PDA

View Full Version : Vintage Stratocaster



Fobo
16 februari 2021, 15:32
Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Vintage, en dan specifiek met deze:
https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaren/vintage-v6ssb-sunset-sunburst-elektrische-gitaar

De geluiden lijken niet verkeerd, er is van leuke onderdelen gebruik gemaakt, maar dat alles zegt niets van de kwaliteit overall.
Is aanschaf wel/niet verstandig, en waarom dan? Vragen, allemaal vragen...

Napoje
16 februari 2021, 16:49
Vintage heeft een hele goede prijs kwaliteits verhouding. Ik heb er zelf twee gehad. Naar mij bescheiden mening meestal beter dan squier en epiphone. Vooral het es 335 model dat ik ooit had.

Fobo
16 februari 2021, 17:29
Vintage heeft een hele goede prijs kwaliteits verhouding. Ik heb er zelf twee gehad. Naar mij bescheiden mening meestal beter dan squier en epiphone. Vooral het es 335 model dat ik ooit had.

Klinkt goed. Hoe vond je de afwerking; moest je er nog wat aan versleutelen, of was hij/zij ready to play?

Napoje
16 februari 2021, 17:40
De koreaanse es335 was echt te gek. Goede pickups. Echt netjes afgewerkt. Tele idem. Heb ze niet nieuw gekocht dus weet niet wat de vorige eigenaren eraan gedaan hebben maar bij mij waren er geen gebreken. Alles netjes uitgelijnd, prima elementen. Strak gespoten. Waren wel vroegere exemplaren. Heb geen recente uit china in mijn handen gehad.

Vintage is het kindje van trevor wilkinson. Beter bekend van de hardware. Die hardware zit er ook op. De les pauls schijnen ook prima te zijn.

Fobo
16 februari 2021, 18:23
De koreaanse es335 was echt te gek. Goede pickups. Echt netjes afgewerkt. Tele idem. Heb ze niet nieuw gekocht dus weet niet wat de vorige eigenaren eraan gedaan hebben maar bij mij waren er geen gebreken. Alles netjes uitgelijnd, prima elementen. Strak gespoten. Waren wel vroegere exemplaren. Heb geen recente uit china in mijn handen gehad.

Vintage is het kindje van trevor wilkinson. Beter bekend van de hardware. Die hardware zit er ook op. De les pauls schijnen ook prima te zijn.
Dank voor je antwoord. Ik had inderdaad begrepen dat Vintage indertijd naar een bedenkelijk niveau was afgegleden en dat Wilkinson toen heeft ‘ingegrepen’. Sindsdien lijkt een forse kwaliteitslag gemaakt te zijn.

Erik de Perik
16 februari 2021, 19:02
Iemand die ik niet wil noemen is in een Chinese gitaarfabriek geweest en daar werden HB, Squier en Vintage gitaren geproduceerd.

Plant
16 februari 2021, 21:18
Iemand die ik niet wil noemen is in een Chinese gitaarfabriek geweest en daar werden HB, Squier en Vintage gitaren geproduceerd.

Een Chinese gitaarfabriek? Reken er maar op dat het er wemelt van de fabriekjes die elk al die merken maken.

Tupelo
16 februari 2021, 21:24
Ik zie er zo nu en dan eentje hangen bij de man waar ik mijn gitaren naartoe breng voor onderhoud.
Nu is die sowieso wat cherry picking in wat hij verkoopt, maar 't is één van de merken die hij wel wil verkopen tussen Maybach, Duesenberg, Eastman enzo... als instapper.
Zegt in principe helemaal niets, maar gevoelsmatig gaat er wel enige garantie op uit voor me.

Fobo
16 februari 2021, 21:36
Ik zie er zo nu en dan eentje hangen bij de man waar ik mijn gitaren naartoe breng voor onderhoud.
Nu is die sowieso wat cherry picking in wat hij verkoopt, maar 't is één van de merken die hij wel wil verkopen tussen Maybach, Duesenberg, Eastman enzo... als instapper.
Zegt in principe helemaal niets, maar gevoelsmatig gaat er wel enige garantie op uit voor me.
Lijkt mij toch ook wel: als een gekende fabrikant als Wilkinson z’n naam aan dat merk verbindt, zou je verwachten dat hij daarmee geen zeperd wil halen.

