PDA

View Full Version : H-H of H-S-H?



crowdsurfer
10 augustus 2003, 11:06
hey,

Wat kiezen jullie en waarom? Is H-S-H niet veelzijdiger als H-H?

MonkeyFace
10 augustus 2003, 11:09
ik zou kiezen voor H-H met coil split-mogelijkheden zoals bij PRS-gitaren... die middelste single coil gebruik ik nl nooit, maar een singlecoil bij de brug is af en toe wel praktisch... en dan is coil-splitting een mooie uitkomst... sowieso vind ik het niet mooi als er teveel elementen op een gitaar zitten...

jorrit
10 augustus 2003, 11:25
maakt het voor jou wat uit wat ik kies? maakt het voor jou wat uit omdat je anders nooit meer h - h koopt als iedereen op het forum dat slechter vind?

Anders Destium
10 augustus 2003, 11:28
Natuurlijk is H-S-H of H-S-S veelzijdiger dan H-H, alleen gebruik ík de Single coil zeg maar nooit. Als je geen single coil hebt kan hij ook niet in de weg zitten bij het spelen...

Ik ben meer van de twee hums met coilsplitting, da's minstens zo veelzijdig :wink:

Probeer het allebei eens zou ik zeggen!

MonkeyFace
10 augustus 2003, 12:15
Natuurlijk is H-S-H of H-S-S veelzijdiger dan H-H, alleen gebruik ík de Single coil zeg maar nooit. Als je geen single coil hebt kan hij ook niet in de weg zitten bij het spelen...

Ik ben meer van de twee hums met coilsplitting, da's minstens zo veelzijdig :wink:

Probeer het allebei eens zou ik zeggen!

hehehe... GMTA :-D

2 hummies met coilsplitting ownt zwaar.... en who needs single coils anyway ;)

niels5150
10 augustus 2003, 12:47
ik zou zonder twijfel voor H-S-H kiezen. Veel veelzijdiger. En als je de humbuckers laat splittem bij de tussenstanden heb je een super mooi strat geluid. 2 humbuckers zonder singlecoil gaat al snel kil klinken. Je mist gewoon de warmte van het middelste element.

Theije
10 augustus 2003, 13:37
H-H ik heb nog nooit van m'n leven een single coil gebruikt, k zou ook niet weten wat ik ermee moet :D

CHMC
10 augustus 2003, 17:13
Heb nu een S met HSH combinatie, en het verschaft wel een extra mogelijkheid (3 zelfs...), en tsja, als je veelzijdige dingen wil spelen lijkt me een hoger aantal combinaties qua sounds die zich van elkaar onderscheiden toch wel handig...

Soulflyhigh
10 augustus 2003, 18:18
H-H is voor mij de beste configuratie. Bij mij zit die singlecoil in de weg bij het spelen net zoals bij Anders en ik gebruik hem verder ook nooit. Leve de humbuckers :-D

hoofd
10 augustus 2003, 18:21
H-H-H, en alledrie de hums met split...das pas veelzijdig ;). Zelf ben ik ook gewoon meer van de H-H.

Soulflyhigh
10 augustus 2003, 19:50
Ik vind het jammer dat Ibanez niet wat meer gitaren met 2 humbuckers maakt (RG serie dan) :-( Nou ja dan maar naar Jackson, Bc Rich of ESP

Izegrim
12 augustus 2003, 12:45
2 hums man, dan zit er precies niets onder de plek waar je met palmmutes je plectrum versnippert.

Raffel
12 augustus 2003, 13:25
Ik vind het jammer dat Ibanez niet wat meer gitaren met 2 humbuckers maakt (RG serie dan) :-( Nou ja dan maar naar Jackson, Bc Rich of ESP

Huh? in welk universum leef jij? Ik kan zo 12 rg's opnoemen met h-h config

Niet dat ze allemaal makkelijk in NL te verkrijgen zijn. :)

Voor mij overigens ook H-H met multipole switch. Parallel geschakeld en dan clean klinkt machtig :)

Soulflyhigh
12 augustus 2003, 14:24
Ik vind het jammer dat Ibanez niet wat meer gitaren met 2 humbuckers maakt (RG serie dan) :-( Nou ja dan maar naar Jackson, Bc Rich of ESP

Huh? in welk universum leef jij? Ik kan zo 12 rg's opnoemen met h-h config

Niet dat ze allemaal makkelijk in NL te verkrijgen zijn. :)

Voor mij overigens ook H-H met multipole switch. Parallel geschakeld en dan clean klinkt machtig :)
Ik kan er ook wel 12 opnoemen maar het is wel handig als ze in Nl verkrijgbaar zijn. Maar de ene keer vind ik de kleur niet mooi en de andere keer zit er een midi element in. Ik ben ben er kieskeurig dus het ligt ook wel een beetje aan mij :-D

AART
12 augustus 2003, 16:50
ik ben meer iemand die de ene keer wil scheuren en de andere keer een warm geluid van een singlecoil nodig heeft. daarom ik h-s-s opstelling, maar de middelste gebruik ik alleen bij ska of regae. :)

skabouter
14 augustus 2003, 17:46
uit mijn gitaar (ibanez, met H-H) krijg ik de mooiste warmste toon met beide hums vol aan. met een H-S-H kan je nooit de 2 H`s aanzetten. die schakeling is er niet. je zou dan dus nooit die mooiste toon (in mijn geval, tis ook smaak natuurlijk) krijgen.
dus ik zou voor H-H gaan (ook omdat het mooier is)

Texter
14 augustus 2003, 18:46
Zo'n middelste single coil is een leuk ding...en je kunt er leuke stratgeluidjes mee maken icm met de humbuckers...maar zo'n kreng kom je vaak tegen als je bezig bent. Het is voornamelijk een plectrumdrempel...dat boven alles...

Pegasus
15 augustus 2003, 00:34
H-H is voor mij de beste configuratie. Bij mij zit die singlecoil in de weg bij het spelen net zoals bij Anders en ik gebruik hem verder ook nooit. Leve de humbuckers :-D

Hoe kan die singlecoil dan toch in de weg zitten? Ik heb er helemaal geen last van.

SiNiSTRaL
15 augustus 2003, 01:00
dat je er met een beetje flink raggen weleens met je plectrum tegenaan zit, ik vind een S int midden ook overbodige troep....