PDA

View Full Version : Telecaster Flowerpot 80's japan



niels5150
10 augustus 2003, 12:50
Hoi. Weet iemand meer over japanse 80er jaren telecasters? Met name de flowerpots? Ze worden weer opnieuw gemaakt, maar ik heb een idee dat de oude beter zijn? Wat moet je voor zo'n 80er jaren flowerpot in goede staat nog ongeveer neertellen? En zijn deze beter dan bijvoorbeeld een nieuwe highway telecaster? (die ik nog niet gecheckt heb) Iemand tips? suggesties? Ervaringen met highway teles zijn ook welkom.

The Mule
10 augustus 2003, 13:54
The String in A'dam heeft een 80's Flowerpot Telecaster staan in perfecte staat (ik heb 'em zelf in handen gehad). Check de site voor de prijs, weet ik even niet meer...

niels5150
10 augustus 2003, 14:31
op die gitaar doel ik ook inderdaad. Ik vraag me alleen af of 695 een redelijke prijs is voor een 2dehands 80's japanner. Nieuw kost ie nu 699 bij feedback. ook japans

The Mule
10 augustus 2003, 14:52
Tja, 'men zegt' dat het wel een verschil is, de oude Japanners t.o.v. de nieuwe Japanners, en dat betekent toch wel een grote(re) vraag naar de ouderen, resulterend in een relatief hoge prijs. Ik denk persoonlijk dat als je zowiezo een Flowerpot Telecaster wilt, je voor hetzelfde geld beter voor een als-nieuwe oudere Japanner, dan voor een een nieuwe Japanner kan gaan, al is het maar voor het idee dat je een toch wat specialere gitaar hebt, en voor evt. de resale value.

Mijn ervaring is gebaseerd op een oudere Japanse Jazzmaster die in elk geval qua constructie (hout, verbindingen, afwerking) superieur was t.o.v. de recente Japanse reissues...

niels5150
10 augustus 2003, 21:25
maar wat vond jij van de gitaar? aangezien je hem bespeeld hebt. Ik vind hem er wel cool uitzien, die roze zou in nooit van mijn leven willen hebben. maar die blauwe staat me wel aan.

Iemand ervaringen met japanse 80's teles of highway tele's?

The Mule
11 augustus 2003, 07:37
Ik vond het een grappig ding, maar echt niet iets wat ik zou kopen. Het opvallende (en jammere) vond ik dat de bloemetjes duidelijk transfers waren, waarover dan een transparante laklaag was aangebracht. Ik weet niet, ik had eigenlijk een meer doe-het-zelf uiterlijk verwacht, iets meer de suggestie dat het handwerk was, als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder was het gewoon een solide, goed afgewerkte string-through Telecaster in erg goede staat. Ik zou alleen even checken (a.d.h.v. het serienummer) of het echt een 80-er jaren Japanner is. Niet dat The String niet te vertrouwen is, maar ik heb er gewoon geen verstand van (verschillen tussen oude en nieuwe reissues).

niels5150
11 augustus 2003, 09:49
ja, misschien gaat dat bloemmotief wel snel vervelen? zo'n highway tele uit the USA vind ik ook wel wat. Heeft iemand die wel eens geprobeerd?

telecastermaster
11 augustus 2003, 10:55
Hallo Niels,

Mijn paisley Tele is het broertje van die flowerpot. Hij is Japans en idd uit de jaren 80. Ik vind het het ongelovelijk goede gitaar. Ik heb er indertijd fl 1000,- voor betaald. Ik heb die flowerpot Tele ook zien staan bij de String (ik woon er letterlijk om de hoek), maar ik vind EUR 700 toch wel wat veel. Vooral omdat recentelijk nog een Japanse jaren 80 flowerpot op Ebay.de eruit zag gaan voor 410 Euro ! (slechts 2 bieders!)

niels5150
11 augustus 2003, 19:49
kijk dat bedoel ik! die gitaar in the string zal best goed zijn hoor, daar twijfel ik niet aan, maar ik heb maar tot 650 af kunnen pingelen. Dat vind ik gewoon te duur voor een tele die niet super geliefd is. Hoop mensen vinden hem toch wat te bont. Hij staat er ook al een tijdje.