PDA

View Full Version : HNGD: Fender Jazzmaster HH



Riky
10 maart 2021, 20:21
Wou altijd al eens een Jazzmaster serieus proberen.
Deze verkregen uit een ruil. Hals voelde direct wel lekker, looks vind ik dik in orde. Na twee weken spelen wist ik het zeker; lekkere gitaar, maar de standaard humbuckers zijn niet mijn ding. Nu voorzien van p94 pickups en helemaal tevreden. Wat een sound.
Ding is made in china, maar afwerking is top! Ook binnenin (potmeters, switch enz) is goed spul. Time for some pics:


Origineel:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/ee9915460395fdd32cee4b33d4093626.jpg

Nu:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/b67726de10e34bf6d1a64892b666bc11.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/d7ac4d8fca66764509e6fb538430ad76.jpg

Chew
10 maart 2021, 21:35
Jazzmaster met een tunematic brug? Nice, heb ik zelf niet eerder gezien. Gaat dat goed samen met de tremelo? Lekker ook die zwarte inlays. Nu nog een zwarte slagplaat et voila

Riky
10 maart 2021, 22:24
Jazzmaster met een tunematic brug? Nice, heb ik zelf niet eerder gezien. Gaat dat goed samen met de tremelo? Lekker ook die zwarte inlays. Nu nog een zwarte slagplaat et voila

Ja is origineel en gaat prima. Had ook mijn twijfels, maar is gewoon stemvast. Nou ben ik ook geen mega tremolo gebruiker, maar ben nog wel benieuwd of de snaren niet sneller breken.

Ik dacht eigenlijk direct aan een tortoise slagplaat. Later zwart, maar ga dit steeds meer waarderen. Voorlopig laat ik het dus zo:p

no 1 hops
11 maart 2021, 07:37
is dit nu een shorts scale? en zo ja merk je dan ook een wezenlijk verschil in vergelijk met een long scale qua speelgemak?

Riky
11 maart 2021, 08:31
is dit nu een shorts scale? en zo ja merk je dan ook een wezenlijk verschil in vergelijk met een long scale qua speelgemak?

Nee is een “normaal” mensuur van 25,5.
Hij speelt wel lichter dan mijn vorige strat met de zelfde mensuur maat. Komt denk ik door de lengte van de snaren achter de brug...

Tupelo
12 maart 2021, 19:38
Ik zit er nu al een poosje naar te kijken en op e.o.a. manier werkt het ding erg disturbing op me.
Niet afwijzend, maar disturbing.
Laat dat verder niet uitmaken; congrats ermee !!

Riky
12 maart 2021, 21:36
Ik zit er nu al een poosje naar te kijken en op e.o.a. manier werkt het ding erg disturbing op me.
Niet afwijzend, maar disturbing.
Laat dat verder niet uitmaken; congrats ermee !!

Het is ook een vreemde eend in de bijt. En dan is dit nog bij daglicht.

Duhsjaak
13 maart 2021, 09:28
Ziet er met de P”s heel fijn uit.
Je gebruikt de tremolo niet? Jammer, heel subtiel en onvergelijkbaar met de strat.
Veel plezier ermee!
Vriendelijke groet, Gus

LRS
13 maart 2021, 09:44
Wou altijd al eens een Jazzmaster serieus proberen.
Deze verkregen uit een ruil. Hals voelde direct wel lekker, looks vind ik dik in orde. Na twee weken spelen wist ik het zeker; lekkere gitaar, maar de standaard humbuckers zijn niet mijn ding. Nu voorzien van p94 pickups en helemaal tevreden. Wat een sound.
Ding is made in china, maar afwerking is top! Ook binnenin (potmeters, switch enz) is goed spul. Time for some pics:


Origineel:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/ee9915460395fdd32cee4b33d4093626.jpg

Nu:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/b67726de10e34bf6d1a64892b666bc11.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210310/d7ac4d8fca66764509e6fb538430ad76.jpg


Goed te horen dat deze MIC Fender naar je zin is en leuke mod met die P94’s! Toen ze net productie waren opgestart daar, heb ik eens bij Keymusic in Rotterdam een Starcaster (achtige?) in m’n handen gehad, en compleet afgehaakt op het fretwerk. Ik was vol goede moed, omdat ik in die tijd ook een waanzinnig goede Squier CV Strat had, maar de fabriek waar die Fender vandaan kwam, leek het op dat moment niet zo in de vingers te hebben. Doodlopende frets over de gehele hals bij voldoende relief en een actie die niet bijzonder laag was, die hals leek wel een knollenland. Dat was de indruk die ik sindsdien (wellicht onterecht) niet meer naast me neer heb kunnen leggen. Enjoy!!!