Erik de Perik
16 februari 2021, 21:47
Wilkinson is geen fabrikant.

telecastermaster
16 februari 2021, 22:27
Ik heb me wel eens een beetje ingelezen in wat er zoal over Vintage geschreven is. Ik krijg de indruk dat vooral de serie waar de betreffende gitaar deel van uit maakt belangrijk is. Ik kreeg de indruk dat er aanzienlijke verschillen bestaan tussen de series. De serie van Thomas Blug voor Vintage schijnt er goed te zijn. (Maar dan moet je wel van het gerelicte Summer of Love model van Blug houden; dat is niet iedereen gegeven). Maar dit doet ie wel heeel goed (let op het outro).


http://www.youtube.com/watch?v=OFU98NTT3Zk

Napoje
16 februari 2021, 23:09
Ik weet niet of ze beter waren maar de mijne kwamen uit korea. Niet uit china

Tupelo
16 februari 2021, 23:50
Het heeft bij mij sowieso even geduurd voordat ik door had dat het niet om oude Vantage gitaren ging.

Erik de Perik
17 februari 2021, 02:42
Blug is een fantastische gitarist.

arnoldtims
17 februari 2021, 06:24
Dit was mijn HNGD post over mijn Vintage. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?175206-Hngd-Vintage-reissued-v6 Heb er nu twee. Ben wel fan van het merk, het zijn gewoon degelijk strats en klinken prima. Vooral de strat met de donkere toets klinkt mooi vol en rond.
Natuurlijk kan er wel eens een foutje voorkomen, Zoals bij mij de frets wat scherpe randjes had. De strat met de rosewood toets voelt wel wat beter aan dan mijn strat met de maple toets, hij is wat mooier afgerond op de randen.
Ik heb de Vintage vergeleken met Squier,s rond deze prijsklasse en dan komt in mijn ogen de Vintage er beter uit, alleen het tremoloblok is al bijna twee keer zo dik
In dit videootje hoor je de strat over een Fender transistoramp met een looper dus alles wat je hoort is de strat. Niet letten op hoe ik speel hoor maar op de klank:hide:
https://www.youtube.com/watch?v=LWikC_zRIag&ab_channel=EdwinSmit

Powderfinger
17 februari 2021, 08:56
Ik heb op een veiling voor € 85,00 een fretloze bas van Vintage op de kop getikt. Fijne hals, frets goed afgewerkt, Wilkinson-elementen. Hout en afwerking zien er heel mooi uit. Nieuwwaarde lag rond de € 350,00. Het lijkt een instrument uit een klasse hoger.

De Les Pauls zijn ook vrij goed. De strats durf ik niet te zeggen, maar op papier en op Youtube lijken ze niet verkeerd.
Ik zou denken dat je waarschijnlijk meer waar voor je geld krijgt dan bij een Squier, Harley Benton of de lagere Epiphone-lijnen.

arnoldtims
17 februari 2021, 09:06
Ik heb op een veiling voor € 85,00 een fretloze bas van Vintage op de kop getikt. Fijne hals, frets goed afgewerkt, Wilkinson-elementen. Hout en afwerking zien er heel mooi uit. Nieuwwaarde lag rond de € 350,00. Het lijkt een instrument uit een klasse hoger.

De Les Pauls zijn ook vrij goed. De strats durf ik niet te zeggen, maar op papier en op Youtube lijken ze niet verkeerd.
Ik zou denken dat je waarschijnlijk meer waar voor je geld krijgt dan bij een Squier, Harley Benton of de lagere Epiphone-lijnen.Mooi man maar frets waren goed afgewerkt? Op een fretloze bas?

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Fobo
17 februari 2021, 09:22
Allen dank voor jullie info! Ik ga het er maar eens op wagen. Wordt vervolgd....

Duhsjaak
17 februari 2021, 09:29
Toevallig gisteren mijn Vintage Advantage 1 onder handen laten nemen. Ik heb de bijzonder prettige hulp van een GN-er daar bij gehad.
Het is een soort Les Paul kloon, dus niet wat jij zoekt. Heb m 12 jaar of zo en vele andere gitaren hebben in de tussentijd het veld geruimd.

