PDA

View Full Version : PRS Silver Sky (HNG will be here in a few months -day)



rozh
15 juli 2021, 12:53
Ik heb al een aantal jaar mijn droom stratocaster: een 1960's reissue customshop daphne blue relic stratocaster met josefina campos fat50's handwound limited run of 300 pickups erin.
Dus eigenlijk een beetje de BLK1 van ome sjon burgemeester maar dan in babyblauw:lovelove:

MAAR ik wilde altijd al een backup erbij, gezien ik eigenlijk 99% van de tijd op de strat speel. (ik heb ook een eastman om-model en een les paul maar die krijgen niet zoveel airtime)
Omdat ik zo'n sicke johnmayer fan ben (met mn eigen fanpage op insta @johnmayerplayer) wilde ik eigenlijk al vanaf het begin dat ze er waren zo'n prs silver sky erbij in plaats van weer een fender te nemen als backup. (een cs strat is natuurlijk ook een stuk duurder dan een silver sky).
Ik heb uiteindelijk er elk jaar weer over nagedacht maar toch niet gedaan vanwege meerdere redenen.
begin dit jaar met de release van de lunar ice stond ik echt op het punt om het te doen maar dat heb ik uiteindelijk op het laatste moment weer afgezegd.
Toch begon het weer een beetje te kriebelen dat ik er een wilde (zeker toen mn cs strat even onderhoud nodig had).
Ik vond die midnight rose wel vet en die staat ook wel cool naast mijn babyblauwe strat dacht ik, maar ook dat wist ik niet zeker en die zou ik dan zeker weer ergens via reverb moeten scoren omdat die dingen eens per jaar geleverd worden ofzo.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2160/4507/products/IMG_5706_f6b0af14-0dd6-45b5-ac7c-e62957acc2bf_720x1079.jpg?v=1593699542

Die kleuren zijn wel een dingetje, komen elk jaar weer andere uit die helemaal opgehyped worden. Soms treed ie ook op met een kleur die dan geen productiemodel is, zoals met ed sheeran die een paarse had bijv.
Toen kwam een paar weken geleden de nieuwe single uit van John mayer met een 80's vibe en een knalroze silversky. Ik meteen dijkmans bellen of ze die konden krijgen en het antwoord was helaas ''nee, die is alleen voor de clip gemaakt en wordt geen productiemodel''.
Dus de saga ging door, ik weer de twijfelkont uithangen, wat ging ik nou doen. 2e hands halen (+-€2000 alsnog en refinishen (pak em beet a €300)? of toch die midnight rose kopen ergens 2ehands of volgend jaar nieuwe lichting afwachten voor de midnight rose of eventueel nieuwe kleuren?
Refinishen heb ik zelf een keer gedaan met een jackson minion, beetje geinspireerd op dat optreden waarbij john een roze jackson gebruikte. uiteindelijk wel weer weggedaan omdat ik er nooit op speelde en geld nodig had.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210715/4bb136c76f90473398797c72c240e884.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210715/a46726edc810e88941c10433087338c8.jpg
Al dat getwijfel is opzich niet zo erg, het gaat toch om bijna 3000 euro en ik heb in principe al vrijwel alles wat mijn johnmayerfan hartje begeert qua gitaren, amp en pedalen.

MAAARRR toen kwam vorige week het bericht dat ze dus TOCH die knalroze silversky gaan maken met de naam roxy pink. dus ik weer meteen die winkel contacteren en meteen een preorder geplaatst!
Deze jongedame is binnenkort van mij! (moet helaas nog wel even tot t 4e kwartaal wachten tot ie geleverd wordt)
https://cdn.shopify.com/s/files/1/2160/4507/products/E5z6BcCWEAEvUj4_1080x1350.jpg?v=1625845963
https://cdn.shopify.com/s/files/1/2160/4507/products/E5z6Bb-X0AAnYZY_1080x1350.jpg?v=1625845964

Wel fijn, satin neck, rosewood toets, pickups schijnen nog lagere output te hebben om de blk1 te matchen. iets dikkere frets. Whats not to like? ill tell you when i get it.

Fabrieksinstellingen
15 juli 2021, 16:43
Dat is een leuk kadootje

YannickH
15 juli 2021, 17:02
ik zag hem al in de nieuwe Mayer clip en de Barbie vibe is wel heel erg hoog. Wel knap als je er mee wegkomt.
Zelf ben ik heel erg fan van de gouden (golden mesa) silver sky tot ik hem bespeelde helaas.

Ieder geval veel plezier ermee binnenkort:ok:

rozh
15 juli 2021, 19:04
Ik denk dat dat geen probleem zal zijn yannick, ik ben een stoere jongen die wel een roze gitaar kan hebben denk ik😃😄


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
15 juli 2021, 19:45
Leuke post.
Premature congrats dan maar. :)

apekop
15 juli 2021, 20:36
Mooi kleurtje! Laat maar even weten of hij beter of slechter is dan je CS als je wil. Ik ben wel benieuwd naar zo’n PRS strat!

