PDA

View Full Version : Speakers verzenden



Jasper.
19 april 2021, 21:10
Iemand al eens speakers verzonden?
Ik wil twee V30 speakers verzenden en heb er een kist omheen getimmerd maar ik zit een beetje met de werking van de magneet. Ik gok dat PostNL er niet zo blij mee is als die te veel uitstralen.
Heb er nu nog een paar planken aan beide kanten bij op geplakt en een paperclip blijft nu niet meer hangen als ik die tegen de zijkant leg. Zit ik goed?

Erik de Perik
19 april 2021, 21:17
Gewoon versturen. PostNL maakt zich pas druk als een magneet zwaar is.

Jasper.
19 april 2021, 21:48
Mooi :) 10tekens

NLF
19 april 2021, 22:29
Heb het meerdere malen gedaan. Gewoon goed inpakken met verpakkingsmateriaal etc.

Plant
19 april 2021, 23:01
Heb ook weleens een speaker verzonden en aan magnetisme gedacht, maar daar uiteindelijk niks aan gedaan.
(Bank)pasjes met nog functionele magneetstrip of cassettebandjes per post zal niet zoveel meer voorkomen en dan moet het nog in dezelfde zending zitten. Ik maakte me meer zorgen om de conus die zou kunnen beschadigen (daar ging dus een plankje voor) en de metalen korf die door gooi- en smijtwerk wel eens krom zou kunnen raken.

En de keren dat ik bij een online shop losse speakers bestelde en ze ook gewoon in de kartonnen doos zonder verdere maatregelen toegestuurd kreeg was magnetisme kennelijk ook geen probleem.

Het wordt misschien leuk als er toevallig meerdere pakketjes met speakers bij elkaar komen die men dan even van elkaar moet trekken :)

Jasper.
20 april 2021, 01:51
Heb ze met de conussen naar elkaar toe aan elkaar vast gemaakt met bouten. En alles precies passend gemaakt in een houten kistje. Moet goed komen :)

Dirk_Hendrik
20 april 2021, 09:43
Heel sympathiek van je maar persoonlijk zou ik me er echt geen moment druk over maken of die PostNL daar blij mee is. Kom op zeg, dat bedrijf beknibbelt als een malle op z'n personeel om maar meer winst uit te kunnen keren aan aandeelhouders en daar ga jij, ongevraagd, alvast rekening mee houden?

Maak je dan druk over de postontvangers die, zuiver theoretisch, als gevolg van jouw speakers, een onbruikbare bankpas krijgen (aantekenend dat de magneetstrip op pasjes zwaar op z'n retour is).

Kim Wilson
20 april 2021, 10:15
Ik denk ook dat het andersom werkt. Als jij spul verstuurt dat niet tegen magneten kan, moet je het als zodanig verpakken.

cluseau
20 april 2021, 12:23
Wat zijn bankpasjes :???:


Speakers via de post verstuur/ontvang ik een aantal keer per jaar. Gewoon in een kartonnen doosje. Heb me nog nooit druk gemaakt om lekkend magnetisme, tot nu toe keurig in de doos gebleven.

Rinze
20 april 2021, 12:50
Het is mij in 1991 gelukt om mijn allereerste bankpasje onbruikbaar te maken door mijn Marshall 1960 kast tegen de borst gedrukt te versjouwen. Daarna ook nooit weer..

Dat was wel wat, zo'n bankpasje. Daarvoor kon ik alleen geld opnemen met kas - cheques bij het postkantoor. Met het pasje kon ik ineens halverwege een nacht doorhalen extra geld pinnen zodat ik nog lang niet naar huis hoefde 😎😰

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Buxtra
20 april 2021, 13:25
Heb ze met de conussen naar elkaar toe aan elkaar vast gemaakt met bouten. En alles precies passend gemaakt in een houten kistje. Moet goed komen :)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat voor hout heb je hiervoor gebruikt? :soinnocent:

Jasper.
20 april 2021, 16:45
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat voor hout heb je hiervoor gebruikt? :soinnocent:

Van een paar vuren latten/balkjes vierkante frames gemaakt en daar hardboard wandjes omheen gemaakt. En dan een rol ducttape er omheen.

https://i.postimg.cc/T3TQ98rd/Whats-App-Image-2021-04-19-at-21-28-20.jpg
https://i.postimg.cc/SNFgnYRz/Whats-App-Image-2021-04-19-at-21-28-20-1.jpg
https://i.postimg.cc/nc40BV9S/Whats-App-Image-2021-04-19-at-21-28-20-2.jpg

@de rest. Misschien allemaal wat overdreven maar ik ben een beetje allergisch voor gedoe geworden nadat er een keer een pedaaltje tijdens transport defect raakte :soinnocent:

munkie
20 april 2021, 17:04
Ziet er keurig uit. Zou goed moeten komen...:soinnocent:

Ooit een Celestion Sidewinder naar Belgie gestuurd, was een dure grap maar die Belg wou hem hebben wat het ook kostte. Belgen zijn mijn favoriete klanten :cheerup:

the sure thing
24 april 2021, 18:44
Heel sympathiek van je maar persoonlijk zou ik me er echt geen moment druk over maken of die PostNL daar blij mee is. Kom op zeg, dat bedrijf beknibbelt als een malle op z'n personeel om maar meer winst uit te kunnen keren aan aandeelhouders en daar ga jij, ongevraagd, alvast rekening mee houden?

Maak je dan druk over de postontvangers die, zuiver theoretisch, als gevolg van jouw speakers, een onbruikbare bankpas krijgen (aantekenend dat de magneetstrip op pasjes zwaar op z'n retour is).

+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Jasper.
24 april 2021, 18:53
Pakket is kwijt :(

Brum
24 april 2021, 19:08
Dat hoor je vaker de laatste tijd bij Post.nl. Maar voor jou wel ramkut. Doe je zo je best voor een pakket, maken die oelewappers van Post.nl er een zootje van.

Jasper.
24 april 2021, 19:23
Ja.. gelukkig is het pakket verzekerd verzonden.

Erik de Perik
24 april 2021, 19:42
Ik wil je niet in paniek brengen maareh...... (https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/verzekerd-pakket-kwijt-maar-je-krijgt-niet-het-hele-bedrag-terug/)

Ik zou nooit verder gaan dan waar een speaker standaard in verzonden wordt en da's een kartonnen doos.

Jasper.
24 april 2021, 20:10
Geldt dit ook voor particuliere verkoop? Voor die paar tientjes raken we niet in paniek.
En het pakket is ook nog maar een paar dagen zoek. Maar even afwachten

Erik de Perik
24 april 2021, 20:16
Ik heb geen flauw idee en de 'regels' van Post.nl lijken mij flexibeler dan een houten kist ;)

Jasper.
24 april 2021, 20:27
Haha. We zullen zien.