PDA

View Full Version : Straplock bevestiging



Akira
10 augustus 2003, 13:59
Ik heb op mijn gitaren straplocks zitten, maar ze gaan af en toe los zitten.
Dit omdat de schroef van de straplocks kleiner is dan de originele schroef van de bevestiging voor je draagriem.
Ik heb nu de straplocks bevestigd door een lucifer in het schroefgat te douwen en daar dan de kleinere schroef in te draaien, maar zoals gezegd, dat gaat na een tijdje weer los zitten.
Hoe hebben jullie dat opgelost?

Bassie79
10 augustus 2003, 14:12
bredere schroef misschien, gewoon te koop bij de doe t zelf zaak :)

of een beetje kit in het gat en dan de schroef erin kan ook een oplossing zijn

Anders Destium
10 augustus 2003, 14:20
Gewoon een iets dikkere schroef zoeken bij de plaatselijke hobbyboer (met dezelfde "kop"), anders blijft het toch rommelen in de marge :wink:

Akira
10 augustus 2003, 14:39
Over moeilijk doen wat makkelijk kan gesproken.... :oops:

thx

wietse
10 augustus 2003, 14:39
stop er een tandenstoker in met een drupje houtlijm dan moet het wel houden.
voor tandenstokers wordt namelijk een betere houtsoort gebruikt dan voor lucifers.(je wilt toch niet dat ze afbreken tussen je tanden toch?)
of gewoon een dikkere schroef gebruiken.

SchaapOpJeHoofd
10 augustus 2003, 16:11
Kan je niet gewoon de originele schroef gebruiken? Bij de 2 gitaren waar ik straplocks op heb gezet paste dat heel mooi.

Akira
10 augustus 2003, 16:30
:o

Carpe Diem
10 augustus 2003, 17:16
waarom vraag je het dan, je kan er toch ook wel zelf achterkomen dat je er beter een bredere schroef in kan draaien

Akira
10 augustus 2003, 17:36
waarom vraag je het dan, je kan er toch ook wel zelf achterkomen dat je er beter een bredere schroef in kan draaien

Uhm, hoe bedoel je, waarom vraag je het dan?
Lijkt me duidelijk waarom, omdat het niet in me opgekomen was om een andere schroef te kopen.
Dat heb je wel eens, van die black-outs.

urezna
11 augustus 2003, 07:56
voor bepaalde straplocks moet je een flinke schroef met een smalle kop hebben, heb ik gemerkt. zijn niet altijd te vinden bij de schroevenboer, ik ken het probleem dus ook... denk dat een goed stukje hout met houtlijm wel moet werken, ik moet het zelf ook nog proberen, maar ik geloof zeker dat het werken zal.

Rubenios
11 augustus 2003, 12:29
ik heb er gewoon een lucifer en houtlijm in gedaan, lucifer insmeren met lijm, erin douwen en meteen vast schroeven...
dagje drogen en muurvast

Kasper
11 augustus 2003, 12:56
Weet niet of het over hetzelfde gaat hier, maar bij mij is ooit eens de strap button los gekomen en ik kon ze er helemaal niet meer inschroeven. Op de schroef zat gewoon veeel te veel speling.
Heb dan maar een mengeling van wollen draad en lijm rond de vijs gedraaid en die erin geduwd. Beetje onorthodox, maar is nooit meer los gekomen :). (Als je er hard genoeg aan sleurt misschien wel maar dat is zo met alles naar mijn mening)

iam
11 augustus 2003, 13:13
kasper je hebt al een tijdje een private message...

voeg me eens toe op msn of stuur me een mailtje...

greetz,

koen

Ibanez RuleZ
11 augustus 2003, 14:05
altijd de oude schroef gebruiken. toen ik straplocks op mijn ibi wilde zetten (is bij TAGS gedaan) gebruikten ze de schroeven die bij dat setje zaten, nou mooi dat de schroefdraad in mn gitaar doldraaide. hebben toen een hele dikke schroef gebruikt en toen ging het goed, overigens wel met het risico dat de bovenste vleugel zou splijten, maar dat is niet gebeurd.

harrald

FragDaddy
11 augustus 2003, 19:07
ik gebruik gewoon stukjes lucifer of tandenstoker om het te grote gat op te vullen, daarna draai ik de schroeven weer terug. ik gebruik geen lijm en de straplocks hebben nog nooit losgelaten.

moretel
11 augustus 2003, 22:45
Ik heb twee componenten zooi erin gepropt, muurvast.

shredneck
11 augustus 2003, 23:22
GEEN lijm gebruiken, wel tandenstokers.


beproefde materie overigens.