Erik de Perik
15 juli 2021, 20:41
Ik denk dat dat geen probleem zal zijn yannick, ik ben een stoere jongen die wel een roze gitaar kan hebben denk ik����


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een stoere jongen die alle gear verzamelt van zijn grote voorbeeld...... :hide:


Mooi kleurtje hoor! Kan nog steeds niet wennen aan die kop, maar dat zal ook wel komen omdat je al zolang iets anders gewend bent. Ik heb een Strat met een Tele kop en da's ook..... anders.
Benieuwd hoe 'ie bevalt!!

rozh
15 juli 2021, 22:46
Een stoere jongen die alle gear verzamelt van zijn grote voorbeeld...... :hide:


Mooi kleurtje hoor! Kan nog steeds niet wennen aan die kop, maar dat zal ook wel komen omdat je al zolang iets anders gewend bent. Ik heb een Strat met een Tele kop en da's ook..... anders.
Benieuwd hoe 'ie bevalt!!


haha hoe moet je anders op zoiets reageren. Vind mezelf niet perse super stoer ofzo, bedoelde meer dat ik niet voor toverfee aangezien wordt als ik een roze gitaar heb denk ik.
ik verzamel ook niet heb toevallig dezelfde interesses en gitaarhelden zoals ome sjon ook heeft. mijn pedalboard is ook best compact. Gaat mij meer om t spelen dan kopen/verkopen/verzamelen. is wel eens anders geweest maar wat ik zei, ik heb meer dan genoeg om heel tevreden te zijn.

En over die kop, tsja ik vind hem wel oke. Er zijn natuurlijk hordes merken die ook strats maken met een andere kop. kijk een epiphone kop daar kan ik echt niet tegen, maar dit vind ik wel oke dus.


Mooi kleurtje! Laat maar even weten of hij beter of slechter is dan je CS als je wil. Ik ben wel benieuwd naar zo’n PRS strat!
ik heb er al eens op gespeeld, de eerste run in 2018 denk ik. ik vond ze nice maar niet CS kwaliteit zoals mijn strat. maar die was ook wel bijna 2x zo duur.
Ze schijnen inmiddels verbeterd te zijn maar ik verwacht nog steeds niet dat hij t haalt bij mijn strat. Dat was ook niet het doel eigenlijk. Ik wilde gewoon echt deze gitaar in die kleur.Eerste gitaar die ik ook koop zonder erop gespeeld te hebben haha.

Erik de Perik
15 juli 2021, 23:05
Ik heb sowieso weinig met kleuren en andere esthetiek. De klank bepaalt het voor mij, nog meer dan de bespeelbaarheid, daar heb ik dan weer wat minder mee (behalve als ik iets speciefieks moet spelen.

Da Vinci
16 juli 2021, 09:28
Alvast gefeliciteerd dan Rozh! Ik houd ook wel van roze strats. Het is wat opvallend en ook daar houd ik van, enige ding is dat je er dan ook wel écht voor moet kunnen spelen vind ik. Maar dat zit bij jou wel goed geloof ik ;)

Hoop dat die ook gaat bevallen. Persoonlijk moet ik ook echt de sound en bespeelbaarheid kunnen waarderen anders gaan de looks het niet goed maken.

Duhsjaak
16 juli 2021, 10:50
Dat je er ècht op moet kunnen spelen vinnik dan weer minder. Als of je examen moet doen en ik (dus) bij voorbaat uitgesloten zou worden.

Ik zou zeggen dat met plezier erop spelen een betere maatstaf is.
Ik duim dat ie naar je zin is. De verwachtingen zijn toch wel hoog gespannen als je zo lang moet wachten.
Vriendelijke groet, Gus

Fabrieksinstellingen
16 juli 2021, 14:28
Dat is toch niet heel onaardig als back-up.
Veel plezier ermee, hoop ik voor je.

almarvk
20 juli 2021, 20:54
Gave uitvoering hoor.

Ben echt wel een PRS fan. Super mooie gitaren, altijd erg goed gebouwd. Maar even advocaatje van de duvel; zijn deze specs niet een beetje matig voor een 3k gitaar? Betaal je niet minstens 50% alleen voor de naam?
Ik heb wel een SS variant vast gehad bij TFOA, maar werd er niet mega enthousiast van. Wel tof; het is een reversed headstock. Niet bedacht door Johnny Meijer, maar door Mark Tremonti.

Erik de Perik
20 juli 2021, 20:56
Specs zeggen niet veel.

Orpheo
21 juli 2021, 09:09
Gave uitvoering hoor.

