PDA

View Full Version : The Waiting



Lendavid
29 juli 2021, 09:24
Hey!
Ik ben gitarist in de Limburgse band The Waiting.
Geinspireerd door Tom Petty, The Kinks en Oasis maken we gitaarmuziek.
Ons nieuwste nummer “Rainy Days” is opgebouwd rondom een gitaarthema dat in het intro te horen is en bouwt via een rustige bridge op naar een fuzzy gitaarsolo die overgaat in een krijsende hammond solo :D
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!


https://youtu.be/MuSZGOWYXTU

pasqual
29 juli 2021, 10:19
Hoi Len,
De Britpop sound druipt er wel van af ja;)
Lekker nummer en dito sound. Erg leuke clip ook.
Solo's zijn heerlijk!
Nog bezig met TPFS?

Fobo
29 juli 2021, 10:24
Zit goed in elkaar, klinkt goed, maar voor dit ‘soort’ nummers duurt dat van jullie mij wat te lang, je gaat dan wat te veel in herhaling vallen. De nummers van The Kinks en Tom Petty waren overwegend ook korter, dat houdt de aandacht beter vast.
Dat gezegd hebbende: voor de video zou ik een iets passender onderwerp hebben gekozen; dit riekt naar de makkelijkste weg.
Maar overall:goed spel, goed geluid, goede zang!

Lendavid
29 juli 2021, 10:30
Dankjewel! Ja, nog steeds bezig met TPFS, nieuwe show aan het voorbereiden!

Bedankt voor de kritiek! Korter is soms inderdaad beter. Als je zelf heel dicht op de productie zit is het soms moeilijk te beoordelen.
Videoclip is inderdaad flauwekul en heeft 0,0 met het onderwerp te maken. Maar daar houden we zelf wel van... haha..

Duhsjaak
29 juli 2021, 12:05
Als je prijs stelt op positief bedoelde reacties?

Ik zou met plezier dit nummer meerdere keren luisteren op een dag.
Het is met aandacht en vakmanschap in elkaar gezet.

Ik vind het niet per se te lang duren. Ik mag het wel als iemand/een band mij in een bepaalde mood brengt en mij daar lekker even laat zitten.

Wat naar mijn smaak een beetje ontbreekt is een eigen smoel. Vind van Rod Stewart’s muziek wat je wil, ik ben er niet zo kapot van. Maar je hoort dat hij het zingt. Dat vinnik dan wel weer erg prettig.

4 posts in 8 jaar vind ik niet direct van een drive blijk geven dat je deel van de community wilt uitmaken.
Als je in een dorp woont aar je niemand groet, groet niemand jou meer op den duur.

Dus in ‘t kort:
- ga actief op zoek naar meer eigenheid
- ik ben niet je klapvee

Having said that: laat de volgende maar komen.
Vriendelijke groet, Gus

hega
31 oktober 2021, 11:17
Dit is echt een lekkere song.
Zit uitstekend in elkaar.