PDA

View Full Version : Modererende gasten???



Brum
20 maart 2021, 11:12
Ik heb per toeval iets gezien waar ik een beetje raar van opkeek. Als je naar het gedeelte "wie is er online" gaat, dan zie je met enige regelmaat gastgebruikers die schijnen te modereren, zonder tekentje erachter dat ze daar geen rechten voor hebben. Gevalletje gehackt?:???: Ik vraag dit ook, omdat er al heel erg lang niet meer aan onderhoud wordt gedaan en het me niet eens bijzonder moeilijk lijkt voor een kwaadwillende om 's op verkenning te gaan hier.

Brum
23 maart 2021, 20:10
Oké... Kennelijk interesseert het niemand een ene drol...:dontgeti:

Napoje
23 maart 2021, 20:12
Woensdag gehacktdag...

RB-1
23 maart 2021, 20:17
In het verlengde daarvan...

Onherroepelijk stopt de support voor dit forum er een keer mee. En dan?
Hoe vinden wij elkaar ooit nog terug?

Midwolda
23 maart 2021, 20:18
Ik bleef steken op "gastgebruikers die schijnen te modereren, zonder tekentje erachter dat ze daar geen rechten voor hebben". Hoe ik die zin ook opdeel en weer samenvoeg, het blijft wringen.

Brum
23 maart 2021, 20:23
Normaal gesproken zie je bij een gast die probeert te modereren, een tekentje erachter staan in het lijstje dat hij/zij daar geen rechten toe heeft. Nu wordt die zin ineens wel leesbaar, nie?;)

Maar ik heb nu al een aantal keer gasten zien modereren volgens het lijstje van gebruikers. Dat kan niet, zou je zeggen... En je zou zeggen dat iemand die het gelukt is, ook bij je gegevens kan komen.

Brum
23 maart 2021, 20:26
In het verlengde daarvan...

Onherroepelijk stopt de support voor dit forum er een keer mee. En dan?
Hoe vinden wij elkaar ooit nog terug?

Gewoon. Daar waar ineens heel veel relletjes online plaatsvinden en ineens erg veel virtueel pikkie wordt gemeten, daar vind je ze terug.:D

Midwolda
23 maart 2021, 20:58
Normaal gesproken zie je bij een gast die probeert te modereren, een tekentje erachter staan in het lijstje dat hij/zij daar geen rechten toe heeft. Nu wordt die zin ineens wel leesbaar, nie?;)

Maar ik heb nu al een aantal keer gasten zien modereren volgens het lijstje van gebruikers. Dat kan niet, zou je zeggen... En je zou zeggen dat iemand die het gelukt is, ook bij je gegevens kan komen.

Bedoel je met modereren, posten? Ik zie geen rechten-tekentjes? Hoe zie je dat een gast modereert?
Vragen, vragen...

Rinze
23 maart 2021, 21:04
In het verlengde daarvan...

Onherroepelijk stopt de support voor dit forum er een keer mee. En dan?
Hoe vinden wij elkaar ooit nog terug?Daar wordt al tien jaar over gesproken, mijn gok is dat het weinig kost en niemand zich er druk om maakt.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Brum
23 maart 2021, 21:14
Bedoel je met modereren, posten? Ik zie geen rechten-tekentjes? Hoe zie je dat een gast modereert?
Vragen, vragen...

Hij is toch eigenlijk best makkelijk. Als iemand modereert, dan staat er in het online lijstje achter de naam, of gast in dit geval, met dikke letters "modereert". En als dat dan niet mag en zo, dan staat daar weer een rood balletje achter, dat het dan niet mag en zo. Als je met het pijltje op het balletjes gaat staan, staat er iets van "geen rechten". Het is al raar als er bij een gast met dikke letters "modereert" achter staat, laat staan zonder dat rode balletje. Laat staan bij meerdere gasten.

Gratis tip voor als men zich verveelt. Ga 's in dat online lijstje een pagina of twee verder. Je komt de mooiste topics tegen.:D

Mitch
25 maart 2021, 15:57
Hè wat? Ik ga 's kijken.

