PDA

View Full Version : Hardwired



Martijn-w
24 mei 2021, 15:19
Voor diegenen die een beetje rustige ambient wel leuk vinden.

https://soundcloud.com/user-957288547/hardwired

pasqual
24 mei 2021, 23:34
Cool! Gaaf gedaan. Mooie sounds:ok:

Duhsjaak
25 mei 2021, 07:01
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje hinkel op twee gedachten.
Het stuk neemt de tijd (als in rustig) om mij mee te nemen het verhaal in. En de klank vind ik ook mooi.

Ik blijf er alleen een beetje tegen aanhikken dat ik een liedjes man ben.
Wat je van de heer Springsteen vindt, je kunt horen dat hij het is. En bij dit soort geluidscollages weet ik niet of ik naar Vangelis of Martijn aan het luisteren ben.

Een klein persoonlijk dingetje zou het leuke geheel al een hoop opfrissen.
Maar ik heb er met plezier naar geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
25 mei 2021, 10:19
Het klankenpakket dat je gebruikt vind ik erg mooi, maar als je dit de volle zes minuten in slechts één akkoord weergeeft wordt het saai.
Helaas, het is niet anders.

FransT
25 mei 2021, 11:07
Na een ochtend vol frustratie/ergernis van kleine reparaties in huis (met wisselend succes), is dit wel een muziekje om even bij te relaxen en weer bij te komen. Ben weer helemaal zen...
Dus: bedankt.

Martijn-w
26 mei 2021, 09:35
Het klankenpakket dat je gebruikt vind ik erg mooi, maar als je dit de volle zes minuten in slechts één akkoord weergeeft wordt het saai.
Helaas, het is niet anders.

Het is meer een soundscape dan een liedje inderdaad. Ik snap wat je bedoelt. Hier en daar zou nog wel iets extra's gedaan mogen worden voor meer variatie.

Martijn-w
26 mei 2021, 09:39
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje hinkel op twee gedachten.
Het stuk neemt de tijd (als in rustig) om mij mee te nemen het verhaal in. En de klank vind ik ook mooi.

Ik blijf er alleen een beetje tegen aanhikken dat ik een liedjes man ben.
Wat je van de heer Springsteen vindt, je kunt horen dat hij het is. En bij dit soort geluidscollages weet ik niet of ik naar Vangelis of Martijn aan het luisteren ben.

Een klein persoonlijk dingetje zou het leuke geheel al een hoop opfrissen.
Maar ik heb er met plezier naar geluisterd.
Vriendelijke groet, Gus

Voor een liedjesman zal dit inderdaad niet helemaal zijn ding zijn. Ik ben eigenlijk pas net in de Ambient begonnen, dus ik moet nog een beetje uitvinden wat "mijn signature" is zeg maar. Ik heb wel bepaalde dingen die sterk mijn voorkeur hebben in dit soort muziek, maar dat zit niet helemaal in deze track. Ik hou altijd van het gebruik van strijkinstrumenten en andere orchestrale geluiden in combinatie met deze zweverige synthesizer geluiden. Misschien wordt de combinatie daarvan wel mijn ding.

Martijn-w
26 mei 2021, 09:41
Cool! Gaaf gedaan. Mooie sounds:ok:


Na een ochtend vol frustratie/ergernis van kleine reparaties in huis (met wisselend succes), is dit wel een muziekje om even bij te relaxen en weer bij te komen. Ben weer helemaal zen...
Dus: bedankt.

Dank jullie wel.

Wat Frans zegt is precies waar het voor bedoeld is. Gewoon even rustig wegdromen en nergens aan denken.