No nonsense gitaartje; congrats !

Fusion
2 augustus 2021, 18:31
Dank heren. Ik wacht eerst even af hoe ie bevalt. Maar ben zeer benieuwd

Fobo
2 augustus 2021, 19:26
Felicitades Fu en happy playing!

apekop
2 augustus 2021, 19:34
Nice! Zei je gisteren in het headless topic niet dat je geen gitaren meer nodig had? Haha

Fusion
2 augustus 2021, 20:06
Nou ja, ik sprak daar geloof ik al over het verkopen van één van de huidige collectie en dan daarvoor een nieuwe kopen. Dit is dat dus eigenlijk alleen ehm zonder de verkoop hehe ;)

Da Vinci
3 augustus 2021, 08:50
Nou ja, ik sprak daar geloof ik al over het verkopen van één van de huidige collectie en dan daarvoor een nieuwe kopen. Dit is dat dus eigenlijk alleen ehm zonder de verkoop hehe ;)

Een nieuwe gitaar kopen met de belofte dat je er ook een opruimt. En dan maar hopen dat ze dat op een bepaald moment gewoon vergeten is... :)

Erik de Perik
3 augustus 2021, 08:58
Ik kan mij niet één betere reclame voor het huwelijk voorstellen.........



:hide:

Da Vinci
3 augustus 2021, 09:20
Het is geven en nemen hè. Beetje rekening houden met elkaars gevoelens. Af en toe eens iets zeggen wat de ander wil horen... wat zit je haar leuk, ben je afgevallen, lekker gekookt, staat je leuk, ja dan gaat er natuurlijk ook weer een gitaar uit... het zijn de kleine dingen :crazyhappy:

Erik de Perik
3 augustus 2021, 09:23
Exact de reden waarom ik alleen woon en om mij heen neuk.

Fusion
3 augustus 2021, 09:47
Een nieuwe gitaar kopen met de belofte dat je er ook een opruimt. En dan maar hopen dat ze dat op een bepaald moment gewoon vergeten is... :)
Nou ze gaf ut haar zelf aan dat ik niets hoefde te verkopen dus ;)

bluegate
3 augustus 2021, 10:37
Mooie gitaar, zat zelf tijdje te kijken naar de Prestige serie van Ibanez.

Fusion
3 augustus 2021, 10:41
Dit is geen PRestige hoor. Ik heb er wel eentje, een hele oude, dat is echt een ongelooflijk goede gitaar. Met tremolo, maar zo stabiel als maar kan, lekker lage actie, waanzinnige kwaliteit

miyaru
3 augustus 2021, 11:35
Van harte met de nieuwe Ibanez, veel plezier ermee!!!!!

mrweird
3 augustus 2021, 11:59
Mooie gitaar, maar ik zou ze wel bij Ibanez willen aanraden iets meer pakkende namen te verzinnen voor hun modellen :D

Erik de Perik
3 augustus 2021, 12:23
Nog pakkender....???

Da Vinci
3 augustus 2021, 12:29
Ik denk iig dat Fu nooit moeite heeft om een wachtwoord te verzinnen dat aan alle eisen voldoet :crazyhappy:

Erik de Perik
3 augustus 2021, 12:37
Klopt hij had ook al internet sinds 1822.

Bartrock
3 augustus 2021, 15:08
Oeh,fraai! Enjoy \m/ \m/
Maar komt vast goed.Heb zelf een 2011 Premium,een RG 870qmz,Black Ice.Blijft voor altijd.CAP pups eruit,en gewoon X2N in brugpositie.Juist nog over mijn Marshall 6100-beter gaat het niet worden,oldschool als ik ben.

Fusion
3 augustus 2021, 15:27
Ik had vroeger ook een X2N in een PRemium, maar ik vond de output echt bizar hoog. Ik hou best van high output pickups, heb er best wel een paar, maar dit was echt too much haha. Ik kan ook geen matching nek pick up verzinnen ervoor :D

Ernest01
3 augustus 2021, 18:36
Een heel mooi exemplaar !
Als je het toch niets mocht vinden, dan wil ik hem wsel ruilen tegen mijn (=jouw ex) RG. :hide:
Veel plezier ermee.

MarkS
3 augustus 2021, 18:53
Mooie gitaar, maar ik zou ze wel bij Ibanez willen aanraden iets meer pakkende namen te verzinnen voor hun modellen :D

Dat. Ik zou als de dood zijn om bij 1 typefoutje een totaal andere gitaar te hebben besteld.

Fusion
4 augustus 2021, 11:16
Nou hij is binnen. IRL nog mooier dan op de foto's. .010 setje omgewisseld voor een .009. De geroosterde hals speelt wat stroefer dan gewend, maar is te doen. Actie en setup is best redelijk te noemen. Speel m vandaag waarschijnlijk alleen akoestisch met focus op speelcomfort, resonantie en stemvastheid. Tot nu toe lijken alle drie in orde. Alle reviews prijzen de combi ToneZone en AirNorton op deze gitaar dus ik geloof het wel. Alleen even kijken of ie t doet, of ik geluid eruit krijg en de 5-weg schakelaar het doet, dan vind ik t prima.

Het is geen Premium of laat staan Prestige model, en het is de el cheapo vaste brug, en gewoon tuning pegs, maar het voelt allemaal hee solide en betrouwbaar. Had zo een Premium kunnen zijn.

Sound samples gaan volgen dames, je weet

apekop
4 augustus 2021, 12:14
ok top Fusion. Ik mag Ibanez wel.


Dat. Ik zou als de dood zijn om bij 1 typefoutje een totaal andere gitaar te hebben besteld.

Of dat je per ongeluk je wifi wachtwoord hebt veranderd...

Fusion
4 augustus 2021, 13:12
Hij resoneert echt super. Inderdaad wat stroef maar ben er al gewend. Nieuwe snaren en beetj opgerekt, meestal ben ik dan op gitaren zonder top lock nog wel even bezig met bijstemmen, hier nauwelijks. Echt fantastisch. Er van uitgaande dat de electronica t doet, is dit een schot in de ros. Value for money echt weer belachelijk. Ik mag Ibanez ook wel.

Bartrock
9 augustus 2021, 07:20
Ik kan ook geen matching nek pick up verzinnen ervoor :D

Haha,nee,dat is mij ook nog niet gelukt...:D

Fusion
9 augustus 2021, 08:52
:D Het is ook de enige pickup eigenlijk ooit die ik er weer uit heb laten halen haha. Is het niet de pickup die Chuck van Death altijd gebruikte? Anyway, vandaag of morgen de ToneZone en AirNorton van mijn nieuwe gitaar eens proberen. ToneZone al eerder gehad, beval prima, al was t een andere gitaar met andere houtsoorten. Ben benieuwd

Fusion
31 augustus 2021, 17:17
Zo klinkt ie, nummer over paar dagen af. Commentaar op mix mag!

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14304999

MarkS
31 augustus 2021, 18:31
Smells like Eddie Vedder (in a way)

Fusion
31 augustus 2021, 18:43
Smells like his spirit anyway, surely

Tupelo
31 augustus 2021, 21:09
Zit zeker in die hoek, beetje Temple of the dog.
Klinkt veelbelovend.
Gitaar klinkt lekker, valt voor mij niet onmiddellijk door de mand als Ibanez.

Fusion
31 augustus 2021, 21:17
Temple is mijn favo grunge band dus complimenten dat je mijn invloed erin hoort