PDA

View Full Version : Is it too late? (original song)



sly
7 mei 2021, 17:37
Tijdje geleden alweer, een nieuw eigen nummer op Youtube gezet.
Het was eerst een fingerstyle idee op gitaar wat later doorgroeide naar een compleet arrangement.

Voel je vrij om te zeggen wat je er van vindt. :crazyhappy:

https://www.youtube.com/watch?v=-MizJ8s6fRw

Groet Silvester

Fobo
7 mei 2021, 18:01
Ik vind het een mooi stuk, in de zin dat ik het een prachtige ondersteuning vind bij mooie sfeervolle beelden; als het als zodanig is bedoeld dan is je missie zonder meer geslaagd.
Je spel vind ik ingetogen en zorgvuldig, en de opname is mooi helder en ruimtelijk.
Natuurlijk vind ik ook iets niet mooi: het laatste stuk met elektrische gitaar, en dat ook nog eens met het wah-pedaal. I.m.h.o. hier een volstrekt misplaatste klankkleur. Los daarvan: daaraan voorafgaand werk je eigenlijk naar een soort apotheose toe; daarmee had het - vind ik dan - eigenlijk moeten stoppen 'in al z’n grootsheid'. Nu sterft het een beetje een stille dood.
Maar: chapeau!

sly
7 mei 2021, 20:14
Hoi Fobo, bedankt voor je mooie woorden over m'n spel, beelden en opname.
Maar het is toch bedoeld als muziek met daarbij beelden, die ik deels zelf gefilmd heb.
Ik begrijp je mening over het einde van het nummer, en dat het nummer naar een hoogtepunt toe werkt.
Nu vindt ik zelf het laatste deel een soort berusting na de apotheose zoals jij dit noemt. Ik heb het meer bedoeld dat na de storm de wind rustig gaat liggen.. En een stukje drama in de trant van hoe loopt dit af.. Zo zie je maar dat smaken verschillen.


Groet Silvester

FransT
8 mei 2021, 11:04
Mooi gemaakt (Hoek van Holland?) en goede geluid (hier tenminste)
Kritiek? Naar mijn smaak duurt het wat te lang en het laatste stukje is wel beetje een anticlimax, na het stukje ervoor, wat dat wel in zich heeft. (maar dat was je bedoeling, dus inderdaad: smaak dingetje) Het lijkt er voor mij op dat dat laatste stuk een beetje buiten je normale stijl valt? Die indruk krijg ik in ieder geval als ik andere nummers op je kanaal bekijk.

Overigens: Geweldige kerstclip die je op je kanaal hebt staan. Van genoten!

Duhsjaak
8 mei 2021, 12:12
Kerstclip aan alzheimer mamma laten zien en die vond m prachtig. Voor Moederdag, zei ik er nog bij.

Voor is it too late, is het nog niet te laat, tenzij je (zoals ik) liever tijd steek in iets nieuws. Mijn idee lijkt op dat van Fobo.
Eigenlijk iets te beschaafd en het laatste stuk doet afbreuk aan het eerste. Misschien van het laatste stuk een nieuw liedje maken? Dan zien we je hier wat vaker. Ik vind dat idee erg OK.
Vriendelijke groet, Gus

sly
8 mei 2021, 13:31
Mooi gemaakt (Hoek van Holland?) en goede geluid (hier tenminste)
Kritiek? Naar mijn smaak duurt het wat te lang en het laatste stukje is wel beetje een anticlimax, na het stukje ervoor, wat dat wel in zich heeft. (maar dat was je bedoeling, dus inderdaad: smaak dingetje) Het lijkt er voor mij op dat dat laatste stuk een beetje buiten je normale stijl valt? Die indruk krijg ik in ieder geval als ik andere nummers op je kanaal bekijk.

Overigens: Geweldige kerstclip die je op je kanaal hebt staan. Van genoten!

Ja Frans, goed gezien!

Ik speel de laatste jaren vooral fingerstyle (althans dat probeer ik..) maar een scheurend gitaartje hoort er af en toe ook nog wel bij.:)
Ik had misschien beter de Kerstclip kunnen delen. (Ik vindt het zelf ook een leuk nummer.:crazyhappy:)

Bedank Frans,

Silvester

FransT
8 mei 2021, 13:32
PS: Ik ben niet de moeder van Gus...

sly
8 mei 2021, 13:34
Kerstclip aan alzheimer mamma laten zien en die vond m prachtig. Voor Moederdag, zei ik er nog bij.

Voor is it too late, is het nog niet te laat, tenzij je (zoals ik) liever tijd steek in iets nieuws. Mijn idee lijkt op dat van Fobo.
Eigenlijk iets te beschaafd en het laatste stuk doet afbreuk aan het eerste. Misschien van het laatste stuk een nieuw liedje maken? Dan zien we je hier wat vaker. Ik vind dat idee erg OK.
Vriendelijke groet, Gus

Wat een geweldig verhaal over de Kerstclip!..:crazyhappy:
Ik begrijp jullie kritiek, kan ik weer wat van leren /mee doen.

Vriendelijke groet, Silvester

sly
8 mei 2021, 13:35
PS: Ik ben niet de moeder van Gus...

