PDA

View Full Version : Welke Mosrite Ventures reissue heeft rechthoekige neck plate?

piezo
30 juni 2021, 00:15
Lijkt een nogal goedkope reissue. Ziet er zowat hetzelfde uit als veel sunburst '65 Ventures modellen, maar de halsplaat is gewoon rechthoekig in plaats van "zandloperig".
De "dome" knoppen zitten nogal dicht op elkaar, "Moseley" brugplaat.

piezo
14 juni 2025, 16:58
Het zou een 70's in Japan gebouwde Avenger zijn, die hadden die rechthoekige neckplates.

Fobo
14 juni 2025, 18:43
Als na vier jaar niemand heeft gereageerd, dan geef je zelf maar antwoord, toch? Wat ’n geduld...
Blijft de vraag of het probleem is opgelost.

piezo
15 juni 2025, 07:48
Reuze bedankt voor je nuttige bijdrage.

dml
16 juni 2025, 08:58
Als na vier jaar niemand heeft gereageerd, dan geef je zelf maar antwoord, toch? Wat ’n geduld...
Blijft de vraag of het probleem is opgelost.

:seriousf: Supernuttig!

Was er überhaupt een probleem?

Fobo
16 juni 2025, 09:48
Ik zeg niks...

Dirk_Hendrik
22 juni 2025, 12:37
Reuze bedankt voor je nuttige bijdrage.

Kom! Niet te gepikeerd. Ik vond Fobo z'n reactie best treffend.:seriousf: Al helemaal omdat de maniet van vraagstelling in de openingspost me deed kijken of er soms nog een pagina discussie voor deze reacties was.

Erik de Perik
22 juni 2025, 13:36
Ik zie geen vraag, maar de post is veranderd dus jij weet misschien meer Dirk_Hendrik.

Recent had Harley Benton :rockon: kortstondig een Mosrite replica.

https://guitar.com/wp-content/uploads/2022/04/mr-series-harley-benton@2000x1500-696x522.jpg

Dirk_Hendrik
22 juni 2025, 15:18
Hmm. Dat kan ik idd.
Ik geloof niet dat ik Piezo heel hard op zn tenen trap met het publiceren van deze historie. Maar voor Erik nog steeds hgeen vraag.
930

Erik de Perik
22 juni 2025, 15:20
Oké, maar waar is dan de vraag?

freesoul
22 juni 2025, 19:08
Wat ruist er door het struikgewas ?

Erik de Perik
22 juni 2025, 19:10
Wat ruist er door het struikgewas ?

Het is een Tamil zonder pas.

piezo
23 juni 2025, 08:49
Toch raar, een onderwepregel afsluiten met een vraagteken en dan opmerkingen krijgen als "Wat is de vraag?".
Ik stelde de vraag oorspronkelijk namens de eigenaar van de betreffende gitaar. Omdat die nu dood ligt te gaan en daarom veel in mijn gedachten is, kwam de vraag opnieuw bij me op. Maar gitaargerelateerde zaken horen natuurlijk niet thuis op een gitaarforum, waar het alleen nog gaat om snedigheid.

Fobo
23 juni 2025, 10:07
Toch raar, een onderwepregel afsluiten met een vraagteken en dan opmerkingen krijgen als "Wat is de vraag?".
Ik stelde de vraag oorspronkelijk namens de eigenaar van de betreffende gitaar. Omdat die nu dood ligt te gaan en daarom veel in mijn gedachten is, kwam de vraag opnieuw bij me op. Maar gitaargerelateerde zaken horen natuurlijk niet thuis op een gitaarforum, waar het alleen nog gaat om snedigheid.
Ja, als je het zó wil stellen dan is dat inderdaad raar: een onderwerpregel afsluiten met een vraagteken.
Daarnaast kun je ook vraagtekens - je verzint het niet - hebben over het feit dat niemand van de lezers jouw ‘vraagstelling’ heeft begrepen.
En je laatste zin slaat natuurlijk nergens op, niet in het minst omdat jij het na 19 respectievelijk 23 jaar kennelijk nog steeds de moeite vond om je ‘vraag’ hier te stellen.
Maar om een antwoord te geven op jouw vraag: ik weet het niet.

Pepe
23 juni 2025, 12:14
Om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden,
bij mijn weten zijn alle usa Mosrite neckplates asymmetrisch en de Japanse Mosrite rechthoekig.

Over de Mosrite kopieën valt natuurlijk niks generaals te zeggen.

piezo
23 juni 2025, 13:44
Om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden,
bij mijn weten zijn alle usa Mosrite neckplates asymmetrisch en de Japanse Mosrite rechthoekig. En om jouw onderschrift te beantwoorden: Ja, dit was nuttig. Dank je wel.

piezo
23 juni 2025, 13:50
En je laatste zin slaat natuurlijk nergens op, niet in het minst omdat jij het na 19 respectievelijk 23 jaar kennelijk nog steeds de moeite vond om je ‘vraag’ hier te stellen
Hoe bedoel je dat, Fobo? Het lijkt haast alsof je zegt, dat ik beter had moeten weten, dan na 19 en 23 jaar lidmaatschap hier nog eens een gitaarvraag te stellen.
Waar en hoe had ik hem beter kunnen stellen?

Remork1970
23 juni 2025, 15:02
Heren, heren!

Fobo
23 juni 2025, 15:05
Hoe bedoel je dat, Fobo? Het lijkt haast alsof je zegt, dat ik beter had moeten weten, dan na 19 en 23 jaar lidmaatschap hier nog eens een gitaarvraag te stellen.
Waar en hoe had ik hem beter kunnen stellen?
Ik doel op het feit dat je de vraag stelt, en dan, als niemand het had begrepen en er een ‘grap’ wordt gemaakt, met onderstaande kleinzielige opmerking komt.

Maar gitaargerelateerde zaken horen natuurlijk niet thuis op een gitaarforum, waar het alleen nog gaat om snedigheid.

piezo
23 juni 2025, 17:23
Daar zit wel wat in. De "grap" zie ik zo gauw niet maar mijn slotopmerking was wel onnodig en dan kan ie als kleinzielig worden opgevat.

Fobo
23 juni 2025, 18:30
Daar zit wel wat in. De "grap" zie ik zo gauw niet maar mijn slotopmerking was wel onnodig en dan kan ie als kleinzielig worden opgevat.
Good sport :ok: