PDA

View Full Version : Les gezocht in regio Rotterdam



King_Art
26 januari 2002, 20:23
Na 4 jaar zelfstudie vind ik het tijd worden om eens lessen te gaan nemen bij een goede leraar, maar ik wist niet dat die zo moeilijk te vinden waren, zeg.

Weet iemand een goede leraar (m/v) in de regio Rotterdam?

(Mail me eventueel op: King_Art_O@hotmail.com)

anoniem
28 januari 2002, 23:49
Ik woon ook in regio Rotterdam en zit er over te denken om te gaan beginnen met gitaarlessen. Welk materiaal heb jij voornamelijk gebruikt voor je zelfstudie en wat zijn speciefieke punten waar ik op moet letten bij een gitaar (prijs, kwaliteit etc.)

Met vriendelijke groet,
Daan

King_Art
29 januari 2002, 00:07
Bij mijn zelfstudie heb ik voornamelijk gezocht naar boeken die over een onderwerp gingen wat ik op dat moment wilde leren. Op zich wil ik alles leren, dus ik heb nu boeken over stijlen, muziektheorie, mixen (ik neem m'n muziek ook op namelijk), enz.
Ook op internet staan veel gratis lessen waar je wat aan kan hebben.
Belangrijker is misschien het luisteren naar muziek en stukjes (bv. een paar maten) uit liedjes proberen na te spelen die je mooi vindt en aan je eigen spel wilt toevoegen.
Het allerbelangrijkste is dat je er plezier in hebt, want dan leer je het snelst.

Welke gitaar je het beste kan aanschaffen hangt een beetje van jezelf af. Toen ik begon heb ik een simpele elektrische gitaar gekocht van 500 piek, maar toen ik na 2 jaar wel zeker wist dat ik de rest van m'n leven zou blijven spelen, heb ik geinvesteerd in een Fender Strat. Ik zou in ieder geval om te beginnen geen hele dure kopen.

Nu ben ik op het punt aanbeland dat ik het idee heb dat ik niks meer leer en daarom vind ik het nu tijd om echte lessen te gaan nemen. Helaas blijkt een goede leraar heel moeilijk te vinden. Is er echt niemand die me kan helpen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: King_Art op 2002-01-28 23:08 ]</font>

Dumpweed
26 februari 2002, 23:29
Jep, ik zoek zelf ook een goede leraar, na een jaartje zelfstudie. Heb jij misschien nog wat gevonden?

dirkw83
27 februari 2002, 14:57
Is het niet vreemd om na 4 jaar les te nemen? Stel dat je de hele techniek overnieuw moet aanleren! Kun je weer overnieuw beginnen!

King_Art
27 februari 2002, 15:06
Ik ga er maar vanuit dat ik het heus wel goed heb gedaan :wink: En als blijkt dat ik het fout doe en dat dat mij beperkt, dan wil ik het juist opnieuw leren, want anders kom ik niet verder.

dirkw83
27 februari 2002, 15:07
waar zit je nu 'vast', dan?

King_Art
27 februari 2002, 15:19
Ik heb nooit echt de discipline opgebracht om ergens keihard op te oefenen. Ik speelde gewoon wat en zo werd ik toch wel beter. Nu heb ik dat gevoel niet meer zo en denk ik dat een leraar me nu veel sneller beter kan maken. Ik heb gewoon het gevoel dat ik het maximum heb bereikt van wat ik op mezelf kan leren, het is niet zo dat ik denk dat ik iets 'fout' heb geleerd en dat ik daarom vastzit. Ook ben ik van plan om binnenkort een band te gaan zoeken (tot nu toe was ik alleen een 'studiogitarist') en wil ik zeker weten dat ik een goede basis heb voordat ik aan andere mensen moet gaan laten zien hoe goed ik kan spelen. (Het enige wat ik tot nu toe voor publiek heb gespeeld was voor familie en vrienden en die vinden het al gauw prachtig :wink:)

dirkw83
27 februari 2002, 15:21
Ja, daar kan ik me wel heel goed in vinden. Maar puur technisch gezien, wat kun je wel en niet? Bar akkoorden, moeilijke open akkoorden, soleren, tokkelen tegen de snelheid van het licht, tabs zelf herkennen en maken...>?

