PDA

View Full Version : Mesa Boogie stereo amp - linker kanaal heeft een minor defect



tnijland
28 februari 2021, 16:19
Bij mijn stereo Mesa Boogie 295 Simul Class amp is er sinds kort een soort plop geluidje dat zachtjes klinkt maar wel storend is. De frequenties is om de paar seconden, soms versnelt het en soms verdwijnt het weer even. De versterking in beide kanalen is prima en ook gelijk qua volume. Het lijkt een klein defect maar enig advies is toch wel gewenst.

Dus voordat ik hem na laat kijken, heeft iemand op het forum al enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Gearjunkie
28 februari 2021, 16:29
Lijkt me een slecht contact ergens. Lastig te vinden als het dat is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

D3nnis
28 februari 2021, 16:49
Is die plop op beide kanalen aanwezig?
Niet dat ik enig idee heb, gewoon benieuwd :)

tnijland
28 februari 2021, 19:15
Is die plop op beide kanalen aanwezig?
Niet dat ik enig idee heb, gewoon benieuwd :)

Het betreft alleen het linker kanaal.

tmms
28 februari 2021, 19:18
Dat is kabouter plop die met raffinement de koppelcap tot een amorf gebeuren probeert te boetseren. Weet niet, sorry.

Erik de Perik
28 februari 2021, 19:42
Lekkende elco wellicht?

D3nnis
28 februari 2021, 20:28
Het betreft alleen het linker kanaal.O, damn, zie het nu ook in de titel (was dat al?).

Erik de Perik
28 februari 2021, 20:43
Ja dat was al.

D3nnis
28 februari 2021, 20:52
Dan moet ik beter opletten.

cluseau
28 februari 2021, 22:52
Nou, het regend weer zinvolle bijdragen van de bekende heren zie ik :stop:


Een plop is niks meer als een veranderende situatie in een component. Kan simpel een buisje zijn maar ook een heel lastig te vinden lek in de print, spetterend capje of kruipstroom op een montagestrip. Om kort te gaan, hier kun je niets over zeggen. Gewoon zoeken met de bekende middelen.

Erik de Perik
28 februari 2021, 22:54
Sorry, ik ben beter in de andere topics.

tnijland
2 maart 2021, 22:01
Nou, het regend weer zinvolle bijdragen van de bekende heren zie ik :stop:


Een plop is niks meer als een veranderende situatie in een component. Kan simpel een buisje zijn maar ook een heel lastig te vinden lek in de print, spetterend capje of kruipstroom op een montagestrip. Om kort te gaan, hier kun je niets over zeggen. Gewoon zoeken met de bekende middelen.

Bedankt voor de bijdrage. Ik ga ermee aan de slag.