Afgezien van het gewicht is het ding foutloos.
Ik heb in verband met een verhuizing nog 4 andere Vintage gitaren 4 maanden in huis gehad en mijn ervaringen zijn heel erg positief.
Die 4 maanden is ook alweer 7 of 8 jaar geleden.

Je hebt hieraan niks, behalve dat ik van mening ben dat vintage gitaren gemiddeld heel veel goed voor hun geld bieden.

Ik zou jouw wens gitaar dan ook zeker overwegen. Ahhhh...., je bent me iets voor geweest zie ik.
Vriendelijke groet, Gus

fuchs
17 februari 2021, 10:12
Ik heb een Fret-King, ook een merk van Wilkinson. Prima gitaar.

RoryVDW
17 februari 2021, 20:50
Ik heb ooit een telecaster holy van vintage gehad via ruil.heel mooi, maar daar is alles mee gezegd....echt niet goed..voelde speelgoed achtig aan..en geluid heel doef..na een week terug weg..ga me nie meer wagen aan een chinees..de ene chinees was wel beter dan de andere..maar ze zijn al terug weg..mijn beste was een fender jaquar modern..geluid was perfect..maar de lage E snaar schoof gemakkelijk over de fret..er is toch altijd iets...mee al de chinezen, maar nie meer met den dezen..

Fobo
17 februari 2021, 20:50
Toevallig gisteren mijn Vintage Advantage 1 onder handen laten nemen. Ik heb de bijzonder prettige hulp van een GN-er daar bij gehad.
Het is een soort Les Paul kloon, dus niet wat jij zoekt. Heb m 12 jaar of zo en vele andere gitaren hebben in de tussentijd het veld geruimd.

Afgezien van het gewicht is het ding foutloos.
Ik heb in verband met een verhuizing nog 4 andere Vintage gitaren 4 maanden in huis gehad en mijn ervaringen zijn heel erg positief.
Die 4 maanden is ook alweer 7 of 8 jaar geleden.

Je hebt hieraan niks, behalve dat ik van mening ben dat vintage gitaren gemiddeld heel veel goed voor hun geld bieden.

Ik zou jouw wens gitaar dan ook zeker overwegen. Ahhhh...., je bent me iets voor geweest zie ik.
Vriendelijke groet, Gus


Ik heb een Fret-King, ook een merk van Wilkinson. Prima gitaar.

Gus: Dank, ik stel je mening evengoed op prijs.

Fuchs: dank voor je reactie; weer een goede ervaring.

Ik heb de gitaar net besteld, inclusief een (hopelijk) goede case. Niet in voorraad, gaat een week of vier duren.
Ik laat weer van me horen....

Duhsjaak
18 februari 2021, 09:41
Ja, leuk. Heel benieuwd. De mijne komt uit Korea. Daar zouden ze nu ook weer gebouwd worden.
Nogmaals, ben benieuwd.
Vriendelijke groet, Gus

Fobo
18 februari 2021, 11:24
Ja, leuk. Heel benieuwd. De mijne komt uit Korea. Daar zouden ze nu ook weer gebouwd worden.
Nogmaals, ben benieuwd.
Vriendelijke groet, Gus
Deze komt uit China.

arnoldtims
18 februari 2021, 16:30
Ik heb ooit een telecaster holy van vintage gehad via ruil.heel mooi, maar daar is alles mee gezegd....echt niet goed..voelde speelgoed achtig aan..en geluid heel doef..na een week terug weg..ga me nie meer wagen aan een chinees..de ene chinees was wel beter dan de andere..maar ze zijn al terug weg..mijn beste was een fender jaquar modern..geluid was perfect..maar de lage E snaar schoof gemakkelijk over de fret..er is toch altijd iets...mee al de chinezen, maar nie meer met den dezen..Iedereen mag vinden wat hij wil maar ik vind dit een raar verhaal. Gooi je hier nu alle gitaren die uit China komen op 1 hoop en wat heeft die fender met dit verhaal te maken en hoeveel heb je er nu eigenlijk geprobeerd? Je hebt het over een tele maar ook over gitaren die je weer hebt terug gestuurd. Kan er geen touw aan vast knopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Napoje
18 februari 2021, 16:49
Eastman komt ook uit china. Dat zijn hele goede gitaren. Beter dan het voorbeeld. Niet echt goedkoop ook. Land van herkomst zegt niet zoveel. Wel eens een eind jaren 70 usa strat in je handen gehad? Dat is pas troep.