King_Art
27 februari 2002, 15:31
Ik denk dat ik de stand van mijn techniek het beste kan aangeven met een voorbeeld: De solo van Comfortably Numb van Pink Floyd ligt in mijn bereik, zodat ik hem redelijk comfortabel ( :wink: ) kan spelen. Dat komt vooral omdat Gilmour nooit zo snel speelt, want dat vind ik een van mijn zwakke punten: ik kan helemaal niet snel spelen.
Snaren buigen, hammer-ons en pull-offs kan ik redelijk.

Qua slaggitaar kan ik de intro van 'Little Wing' van Hendrix spelen en vind ik ook 'Under the Bridge' van Rhcp leuk om te spelen.
Toch ben ik hier nog niet helemaal tevreden over, omdat ik er erg veel moeite moet doen, waardoor ik het zelden foutloos speel.
Gewone barre akoorden zijn geen probleem.

Ik kan tablatuur ongeveer spelen terwijl ik het lees, maar notenschrift kan ik vrijwel niet lezen. Dat is nooit zo'n probleem geweest, want als je weet hoe iets klinkt is tablatuur genoeg.

Het lijkt wel of ik een cv aan het opstellen ben, alleen zou ik hem dan nog iets mooier maken &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: King_Art op 2002-02-27 14:32 ]</font>

dirkw83
27 februari 2002, 15:38
Ja, nou, snelheid heb ik ook niet en ik heb geen idee hoe ik dat ga ontwikkelen. Alhoewel, het arpeggio-en gaat wel vrij goed. Maar eh, solo's, da's toch een kwestie van instuderen. Ik vraag me af waar je wilt dat een leraar je gaat helpen?

King_Art
27 februari 2002, 15:47
Nou, ik wil in ieder geval dat hij laat zien hoe ik snelheid kan ontwikkelen, want honderd keer hetzelfde stukje spelen helpt me niet echt qua snelheid heb ik gemerkt. Ik heb trouwens misschien iemand gevonden. Het is een gozer in Delft die naar eigen zeggen les heeft gehad van een van Nederland's topleraren. Hij denkt zelf dat hij me kan helpen en ik ga binnenkort een proefles bij hem nemen, dus ik ben benieuwd.

Ook kan een leraar trouwens helpen om te leren leren, als je begrijpt wat ik bedoel. Als hij gewoon laat zien wat ik moet oefenen en waar ik aan moet werken, dan kan ik daar als ik voor mezelf studeer ook op letten.

Maar begrijp me goed, ik heb er helemaal geen spijt van dat ik het tot nu toe op mezelf heb gedaan. Ik vind dit juist een goede volgorde: eerst zelf ontdekken en dan als je daar niet echt meer mee verder komt begeleiding zoeken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: King_Art op 2002-02-27 14:48 ]</font>

dirkw83
28 februari 2002, 11:22
Ja, nou, als je het zo bekijkt...ik weet ook niet hoe je snelheid kunt ontwikkelen. De rest gaat me fantastisch af...we'll cross that bridge when we get there :smile:

RRRoooBBB
8 maart 2002, 17:13
Op 2002-01-26 19:23, schreef King_Art:
Na 4 jaar zelfstudie vind ik het tijd worden om eens lessen te gaan nemen bij een goede leraar, maar ik wist niet dat die zo moeilijk te vinden waren, zeg.

Weet iemand een goede leraar (m/v) in de regio Rotterdam?

(Mail me eventueel op: King_Art_O@hotmail.com)

RRRoooBBB
8 maart 2002, 17:15
Op 2002-03-08 16:13, schreef RRRoooBBB:


Op 2002-01-26 19:23, schreef King_Art:
Na 4 jaar zelfstudie vind ik het tijd worden om eens lessen te gaan nemen bij een goede leraar, maar ik wist niet dat die zo moeilijk te vinden waren, zeg.

Weet iemand een goede leraar (m/v) in de regio Rotterdam?

(Mail me eventueel op: King_Art_O@hotmail.com)


Ik ( rob ) geef les in de omgeving van Rotterdam. (078-6120131) rwitter@chello.nl