PDA

View Full Version : Probeersel met modulaire synth en gitaar...



pasqual
11 april 2021, 19:12
Sinds kort heb ik een kleine modulaire synthesizer om eens wat mee te proberen. Ik ben een absolute leek wat synths betreft maar ben erg gecharmeerd van de mogelijkheden. Ik heb het gebruik van synths in rockmuziek altijd mooi gevonden.
Ik heb eens wat geprobeerd icm met wat gitaartracks.
Ik heb nog wat moeite met het ritmische aspect zoals hoorbaar:soinnocent:
Maar met een clicktrack moet dat in de toekomst wel goed komen.
Linkje:
Luister naar Moods van MrEstpas op #SoundCloud https://soundcloud.app.goo.gl/h29VQ

Tupelo
12 april 2021, 00:28
Sferisch.
Zou een uitstekend intro zijn voor een Floydish of progrocknummer.

Duhsjaak
12 april 2021, 06:11
Eens. Als opstapje voor een lied een leuk geslaagd intro.
En je weet het hè? It ain’t what you do it’s the way that you do it.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
12 april 2021, 07:11
Bedankt! Het is weinig concreets maar zeker als intro of tussenstukje zou dit wel werken. Ik ben in ieder geval blij met dat apparaat (Behringer Crave).

FransT
12 april 2021, 10:03
Veelbelovende Soundscape, beetje strakker maken inderdaad.
Leuk apparaat (net even een demo op Youtube bekeken)
Lijkt me wel lastig te ‘bespelen’ (Of gebruik je een midi toetsenbord?)

pasqual
12 april 2021, 10:15
Veelbelovende Soundscape, beetje strakker maken inderdaad.
Leuk apparaat (net even een demo op Youtube bekeken)
Lijkt me wel lastig te ‘bespelen’ (Of gebruik je een midi toetsenbord?)

Midi keyboard is onderweg! Is inderdaad behelpen met die knopjes. Ik heb 'm gekoppeld aan mijn Mooer GE300 voordat ie naar de interface gaat. Maakt het signaal mooi stereo en je kunt mooi effecten toevoegen. En dat jet strakker moet, zeker! Is verdomde lastig om de pulse te blijven volgen!

Ernest01
12 april 2021, 10:18
Mooi sfeertje heb je hiermee getoverd.
Doet mij ook aan Pink Floyd denken.... zou mooi kunnen overgaan in een gitaar nummer.