D3nnis
18 februari 2021, 17:10
Mooi man maar frets waren goed afgewerkt? Op een fretloze bas?


Was afkeur denk ik, daarom goedkoop.

Midwolda
18 februari 2021, 17:42
Eastman komt ook uit china. Dat zijn hele goede gitaren. Beter dan het voorbeeld. Niet echt goedkoop ook. Land van herkomst zegt niet zoveel. Wel eens een eind jaren 70 usa strat in je handen gehad? Dat is pas troep.

Heb ook een Eastman gehad, een E10M. Mooi materiaal, perfect afgewerkt, speelde uitstekend... maar ik had er geen klik mee, vond 'm eerlijk gezegd een beetje zielloos. Te perfect? Kan dat? Zo ja, waarom zou me dat storen?
Heb ook een Gibson MK53, een experimenteel Kasha/Schneider model uit de Norlin periode, was toendertijd een flop en ik snap ook wel waarom, het is niet bepaald een "echte" Gibson. Spelen op dat ding is thuiskomen, het is als een gesprek met een oude vriend, daar houd ik altijd een goed gevoel aan over.
Inderdaad, land van herkomst zegt niet zoveel, maar merk en materiaal en afwerking en uiteindelijk klank dus ook niet. Het zijn allemaal dingen waar iedereen z'n eigen waarde aan hecht, het totaalplaatje moet kloppen. Voor jou.

arnoldtims
18 februari 2021, 17:45
Was afkeur denk ik, daarom goedkoop.

Zou kunnen maar ik verbaas me nog steeds over een basgitaar die geen frets heeft maar dat ze wel zijn goed afgewerkt, ik vermoed een typo

Powderfinger
18 februari 2021, 22:01
Mooi man maar frets waren goed afgewerkt? Op een fretloze bas?

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ik had denk ik nog geen koffie gedronken, haha! Als ik frets bijwerk, rond ik ook altijd de halsuiteindes/randen iets. Dat was bij deze, zonder frets dus, al in orde.

RoryVDW
18 februari 2021, 23:37
Iedereen mag vinden wat hij wil maar ik vind dit een raar verhaal. Gooi je hier nu alle gitaren die uit China komen op 1 hoop en wat heeft die fender met dit verhaal te maken en hoeveel heb je er nu eigenlijk geprobeerd? Je hebt het over een tele maar ook over gitaren die je weer hebt terug gestuurd. Kan er geen touw aan vast knopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Heel eenvoudig...er komt geen chinese gitaar meer in mijn huis...zo moeilijk is het niet..wat die fender in het verhaal te maken heeft..twas een chinese!!!

Erik de Perik
19 februari 2021, 00:00
Iedereen mag vinden wat hij wil maar ik vind dit een raar verhaal. Gooi je hier nu alle gitaren die uit China komen op 1 hoop en wat heeft die fender met dit verhaal te maken en hoeveel heb je er nu eigenlijk geprobeerd? Je hebt het over een tele maar ook over gitaren die je weer hebt terug gestuurd. Kan er geen touw aan vast knopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Het zou toch wat zijn dat niemand een fatsoenlijke gitaar in China kan bouwen maar iedereen in de USA wel.



Heel eenvoudig...er komt geen chinese gitaar meer in mijn huis...zo moeilijk is het niet..wat die fender in het verhaal te maken heeft..twas een chinese!!!

Ik vraag mij af of je ze er blind uit kunt pikken.

RoryVDW
19 februari 2021, 00:23
Het zou toch wat zijn dat niemand een fatsoenlijke gitaar in China kan bouwen maar iedereen in de USA wel.




Ik vraag mij af of je ze er blind uit kunt pikken.

Voor mij is het genoeg dat de blijvertjes de goeie zijn die me liggen...en dat is nu toevallig geen chinese meer..meer moet jullie daar niet achter zoeken..als jullie tevreden zijn met deze gitaren, geen enkel probleem voor mij..en ...mijn blijvertjes zijn niet allemaal amerikaanse hoor!!
Ik had gewoon gereageerd op de vraag wat onze ervaring was met Vintage..wel, dat was mijn ervaring..Stel dan deze vraag niet...