Ben echt wel een PRS fan. Super mooie gitaren, altijd erg goed gebouwd. Maar even advocaatje van de duvel; zijn deze specs niet een beetje matig voor een 3k gitaar? Betaal je niet minstens 50% alleen voor de naam?
Ik heb wel een SS variant vast gehad bij TFOA, maar werd er niet mega enthousiast van. Wel tof; het is een reversed headstock. Niet bedacht door Johnny Meijer, maar door Mark Tremonti.
Kleine aanvulling mbt headstock: de headstock van Sjonnie Majoor is niet alleen reverse maar heeft ook een hogere cutout bij de treble kant zodat hij z'n hand beter rond de lagere frets kan wikkelen. Je ziet het duidelijk aan de tuners. Bij Tremonti liggen de tuners parallel naast elkaar, bij Mayor verspringen ze een stuk naar boven aan de treble kant.

http://kieselguitarsbbs.com/userpix/13884_12079193_10205500384405295_88741574243142995 73_n_1.jpg

Tremonti reversed headstock

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0080/8471/7679/products/prs-tremonti-artist-package-blue-matteonatural-back-brazilian-finger-board-and-headstock-overlay-electric-guitar-prs-996184_480x.jpg?v=1608299876

PRS 'gewoon'

https://guitar.com/wp-content/uploads/2018/04/PRS-cover-14.jpg

John Mayer headstock

almarvk
24 juli 2021, 08:36
Correct. Goede aanvulling.

rozh
27 juli 2021, 00:13
Gave uitvoering hoor.

Ben echt wel een PRS fan. Super mooie gitaren, altijd erg goed gebouwd. Maar even advocaatje van de duvel; zijn deze specs niet een beetje matig voor een 3k gitaar? Betaal je niet minstens 50% alleen voor de naam?
Ik heb wel een SS variant vast gehad bij TFOA, maar werd er niet mega enthousiast van. Wel tof; het is een reversed headstock. Niet bedacht door Johnny Meijer, maar door Mark Tremonti.

long story short, al was ie 3500, dan had ik hem alsnog gehaald denk ik. voor de redenen die ik in de beginpost zei.
verder is het niet alleen de naam maar ook wel de kwaliteit en kleine verbeteringen die ik heel erg waardeer(pickups, poles, switch etc.)

Da Vinci
27 juli 2021, 09:25
Ben wel verrast door de toch wel wat kritische geluiden. Het hele ding van PRS en John was toch dat ze door een aantal ontwikkelingen de kwaliteit constant kregen want bij alle reeds bestaande strats had de een wel de magie en de ander niet?

Blijkt het gewoon weer commercieel geneuzel te zijn. Wie had dat nou verwacht... :crazyhappy:

bluegate
27 juli 2021, 09:35
Ik heb een PRS CE22 gehad, erg goede gitaar om te spelen. Geluid vond ik minder en de vijfstanden draaiswitch heb ik altijd vervloekt.
Maar het zijn mooie gitaren, en die locking tuners waar zij al vroeg mee begonnen waren prima.
Ook de neck body verbinding vond ik slim gevonden.

rozh
27 juli 2021, 20:28
Ben wel verrast door de toch wel wat kritische geluiden. Het hele ding van PRS en John was toch dat ze door een aantal ontwikkelingen de kwaliteit constant kregen want bij alle reeds bestaande strats had de een wel de magie en de ander niet?

Blijkt het gewoon weer commercieel geneuzel te zijn. Wie had dat nou verwacht... :crazyhappy:

Welke kritische geluiden? De reden dat ik hem blind koop is toch juist dat je die constante kwaliteit hebt, dat blijkt toch wel te kloppen en heb t zelf ook wel ondervonden.
Verder zijn die andere prs modellen niet zomaar met elkaar te vergelijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bluegate
27 juli 2021, 23:40
Ik vind ‘m mooi, ook de omgekeerde kop en dat deze maple is. De trussrod cover is mooi design, mooier dan de normale prs plastic afdekplaat.
Kleuren zijn ook best apart en horen bij dit type.

Toch zou ik graag versie zien met een 10 top en rear routing zoals de andere dure prs gitaren.
Denk dat dit erg mooi eruit zou zien.

no 1 hops
28 juli 2021, 07:18
https://cdn.shopify.com/s/files/1/2160/4507/products/E5z6BcCWEAEvUj4_1080x1350.jpg?v=1625845963

valt mij wel op dat de vogeltjes op de toets er op rosewood mooier uitzien dan op maple toets van je eerste foto.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2160/4507/products/IMG_5706_f6b0af14-0dd6-45b5-ac7c-e62957acc2bf_720x1079.jpg?v=1593699542

dat lijkt goedkoop kinder gepriegel en hadden ze naar mijn idee beter volledig kunnen vullen met MOP of een hardhout soort.
maar alvast gefeliciteerd!

grayfink
26 maart 2022, 23:25
En heb je hem nu?

arjanb01
27 maart 2022, 07:27
Hij zou hem in Q4-2021 krijgen.
Vertraagd? Ik las bijvoorbeeld op de FB site van Souman dat ze 50 Prs SS Se’s hadden besteld waarvan er afgelopen week maar 11 binnen kwamen(en weer verkocht zijn).
Vertraging overal. Levertijden lopen alleen maar op door met name de dure energie momenteel waardoor materiaal laat of helemaal niet binnenkomt.😬

witterwit
14 februari 2023, 19:45
Zou de gitaar nu al bezorgd zijn. 2 1/2 jaar later :airguitar:

Erik de Perik
14 februari 2023, 21:34
Je zou er haast bezorgd over raken.

witterwit
14 februari 2023, 21:35
Je zou er haast bezorgd over raken.

Erg ongerust :confused: