PDA

View Full Version : Bas uit elkaar schroeven en in een verhuisdoos stoppen



mtx123
19 mei 2021, 13:00
Wat nou weer ?!?
Ja, echt, zoals de titel van dit topic zegt: ik verblijf langere tijd in het buitenland, en laat af en toe wat spullen opsturen. Als de omstandigheden het weer toelaten, reis ik af naar NL, en wil ik een basgitaar scoren.
Welke weet ik nog niet, ik ben het sticky topic van beginners bassen aan het doorspitten, en daarna wordt het muziekwinkels of marktplaats adressen bezoeken...
Het opsturen van spullen doe ik steeds in grote verhuisdozen. Een basgitaar is echt te lang, dat gaat niet passen.

Nu mijn vraag: kan ik de hals van de body afschroeven, de gitaar versturen, en dan weer assembleren ?
Of haal ik dan de duvel in huis qua afstelling (of andere zaken waar ik nu nog geen weet van heb) ? :???:

O ja, ik speel nu nog geen bas :sssh:

Als het een stupide idee is, laat het me ook svp weten, dan hou ik erover op, en kan er een slotje op dit topic..

Kim Wilson
19 mei 2021, 13:43
Dat is geen probleem hoor. Zolang je verder nergens aankomt kun je hem gewoon weer in elkaar schroeven en de snaren er weer opzetten.

Napoje
19 mei 2021, 14:02
Zolang ie maar niet neckthru of gelijmd is zie ik totaal geen probleem. Nog beter, gedemonteerd is ie beter beschermd tegen gooi en smijtwerk dan gemonteerd.

mtx123
21 mei 2021, 16:50
Bedankt voor de info !

Dirk_Hendrik
25 mei 2021, 09:40
Wat de mannen hierboven zeggen.
Zelf heb ik in 2008 op die manier een strat meegenomen uit de US. Gedachte was dat ik als ik am als gitaar over mijn schouder zou hangen ik met een "vlag" zou lopen en de "niks aan te geven" gegarandeerd nioet zou werken. Body dus gewoon in de bijgeleverde hoes, Neck in een (vieze) spijkerbroekspijp an die weer in een sweater ingepakt. Paste prima in de Samsonite.

denis.hermans
6 augustus 2021, 11:39
Zou nu misschien met doorgedreven scanning etc niet meer lukken (?). Voor je het weet trekt er iemand plastieken handschoentjes aan om "alles" (dus niet alleen de verdachte bagage) eens te onderzoeken ;-))

denis.hermans
6 augustus 2021, 11:39
Uit elkaar schroeven op zich lijkt mij idd geen probleem.