PDA

View Full Version : Pod pro of Pox xt pro? (ook Engl vraagje)



ieme
10 augustus 2003, 15:14
Welke zal ik doen?
pod pro €450
floorboard €300

of pod pro xt €700
floorboard €450

Het scheelt zo fucking veel en is die xt nou echt zoveel beter?


En als ik nou die pod pro (xt) op een Engl type 820 2 x 35 watt German eindversterker aansluit en dan in een 4X12 engl cab stop is dat een beetje lekkere sound?

ieme
10 augustus 2003, 15:17
Ik heb nu trouwens een Vox ac30 voor de cleane sounds en een stuk of 10 boss pedaaltjes waarvan ik eigenlijk alleen de flangler/chorus/phaser/delay wil gebruiken voor de ac30
en dan een rack maken voor lekker te scheuren is het hierbovengenoemde dan een beetje okι oplossing of zuigt het weer eens zoals mn andere ideeλn? hahaha kom maar op met het commentaar! ik wil zo veel mogelijk reacties zodat ik een goede beslissing kan nemen!

ieme
10 augustus 2003, 16:43
haha, ik merk wel dat ik op het ideale moment gepost heb, t is zondag middag en iedereen is weg! ik zit maar met een biertje in de tuin en t is me veel te warm, ik heb die oude cd's van tour of duty op met alle 60s hits is wel oke maar ja k heb mn hummingbird al naar benenden gehaald om wat met Cream - white room mee te pingelen! t is echt stil vandaag op t forum!

FNaRK
10 augustus 2003, 16:47
speel zelf op een Line6 Pod Pro + floorboard (ooit voor 700 euro compleet gekocht !) met een Hafler G150 (2x75W) transistor poweramp door een Marshall 1960 4x12" .Ik vind het perfect klinken, andere gitarist speelt op een JCM900 stack en klinkt "net zo vet"

Ik weet niet precies wat er extra zit op de XT, zullen wel wat extra amp-sims zijn....is idd de vraag of dat het extra geld waard is ?

Nocki
11 augustus 2003, 10:07
kzit er ook over te denken om zo'n podje 19" te kopen samen met mn eindtrap en boxjes...

maar helemaal zeker weten doe ik het niet... geloof dat ik van mn geloof aan het vallen ben...

Nocki

gengar
23 augustus 2003, 15:24
heb twee weken geleden een pod pro xt gekocht. Speel over een doobie 60 watt transistor, en dat klinkt al goed, terwijl het toch een bips van een versterker is. Heb met een peavey 50/50 en 4*12 gespeeld en dat klonk ook goed maar niet super. Ik heb het idee dat je echt moet proberen hoe het geluid is dat er uit komt. In theorie zou je een zo neutraal mogelijke versterking willen gebruiken zodat de geluiden klinken zoals ze uit de pod komen. Dan zou een buizen pre ofzo natuurlijk niet ideaal zijn. Dus ik denk dat ik zelf een neutrale klinkende versterker ga kopen, 19" en dan een 4*12 erbij of zo. Een cabinet van line 6 misschien?
Maar als ik een buizen pre kan vinden die iets toevoegt aan het geluid (iets warmere sound, weet je wel) i.p.v. het geluid nadelig te beinvloeden ga ik toch daarvoor.
Dus een hele hoop info waar je niet verder mee komt. Hopelijk zijn er anderen op dit forum die een setup hebben waarvan ze vinden dat het super klinkt. Ikzelf heb het namelijk nog niet gevonden!