PDA

View Full Version : Duesenberg



Pepe
23 juli 2021, 18:40
Nieuw modelletje
Ik heb genoeg gitaren maar bij elke Duesenberg die uitkomt denk ik, ja.. lekker, die zal me best staan,


https://www.youtube.com/watch?v=K67e5rXjEfw

MarkS
23 juli 2021, 19:23
Ik dig die vintage retro vibe van Duesenbergs wel. Reverend schijnt min of meer uit dezelfde stal te komen, maar mist wel die vibe vind ik. Gevalletje net niet wannabe.

Pepe
23 juli 2021, 19:50
Ik heb precies hetzelfde met Reverend, evenals die Yamaha Revstar serie
De prijzen van Duesenberg zijn wel erg hard omhoog getrokken, toen ze pas begonnen zaten ze op hetzelfde niveau als Epi, de 1000 euro grens, nou tussen de 2 en 3 duizend. Hun markt is voornamelijk Duitsland en USA, misschien verklaart dat iets.

MarkS
23 juli 2021, 21:23
Ik heb precies hetzelfde met Reverend, evenals die Yamaha Revstar serie
De prijzen van Duesenberg zijn wel erg hard omhoog getrokken, toen ze pas begonnen zaten ze op hetzelfde niveau als Epi, de 1000 euro grens, nou tussen de 2 en 3 duizend. Hun markt is voornamelijk Duitsland en USA, misschien verklaart dat iets.
Begreep dat beiden uit dezelfde Aziatische fabrieken komen, maar assemblage en QC van Duesenberg in Dld wordt gedaan, en Reverend in Azië. dat zou het prijsverschil tov Reverend verklaren. Los van de idd hard gestegen prijzen voor een Duesenberg.

Duhsjaak
24 juli 2021, 19:54
Hij staat je heel erg goed. Goed gezien.
Het is ook wel een van de weinige gitaren die ik heel fijn single coil vind klinken. Over het algemeen klinkt dat blikkerig en levenloos naar mijn idee.
Ik vind van reverend de bass boost volmaakt idioot. Dat opgepompte midden zit in de mix van alles in de weg.
Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet, Gus

LRS
24 juli 2021, 20:28
Nieuw modelletje
Ik heb genoeg gitaren maar bij elke Duesenberg die uitkomt denk ik, ja.. lekker, die zal me best staan,


https://www.youtube.com/watch?v=K67e5rXjEfw

Coole gitaar, lekker gespeeld ook, dat tremolo effect klink heel prettig! Pedaaltje of op je amp?

denis.hermans
24 juli 2021, 20:51
Erg mooi gespeeld ( is dit werkelijk de TS ?)
Duesenberg gitaren vind ik op foto wel altijd mooi maar op de een of andere manier vielen de gitaren die ik vasthad me toch op de een of andere manier tegen qua "feel".

denis.hermans
24 juli 2021, 20:57
@Duhsjaak : reverend heeft helemaal geen basboost ;-) Enkel een "roll of" (bas contour)om van een humbucker geluid naar een meer single coil geluid te gaan maar wordt dus zeker geen mid actief toegevoegd. Systeem is ook gewoon passief.

Edit : Er zijn vrij recent wel een paar "telecasterachtige" modellen met een actief systeem met ingebouwde batterij toegevoegd aan het gamma. Misschien verwijs je daar naar ?

Tupelo
24 juli 2021, 21:06
Erg mooi gespeeld ( is dit werkelijk de TS ?)
Duesenberg gitaren vind ik op foto wel altijd mooi maar op de een of andere manier vielen de gitaren die ik vasthad me toch op de een of andere manier tegen qua "feel".

Heb ik ook.
Vind ze er ook leuk uitzien.
Maar 't is een beetje als mijn Hyundai; vele kilometers gegarandeerd, kwaliteit, over 10 jaar rijdt 'ie nog en waarschijnlijk heb ik er dan geen hol aan hoeven laten doen, maar 't is vooral een praktische relatie, uit liefde rijd je 'm niet.
Voel dat met deze Duesenberg ook.
Op e.o.a. manier liggen die pups me ook niet helemaal; te contemporary voor me, vermoed ik.

Tupelo
24 juli 2021, 21:12
Sowieso, voor dat geld verwacht ik e.e.a. aan tekortkomingen die me een hoek in dwingen, geen uitstekend geassembleerde versatile gitaar, als ik dat wil ben ik voor vierhonderd euro ook klaar. :ok:

Rinze
24 juli 2021, 22:11
Sowieso, voor dat geld verwacht ik e.e.a. aan tekortkomingen die me een hoek in dwingen, geen uitstekend geassembleerde versatile gitaar, als ik dat wil ben ik voor vierhonderd euro ook klaar. :ok:Zeg je nou dat je van een duurdere gitaar verwacht dat ie meer tekortkomingen heeft dan een goedkopere? 🤔

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Tupelo
24 juli 2021, 23:05
In a way.
Mijn duurdere gitaren zijn i.i.g. ook meer beperkt en hadden meer TLC nodig dan b.v. mijn Blade.
Hetzelfde gevoel bij Duesenberg ook als bij Blade en d"Angelico bijvoorbeeld.
De vergelijking met auto's gaat voor mij echt op.
Zo een Hyundai of Kia doet het prima, oerdegelijk goed afgewerkt product, BMW is leuker om te rijden, maar krijg je meer kostbare panne mee en is misschien minder bruikbaar. :)

Maar goed, vergeet de pups niet als argument, wat ik tot nu toe aan Duesenberg geprobeerd heb te moderne voicing voor me (zelfs wanneer vintage bedoeld), en teveel output.

Pepe
24 juli 2021, 23:08
Ik zit niet te wachten op tekortkomingen, misschien bedoel je onvolkomenheden? Het zijn juist de quirks, mits manageable, die net zoals bij een vrouw, de boel interessant maakt.

Erik de Perik
24 juli 2021, 23:48
Ik zit niet te wachten op tekortkomingen, misschien bedoel je onvolkomenheden? Het zijn juist de quirks, mits manageable, die net zoals bij een vrouw, de boel interessant maakt.

Dieppppppp maar wel waar ')

YannickH
29 augustus 2021, 13:41
Die laatste frets op de dunne snaren soleren moet toch een hel zijn bij dit model? Heel die vleugel zit in de weg...

Pepe
29 augustus 2021, 13:58
Maar dan zit je op frets die een LP (of strat) niet eens heeft.

D3nnis
30 augustus 2021, 09:08
Heb jij al Duesenbergs, pepe?

Ik ben van plan de Duesenberg Julia eens te testen, lijkt me interessant.

Wel wat (te?) prijzig, maar toch.

Pepe
30 augustus 2021, 11:39
Nee maar ik heb destijds de Starplayer tv een tijdje in huis gehad,
hij tikte alle boxen aan maar, ik weet dat ik nou iets heel raar zeg, dat was ook gelijk zijn minpunt,
ik bedoel daar mee, er zat iets van Gretsch, van een Les Paul en iets van een thinline in, gitaren die ik al heb en dan rijst de vraag, wil ik iets hebben wat een amalgaam is van wat ik al heb of moet het juist iets unieks hebben,
dat vind ik, voor mij, een beetje het nadeel van Duesenberg, eigenlijk wat ik in post 13 al zeg, ik mis de quirks. Maar ik spreek enkel voor de TV, de rest ken ik enkel uit het rek van de muziekwinkels.

D3nnis
30 augustus 2021, 14:47
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, het hangt er een beetje tussenin inderdaad.

Niet goedkoop (met de geheimzinnige herkomst nog in mijn achterhoofd), maar enorm goed bespeelbaar, en (vind ik) een fijne sound. Eigenlijk helemaal niet mijn smaak vwb gitaren, maar ik kan er wel wat mee.

Pepe
30 augustus 2021, 17:30
In die tijd zag ik de Duesenberg bij Chris Spedding en Tito & Tarantula opduiken, net 2 bands waar ik een klik mee heb,
zoiets kan je over een streep trekken maar ik hoorde niet echt veel verschil,
althans, niet zoals een junior, een jag of Gretsch impact op je sound kan hebben
vlees nog vis,
voor de een een minpunt, voor de ander juist een voordeel,
Ik beleef toch de meeste lol van gitaren die juist in 1 ding heel goed zijn en de rest vergeef je ze dan,
zoiets als Messi die je ook niet beoordeelt op zijn verdedigende kwaliteiten :D

wiegersma
19 september 2021, 17:39
Ik heb een V-caster van Duesenberg, waarvan ik het lastig vind om aan te geven wat ik er van vind. Speelt lekkerder dan een strat (ik kan niet wennen aan plaatsing van de volumeknop). Maar ik weet niet goed wat ik van het geluid vind. De ene dag is het 'oah yes' en de volgende keer is het 'meh'. Toch ben ik er wel erg blij mee en dat heeft dan ook weer met het uiterlijk te maken.
Tja ...