Ik heb gekeken en begrijp niet goed wat je zegt. Welke lijst bekijk je? Het balletje achter een naam laat alleen zien wie er online is en wie niet. Of verborgen, maar dat zie ik als mod ook gewoon. "modereert" krijg ik nergens te zien.

Tupelo
25 maart 2021, 16:04
In het verlengde daarvan...

Onherroepelijk stopt de support voor dit forum er een keer mee. En dan?
Hoe vinden wij elkaar ooit nog terug?

Niet.
Start van een nieuwe levensfase.
Gaat ik op wereldreis ofzo. :)

Pepe
25 maart 2021, 16:09
Ik vind dat ook een troostende gedachte, dat er nog leven na dit forum is.

Fusion
25 maart 2021, 16:11
Ik sta daar agnostisch in.

Brum
25 maart 2021, 16:16
Hè wat? Ik ga 's kijken.

Ik heb gekeken en begrijp niet goed wat je zegt. Welke lijst bekijk je? Het balletje achter een naam laat alleen zien wie er online is en wie niet. Of verborgen, maar dat zie ik als mod ook gewoon. "modereert" krijg ik nergens te zien.

Er is nu ook geen gast aan het "modereren" momenteel. Onderin staat een gedeelte "Wie is er online". Ik kijk daar nog wel 's, omdat je daar een shitload aan oude topics tegenkomt, vind ik geinig. Maar het viel me daardoor ook al een tijdje op dat er vaak bij niet-leden erachter stond dat diegene kennelijk een poging tot modereren doet. Dan staat er als activiteit ook "modereert" achter, met wat dikkere, schuingedrukte letters, maar met een rood balletje van geen rechten. Dat op zich vond ik al apart, daar ik dat zelf al niet eens voor elkaar krijg, al zou ik het willen. Maar een aantal dagen geleden viel me op dat er bij een gast ook dat "modereert" achter stond en toen ik een pagina verder keek, nog eentje met hetzelfde, zonder dat rode balletje. Misschien zie ik spoken en is het niks. Maar het gegeven dat dit forum al in twee eeuwen niet meer is ge-update, i.c.m. dat er hier toch wel het e.e.a. aan gegevens staan van leden, of dat men misschien uit naam van leden gekke dingen kan doen, of privéberichten kan inkijken, ik noem maar wat, dat vond ik toch wel vermeldenswaardig. Viel me ook op dat sinds dat ik het hier heb proberen aan te kaarten, dat het niet meer is voorgekomen en dat er ook niet vaak meer gasten tussen staan die een poging doen tot, maar in het scherm van geen rechten terecht komen. E.e.a. gebeurt meestal 's avonds, vooral later op de avond viel me op. Nogmaals, ik hoop dat ik spoken zie en dat het niks is, maar ik heb het in ieder geval maar gemeld. Desalniettemin, een klein updateje van 56 forumversies verder zou niet verkeerd zijn.;)

edit: kleine aanpassing in de post.

Rinze
25 maart 2021, 16:17
Er is nu ook geen gast aan het "modereren" momenteel. Onderin staat een gedeelte "Wie is er online". Ik kijk daar nog wel 's, omdat je daar een shitload aan oude topics tegenkomt, vind ik geinig. Maar het viel me daardoor ook al een tijdje op dat er vaak bij niet-leden erachter stond dat diegene kennelijk een poging tot modereren doet. Dan staat er als activiteit ook "modereert" achter, met wat dikkere, schuingedrukte letters. Dat op zich vond ik al apart, daar ik dat zelf al niet eens voor elkaar krijg, al zou ik het willen. Maar een aantal dagen geleden viel me op dat er bij een gast ook dat "modereert" achter stond en toen ik een pagina verder keek, nog eentje met hetzelfde. Misschien zie ik spoken en is het niks. Maar het gegeven dat dit forum al in twee eeuwen niet meer is ge-update, i.c.m. dat er hier toch wel het e.e.a. aan gegevens staan van leden, of dat men misschien uit naam van leden gekke dingen kan doen, of privéberichten kan inkijken, ik noem maar wat, dat vond ik toch wel vermeldenswaardig. Viel me ook op dat sinds dat ik het hier heb proberen aan te kaarten, dat het niet meer is voorgekomen en dat er ook niet vaak meer gasten tussen staan die een poging doen tot, maar in het scherm van geen rechten terecht komen. E.e.a. gebeurt meestal 's avonds, vooral later op de avond viel me op. Nogmaals, ik hoop dat ik spoken zie en dat het niks is, maar ik heb het in ieder geval maar gemeld. Desalniettemin, een klein updateje van 56 forumversies verder zou niet verkeerd zijn.;)Vier letters: Brad 😰