Fobo
13 maart 2021, 10:21
Is niet bepaald mijn type gitaar, doet me ook denken aan mijn eerste elektrische gitaar (Egmond), maar jij bent er blij mee, en daar gaat het om. Happy playing!!!

Riky
30 oktober 2022, 02:17
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221030/c3da35854f5b83d3d4a71dde18b320f6.jpg

Inmiddels naar smaak/wens aangepast. Mag er graag op spelen.

MarkS
30 oktober 2022, 10:39
Ik vind em fraai. Goede looks. Niets meer aan doen.

Tupelo
30 oktober 2022, 10:40
Is er nou een switch bijgekomen... en if so; waarvoor ?

Mitch
30 oktober 2022, 13:50
Erg leuk! Beetje van alles en toch één geheel qua styling

Pepe
30 oktober 2022, 15:28
Ja, prima. Zou zelf voor Mustang/Jag knoppen gekozen hebben denk ik, desnoods jazzmaster, iig niet die amp knoppen.

... en nog wat natuurlijk,
de P94 doen het goed op vaste bruggen, lekker agressief mid en sustainy
die surf trems zijn beter in rollend rond dus dat lonkt naar Dynasonics,

speelt zich allemaal af in mijn eigen kleine universum he.

D3nnis
30 oktober 2022, 17:42
Ik vind hem vet!

Little Jay
31 oktober 2022, 04:52
Supermooi!

Ik weet vrij weinig van Jazzmasters en Jaguars maar dit is zo toch een soort hybride er tussenin toch? Fender heeft dit nooit zo als model uitgebracht?

Ik vind de knoppen juist erg mooi staan!

Chew
31 oktober 2022, 11:16
Vind de knoppen er eveneens goed bij passen! Misschien een zwarte pickguard i.p.v. m.o.p?Zou goed samen gaan met zo’n maple hals.

Ziet er iig goed uit. Tuxedo feel!

Riky
31 oktober 2022, 18:27
Ik vind em fraai. Goede looks. Niets meer aan doen.

Thanks!


Is er nou een switch bijgekomen... en if so; waarvoor ?

Klopt. Uit fase swtich.


Erg leuk! Beetje van alles en toch één geheel qua styling

Dank!


Ja, prima. Zou zelf voor Mustang/Jag knoppen gekozen hebben denk ik, desnoods jazzmaster, iig niet die amp knoppen.

... en nog wat natuurlijk,
de P94 doen het goed op vaste bruggen, lekker agressief mid en sustainy
die surf trems zijn beter in rollend rond dus dat lonkt naar Dynasonics,

speelt zich allemaal af in mijn eigen kleine universum he.

Vind die dunne toneknoppen niet zo fijn. Vandaar de keus voor wat grotere.

Zat origineel trouwens een tune o matic brug op zonder rollers. Geloof het of niet, dit klinkt beter i.c.m. de tremelo. Meer sustain en wat minder scherp in het hoog. Bij komend voordeel; snaren blijven heel.


Ik vind hem vet!

Dankje!


Supermooi!

Ik weet vrij weinig van Jazzmasters en Jaguars maar dit is zo toch een soort hybride er tussenin toch? Fender heeft dit nooit zo als model uitgebracht?

Ik vind de knoppen juist erg mooi staan!

Dank! Ja het is een gek ding. Heeft eigenlijk weinig met een jazzmaster te maken. Mahonie body, 2 humbuckers en geen apart tone circuit. Toch klinkt hij door het mensuur nog wel een beetje als een jazzmaster.


Vind de knoppen er eveneens goed bij passen! Misschien een zwarte pickguard i.p.v. m.o.p?Zou goed samen gaan met zo’n maple hals.

Ziet er iig goed uit. Tuxedo feel!

De slagplaat vervangen voor een zwarte was eigenlijk het eerste idee. Toch voor nu voor deze gekozen. Hoop dat hij in de jaren was vergeelt.

Tupelo
1 november 2022, 14:17
Ik vind 'm mooi zo.
Juist die pearl slagplaat is mooi zo, zwart nahh.
Mustangknoppen trouwens, ik vind ze juist kei fijn, op mijn Mustang, ghehe...
Maar ach, ieder zijn meug.