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:!

Pepe
8 mei 2021, 15:48
Bij die titel denk ik telkens, Carole King maar nee dus.
Kwa sfeer had het trouwens best op Tapestry kunnen staan maar dan als background voor een fantastische melodie en die mis ik of liever gezed, statements, harde duidelijke lijnen in de aquarel zou mijn tekenleraar zeggen.
Hoeft natuurlijk niet gelijk een zangpartij te zijn, piano of klassiek gitaar misschien... maar geen panfluit want voor je het weet gaat het richting Lonely Shephard.
Dus wat mij betreft, so far so good en nu de stroke of genius erover :harmony:

sly
8 mei 2021, 16:50
Bij die titel denk ik telkens, Carole King maar nee dus.
Kwa sfeer had het trouwens best op Tapestry kunnen staan maar dan als background voor een fantastische melodie en die mis ik of liever gezed, statements, harde duidelijke lijnen in de aquarel zou mijn tekenleraar zeggen.
Hoeft natuurlijk niet gelijk een zangpartij te zijn, piano of klassiek gitaar misschien... maar geen panfluit want voor je het weet gaat het richting Lonely Shephard.
Dus wat mij betreft, so far so good en nu de stroke of genius erover :harmony:

Pepe, dank voor je reactie!

Als je goed luistert hoor je echt wel een duidelijke melodie, die omringt wordt door blazers en strijkers.(plugins)
Geniaal vindt ik mezelf niet, dus dat is waarschijnlijk wat er nog mist.:seriousf:

Vriendelijke groet, Silvester

Pepe
8 mei 2021, 17:27
Nog een keer beluisterd maar nu met koptelefoon
voel er nu een soort Frans -Nino Ferrer- seventies vibe bij
niet verkeerd
maar wat ik bedoel met melodie is een lijn waar het arrangement in dienst van staat en niet andersom.

sly
8 mei 2021, 19:13
Nog een keer beluisterd maar nu met koptelefoon
voel er nu een soort Frans -Nino Ferrer- seventies vibe bij
niet verkeerd
maar wat ik bedoel met melodie is een lijn waar het arrangement in dienst van staat en niet andersom.

Dank je wel Pepe,

Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik hou van arrangementen waarbij verschillende melodieën door elkaar heen lopen en div. instrumenten de melodie spelen.
De gitaar speelt melodie en begeleiding en bas tegelijk waardoor de melodie wat minder duidelijk aanwezig is en alles door elkaar heen loopt.

Fijne avond, Silvester

edje kadetje
8 mei 2021, 20:39
Erg mooi.
Mooi samen met de beelden, maar voor mij is de muziek hier niet alleen ondersteunend aan de beelden.

Eerste deel bij vlagen Harry Sacksioni vibes - een beetje als 'Vensters'. Een groter compliment ga je niet krijgen.
Ik vind het tweede deel juist mooi als variatie en als afsluiter. En dat hoeft voor mij niet altijd op het hoogtepunt te zijn.

Cageman
9 mei 2021, 08:14
Mooie compositie. De waterige akoestische gitaar past goed bij de waterige beelden.

Het veelbesproken laatste deel zou imo qua arrangement best kunnen passen. Het "probleem" is meer dat het gewoon achtste noten strummen is met een weinig inspirerende solo erna.

Knap dat je met zo weinig verschillende lijntjes/variaties toch zo'n compleet nummer hebt gemaakt. Het verveelt niet. Door de echte drums voelt het ook levendig.

sly
9 mei 2021, 12:47
Erg mooi.
Mooi samen met de beelden, maar voor mij is de muziek hier niet alleen ondersteunend aan de beelden.

Eerste deel bij vlagen Harry Sacksioni vibes - een beetje als 'Vensters'. Een groter compliment ga je niet krijgen.
Ik vind het tweede deel juist mooi als variatie en als afsluiter. En dat hoeft voor mij niet altijd op het hoogtepunt te zijn.

Wow, dank je wel!

Net even een stukje geluisterd van Vensters, ja mooi.
Ik deel je mening over het tweede deel, een uittro slot van een nummer.

Fijne dag, Silvester

sly
9 mei 2021, 12:49
Hartelijk dank! :crazyhappy:

Echte drums is toch het mooiste, met dank aan mijn broer Andre!

Fijne dag, Silvester

Ernest01
10 mei 2021, 14:18
Mooi sfeervol nummer.
Heb niet naar de beelden gekeken en vind dat het einde er gewoon in past....
Misschien dat de beelden een andere sfeer oproepen, dat zou natuurlijk kunnen.
Ik zeg : bravo.

sly
10 mei 2021, 17:18
Mooi sfeervol nummer.
Heb niet naar de beelden gekeken en vind dat het einde er gewoon in past....
Misschien dat de beelden een andere sfeer oproepen, dat zou natuurlijk kunnen.
Ik zeg : bravo.

Dank je wel! :)

Ik vind de beelden ook wel mooi, alleen jammer dat ik er op sta..:seriousf:

benwave
10 mei 2021, 18:55
Mooi hoor,.. lekker relax sfeertje

sly
10 mei 2021, 20:00
Mooi hoor,.. lekker relax sfeertje

Thanks! :)