PDA

View Full Version : carlsbro tr 60



katana
10 augustus 2003, 12:11
hallo
ik ben hier vrij nieuw en ik weet neitzo veel van versterkers
ik ben op zoek naar een goede buizentop
maar ik heb niet zo'n heel groot budget

is dit een goede top?

kan iemand me iets meer over het merk vertellen?


alvast bedankt

jasper

jpb
10 augustus 2003, 17:13
Kun je er iets meer over vertellen? Zwart front, en 2x EL34 en 4x 7025/12AX7/ECC83? Zit er een choke op (dat kleine trafo-tje tussen die twee grote? De oude Carlsbro's (jaren 60 & 70) zijn zeer goede en (nog) tegen spotprijsjes te koop. Ze zijn te herkennen aan die grote "C" in het logo.

katana
10 augustus 2003, 20:38
Het is een engelse 60 watt buizenversterker met 2x EL34 in de eindversterking, 3x ECC83 in de voorversterker en 1x ECC81 voor de springreverb.
Er zitten 2 kanalen op (4 ingangen) te bas en treble.
Er zit een springreverb op en een tremolo (regelbare intensiteit en speed)

het is 60 watt maar gaat die hard genoeg voor kleine optredens??

wietse
10 augustus 2003, 21:38
60 watt buizen gaat zeker hard genoeg ook voor grotere optredens.
wees daar maar niet bang voor.

jpb
10 augustus 2003, 22:58
Het is een engelse 60 watt buizenversterker met 2x EL34 in de eindversterking, 3x ECC83 in de voorversterker en 1x ECC81 voor de springreverb.
Er zitten 2 kanalen op (4 ingangen) te bas en treble.
Er zit een springreverb op en een tremolo (regelbare intensiteit en speed)

het is 60 watt maar gaat die hard genoeg voor kleine optredens??

60 W buizen is makkelijk luid genoeg voor kleine optredens.

Als ik het goed heb is die 4e ECC81 de fase-draaier en werkt de reverb op transistoren. Is wel een goede spring (Accutronics)

Wat moet je ervoor betalen en hoe is de staat? Reken op extra kosten wanneer 'ie geserviced moet worden ((caps, buizen).
Je zou hier nog wel eens een hele goede versterker kunnen scoren voor een goede prijs. succes

katana
11 augustus 2003, 19:59
hij kost 325 met een 2x12" cabinet en een setje reserve buizen

katana
11 augustus 2003, 20:01
maar dit is dus een goede?

weet je toevallig of ze ook een lekkere scheur hebben?

jpb
13 augustus 2003, 11:18
Wat voor cab is het? Een originele Carlsbro? Dan moeten er twee Celestion G12H30's inzitten bvk met groene kappen. IIs alles in goede staat? Je zult ook nog een bedrag moeten uittrekken voor een goede service-beurt; het is moeilijk te zeggen hoeveel dat gaat kosten maar euro 100,- is niet ondenkbaar.
Of 325 een goede prijs is? In goede staat heb je er voor dat geld een hele goede amp+cab aan, maar ze zijn (nog) onbekend, dus verkopen zal weer moeilijker worden, tenminste als je dat ooit wilt.
Ik heb de mijne nog niet aan de scheur gehad, daarvoor moet ik hem loeihard zetten, bovendien heb ik er 6550's in, dus meer clean. Hij reageert wel goed op pedalen (OD en fuzz).
O ja, ze zijn onverwoestbaar, vergelijk het iig niet met de troep die Carlsbo maakte in de jaren 80. succes

katana
13 augustus 2003, 18:19
het is een cabinet met 2x12" fane speakers (wem geloof ik)
maar met een gewoon distortionpedaal (ibanez) kan hij dus ook wel aardig scheuren dacht je
hij heeft trouwens net een servicebeurt gehad
kan je me iets meer vertellen over die kanelen want ik snap dat niet helemaal
hij heeft 2 kanalen die niet afzonderlijk te schakelen zijn
maar kan je die ook met zo'n link kabeltjes mengen?


groet jasper

jpb
16 augustus 2003, 20:24
>>>het is een cabinet met 2x12" fane speakers (wem geloof ik)<<<<

Zegt me niets, maar volgens my hadden carlsbro's alleen maar Celestions??

>>>>maar met een gewoon distortionpedaal (ibanez) kan hij dus ook wel aardig scheuren dacht je<<<<

Ja, maar hij heeft geen mastervol., dus je zult wel moeten, of de amp op 10 zetten, maar dat lijkt me met 60W niet altijd mogelijk.

>>>>hij heeft trouwens net een servicebeurt gehad<<<<

Hoeft niets te zeggen. Vaak zetten ze er alleen nieuwe buizen in. Is soms niet eens nodig en bovendien moeten er bv. nog elco's (filtercaps) vervangen worden bij oudere versterkers. Ik zou even nagaan waar die geserviced is.

>>>>kan je me iets meer vertellen over die kanelen want ik snap dat niet helemaal. hij heeft 2 kanalen die niet afzonderlijk te schakelen zijn
maar kan je die ook met zo'n link kabeltjes mengen?<<<<

Het high kanaal is voor gitaar en heeft een 'gewone' ingang (links) en een ingang (rechts) voor gitaren met een hogere impedantie (b.v. humbuckers), waardoor je voortrap minder wordt aangestuurd.
Het low kanaal is voor bass, maar werkt ookgoed voor gitaar, maar heeft dus meer laag. ook hier twee ingangen. het heeft geen reverb.
Je kunt de kanalen vml niet 'bridgen' of doorlussen wanneer ze uit fase zijn. Ik heb dat nooit geprobeerd bij de mijne. Bij Fenders werkt het niet goed iig.

Wanneer de speakes/cab niet origineel is zou ik toch onderhandelen over de prijs, vooral wanneer je niet zeker weet of hij goed geserviced is. succes.

katana
16 augustus 2003, 20:30
bedankt

ik had een beetje verkeerd gekeken het is gewoon een fane speaker cabinet van 2x12" speaker en 100 watt

ik heb mn plaatselijke gitaardealer al om hulp gevraagd die zei dat het wel de moeite waard is om hem te kopen
en aangezien het een goede vriend van me is kijkt hij em gratis voor me na :-D