PDA

View Full Version : Springbreaks



FransT
1 april 2021, 21:26
Weinig over te vertellen eigenlijk; wederom een kort deuntje, paar standaardpatches met de GR-55, opgenomen in Garageband.


https://www.youtube.com/watch?v=vo2gJuUI1h8

Duhsjaak
2 april 2021, 06:47
Ja, heel leuk hoor. Ik moest m een tweede keer opzetten om ‘erin’ te komen.
Dat leek meer door het metalig klinkende gitaartje te komen dan iets anders. Misschien een kwestie van smaak (of gebrek eraan).

Ik ben wel gek op dit soort fröbel stukjes.
Welkom terug.

Vriendelijke groet, Gus

Fusion
2 april 2021, 08:40
Een soort jeugduitvoering van King Crimson, ik vinnum leuk

FransT
2 april 2021, 10:11
Een soort jeugduitvoering van King Crimson, ik vinnum leuk

LOL.
Eerlijk gezegd ben ik toen er mee bezig was wel even de platenbak ingedoken om er zeker van te zijn dat dit geen muzikaal Rutte momentje zou gaan worden. Is al wel eens voorgekomen namelijk.
Toen bleek ik vanuit mijn onderbewustzijn iets van Brian Eno te spelen (Wat ik me in eerste instantie echt, nee echt niet kon herinneren).

Midwolda
2 april 2021, 10:45
Heerlijk stuk muziek, verdient het om compleet gemaakt te worden, please please pretty please?
Enneh wat een idioot mooie gitaar zeg. :D

Tupelo
2 april 2021, 11:03
Sluit ik mezelf bij aan.
Klinkt lekker.
String attention en mooie opbouw.
Leuk stukje, houdt de aandacht vast.
En mooie Artist ja.

Fusion
2 april 2021, 11:17
Vind ook de kwaliteit van de video opnamen best goed, de regie wat minder, maar de beeden zijn mooi, en de lettertjes fx van de titel in t begin ook

pasqual
2 april 2021, 20:47
Heerlijk stuk muziek, verdient het om compleet gemaakt te worden, please please pretty please?
Enneh wat een idioot mooie gitaar zeg. :D

Dit dus hierboven!
Klinkt erg goed die Ibanez!

FransT
3 april 2021, 09:44
@Allen:
Bedankt voor het luisteren/kijken en reageren!

Compleet gemaakt te worden?
Vond het wel OK zo. De dingen die ik zou kunnen bedenken die er nog overheen/bij zouden kunnen kan ik simpelweg niet spelen. Ik heb nu eenmaal niet de skills van een Fusion of Ateng, en zou alleen maar in herhaling vervallen.

Plus: voor mij is het op een gegeven moment klaar en door naar wat anders. Het moet wel leuk blijven hè.

En voor wat betreft het filmpje zelf; kom ik als gitarist al niet boven een bepaald hobby niveau uit, qua film en alles wat daarbij komt kijken, ben ik een absolute beginner. Gewoon van alles uitproberen en doen, doen, doen is het motto. :noob:

Midwolda
3 april 2021, 10:18
Heb je nooit de neiging een heel lied te maken, intro-couplet-refrein-bridge-outro en daar wat van door elkaar husselen? Dit stuk klinkt mij als een mooie basis om uitgewerkt te worden tot een song, dat bedoelde ik met "compleet maken". Maar ik herken het ook wel hoor, grossier zelf ook in stukjes en hooks en halve schema's (die misschien ooit nog wel eens bij elkaar komen?).

Fobo
3 april 2021, 11:11
Heerlijk stuk muziek, verdient het om compleet gemaakt te worden, please please pretty please?
Enneh wat een idioot mooie gitaar zeg. :D

Beetje late reactie, maar wat Midwolda zegt dus...:crazyhappy:

FransT
4 april 2021, 11:07
Heb je nooit de neiging een heel lied te maken, intro-couplet-refrein-bridge-outro en daar wat van door elkaar husselen? Dit stuk klinkt mij als een mooie basis om uitgewerkt te worden tot een song, dat bedoelde ik met "compleet maken". Maar ik herken het ook wel hoor, grossier zelf ook in stukjes en hooks en halve schema's (die misschien ooit nog wel eens bij elkaar komen?).

Eigenlijk sta ik daar helemaal niet zo bij stil… (hoewel, ik noem het niet voor niets tunes en geen songs o.i.d.)
Misschien omdat ik in m’n eentje bezig ben, en dat het nagenoeg allemaal ’instrumentaaltjes’ zijn, dat ik helemaal niet in vastomlijnde songstructuren denk.
Voor mijn doen was dit (op het moment van maken) zelfs al behoorlijk uitgewerkt: :supercool:

Iets van een intro/opbouw met bas toegevoegd (tot 0:20),
dan gedeelte met gitaarsolo (deel1A,tot 0:40),
daarna deel2 (variatie in begeleiding met soort van hook (?) in de solo, tot 0:55) terug naar deel1 met variant in solo (tot 1:15),
overgaand in een nieuwe hook/bruggetje in de solo over deel1 (tot 1:25).
Een terugkeer naar deel2 (tot 1:41)
en een laatste deel (Outro, tot 2:01)

Terwijl ik eerste instantie had ik één loopje met één wijfelende variatie had.

Weliswaar een kort stukje, maar zelf hou ik daar wel van.

Ter verduidelijking:

https://i.postimg.cc/7Lsbw3Yk/Schermafbeelding-2021-04-04-om-10-56-55.png (https://postimg.cc/06S9CJwW)

Bovenste drie rijen zijn drumloops
De twee daaronder soort van cue’s voor mezelf.
Daaronder gitaar ‘begeleidingsloopjes’
Een na laatste het ‘basgitaar’ spoor
En de onderste het gitaarsolo spoor