PDA

View Full Version : Pickguard laten maken



Oranjeaap
17 maart 2021, 10:07
Iemand goed adresje?
Ik heb hier een zeer fraaie telecaster, van een merk/model niet langer in productie.
Iemand heeft ooit de pickguard verwijderd uit esthetische overwegingen, dus zitten er al gaatjes en schroefjes in de gitaar. Het belangrijkste is dan ook dat de pickguard exact de juiste maten heeft. Verder mag het gewoon een simpele zwarte pickguard zijn zonder verderen franjes.

Napoje
17 maart 2021, 10:18
Is hij dan zo afwijkend van een standaard pickguard? Wat moet er anders aan? Alleen de schroefgaten?

Oranjeaap
17 maart 2021, 13:31
Ja de schroefgaten zijn geen standaard positie.

Oranjeaap
17 maart 2021, 13:46
En nee het is geen squier van 100 euro, anders had ik er zelf wel wat opgeknutseld.
Het is gitaar met enige (verzamel)waarde, vooral omdat de gitaar verder 100% origineel en 99% als nieuw is. Alleen de pickguard mist en die heb ik 2e hands nog niet kunnen vinden.

Napoje
17 maart 2021, 14:15
https://tntcustomguitars.com/Custom-Designed-Tele-Pickguard-Build-Your-Own-Telecaster-Guard-12081.htm

Little Jay
17 maart 2021, 15:58
Stukkie zwart pickguard materiaal kopen of een zwarte pre-fab pickguard zonder schroefgaten. Template maken: stuk papier op de gitaar en met potlood alles exact aangeven (krassen op het papier, je weet wel zoals we vroeger op school deden). Figuurzaagje, schuurpapiertje, gaatjes boren en monteren :)

Iets online bestellen gaat niet werken, dan krijg je de schroefgaten nooit op de juiste plek. Je moet de gitaar naar een bouwer brengen, want hij moet een template maken (op de manier die ik hierboven beschreef).

Oranjeaap
17 maart 2021, 16:08
Ja, was net aan het denken dat dit de enige optie is waarschijnlijk. Denk dat de hals ook iets breder is dan standaard Fender dus daar moet dan ook sowieso wat uitgezaagd worden.

Oranjeaap
17 maart 2021, 16:13
Wat nog het grappigst is dat ik een dik jaar geleden zo'n pickguard voorbij zag komen, inclusief de pickups. Ik dacht toen, dat ga je nóóit meer tegenkomen in je leven direct kopen die handel, maar bedacht me toen dat 100 euro misschien wat veel van het goede was voor een pickguard van een gitaar die ik niet heb.
Nu een jaar later heb ik de gitaar en geen pickguard :hide:

Napoje
17 maart 2021, 19:31
Ik zou m best voor je kunnen maken. Hoef er niet eens iets voor al jij het materiaal levert. Maar dan moet ik natuurlijk wel iets van een print hebben met de juiste maten.

Oranjeaap
25 maart 2021, 20:34
Bedankt, ik ga het zeker in gedachten houden.
Maar als ik dan toch al met templates aan de slag moet, kan ik de rest waarschijnlijk net zo makkelijk zelf doen. Dan zal het moeten wachten tot de zomervakantie, het grootste obstakel is namelijk tijdsgebrek.

Kim Wilson
26 maart 2021, 07:53
Erik Spijkerman uit Dedemsvaart kan dat waarschijnlijk wel voor je doen. Te vinden op Facebook.