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Brum
25 maart 2021, 16:21
Vier letters: Brad ��

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Maar de pogingen tot modereren was al van voor dat Bradmans werd gebanned. Ik vond het verder niet zo spannend, omdat men er kennelijk toch niet in kon komen. Nu dus kennelijk wel en dat vind ik niet zo'n fijn idee.

Napoje
25 maart 2021, 20:09
Vier letters: Brad 😰

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Een paar alinea’s kan ook geen kwaad.

Da Vinci
20 april 2021, 09:41
Kijk je dan onder bij actieve gebruikers en dan stand van zaken?
Zie daar 14 leden actief en ruim 400 niet-leden. Dat vind ik overigens een fors aantal!

Als ik dan doorklik zie ik mn.
Bekijkt discussie
Bekijkt archief
Bekijkt index

Is dat waar 'modereert' dan zou moeten staan?

Moskie
20 april 2021, 13:01
Ik ben bang dat er van die 400 niet-leden 399 bots zijn....

Brum
21 april 2021, 12:38
Het doet er kennelijk niet zo toe, gezien de enorme betrokkenheid van moderators op dit vlak. Ik ben blij dat ik een spam e-mail adresje heb gebruikt voor dit forum en een wachtwoord dat ik alleen hier gebruik. Het is gemeld, meer is er niet aan te doen. Ook de beheerder is wel degelijk zo nu en dan online, zei het niet vaak. Het zijn ook niet alleen e-mail adressen en wachtwoorden, een kwaadwillende zou het hele forum kunnen slopen. Moet maar 's gebeuren dan. Misschien dat dan wel e.e.a. wordt ge-update en zo. Of niet, dat kan ook.

Da Vinci
21 april 2021, 15:30
k ben blij dat ik een spam e-mail adresje heb gebruikt voor dit forum en een wachtwoord dat ik alleen hier gebruik.

Dat is sowieso overal aan te raden. Kreeg dit weekend nog een zo beroerd slechte mail waardoor ik zelfs even dacht dat het om phising ging van Allekabels.nl.

Ik denk, correctie, ik hoop dat dat een stuk beter beveiligd is dan dit antieke forum, maar toch ligt mijn ww op straat. Op zo'n moment altijd blij dat het niet hetzelfde ww is als mijn DigiD of PayPall :soinnocent:

Je wil ze de kost niet geven...

almarvk
28 april 2021, 12:50
Gezien de IP adressen; bots van o.a. SEO websites.

NLF
29 april 2021, 00:24
Maar eh, er waren toch moderators hier op het Forum? En nu gaat her erover dat er mensen modereren die dat stiekem doen omdat ze dat eigenlijk niet mogen? Enfin ... wel een wonder dat Brad trouwens gebanned is uiteindelijk. Ik had dat niet meer verwacht omdat ik dacht dat ie er anders al veel eerder uitgegooid zou zijn en dat gebeurde maar niet. Wat was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen trouwens? Ik heb destijds de directe aanleiding gemist...

almarvk
30 april 2021, 11:13
Dat is een hele andere discussie. IP ban is voor een moderator niet mogelijk om uit te voeren, helaasch. Er waren meerdere druppels, maar de meeste waren niet formeel tegen de forumregels in. Het was vooral bloed onder de nagels. Uiteindelijk gewoon optelsom en op forumvakantie gestuurd.

NLF
30 april 2021, 14:48
OK op die manier