Erik de Perik
19 februari 2021, 00:59
Het is eigenlijk toevallig?

arnoldtims
19 februari 2021, 06:16
Voor mij is het genoeg dat de blijvertjes de goeie zijn die me liggen...en dat is nu toevallig geen chinese meer..meer moet jullie daar niet achter zoeken..als jullie tevreden zijn met deze gitaren, geen enkel probleem voor mij..en ...mijn blijvertjes zijn niet allemaal amerikaanse hoor!!
Ik had gewoon gereageerd op de vraag wat onze ervaring was met Vintage..wel, dat was mijn ervaring..Stel dan deze vraag niet...

Begrijp mij goed, je mag er van vinden wat je wilt maar als ik je goed begrijp heb je 1 Vintage gitaar geprobeerd en waren de andere Chinese gitaren waar je het over hebt van een ander merk. Verder zeg je niet wat er aan scheelde maar dat die als een speelgoed gitaar aanvoelde, dat zeg je over bijna alle merken uit China en ik kan daar niet zoveel mee. Ze zullen heus niet aanvoelen als een custom fender maar als een speelgoed gitaar lijkt me onzin, wat het ook mag betekenen.

arjanb01
19 februari 2021, 06:49
Geen ervaring met Vintage gitaren uit China.
Wel met andere Chinese merken als Eastman en Mayson.
Wat me wel opvalt is dat bij gitaren vanaf 700 euro en hoger het verschil met een Amerikaans merk als Taylor compleet weg is.
Mag ook wel, maar dan blijft het enige verschil met Taylor dat de Amerikanen bekender zijn, meer stoppen in R&D en meer aan marketing doen dat de hogere prijs rechtvaardigt.
Verder moet iedereen lekker op planken met snaren blijven rammelen want daar word je blij van, Chinees of niet😁

D3nnis
19 februari 2021, 10:33
Ik heb ooit een telecaster holy van vintage gehad via ruil.heel mooi, maar daar is alles mee gezegd....echt niet goed..voelde speelgoed achtig aan..

Ik herken dat wel een beetje.
Ook bij duurdere gitaren speelt dit wel, pak eens 3 ogenschijnlijk dezelfde '58 LP reissues. Ik vind de onderlinge verschillen eigenlijk best groot.
Anderzijds, als ik ze alle 3 zou opnemen en terug zou luisteren, kan ik ze waarschijnlijk niet onderscheiden.
Maar naast meetbare zaken als wel of niet scherpe freteinden, vlakheid van fretwerk, het al dan niet aanwezig zijn van lakfouten, e.d. zit er ook nog een stukje "feel", of misschien toch wel toon als je zelf speelt, wat niet echt meetbaar is.
Ik vraag me best regelmatig af, wat voor mij een gitaar nou een goede gitaar maakt, en dat is eigenlijk nog niet zo gemakkelijk om te beantwoorden in meetbare termen.
Ik denk dat het daarmee ook wel heel lastig is om dit te herleiden naar land van herkomst.

Omdat het zo lastig te kwantificeren is naar meetbare waarde, vraag ik me ook af hoe veel er tussen de oren afspeelt.
Mijn eerste gitaar is een Koreaanse Fenix stratocaster. De electronica werkt inmiddels niet meer (geen idee of het de pots zijn of de elementen, moet ik nog een keer wat mee), maar als ik hem akoestisch bespeel klinkt ie eigenlijk best wel als een gitaar "die er wel zin in heeft", maar ik kan eigenlijk niet beantwoorden waarom ik tóch mijn musicmans pak (behalve dan omdat die elementen het wel doen). Zit best raar in elkaar, voor mij in ieder geval.

RoryVDW
19 februari 2021, 12:06
D3nnis zegt goed. Wat maakt nu net een gitaar een goede gitaar. Ik heb er 17 hangen waar er regelmatig 5 meegaan voor optredens.
Ik heb er zeker een 40 tal in huis gehad in mijn levensloop. Ik ben er zestig. Na 40 jaar gitaar spelen weet ik maar al te goed wat voor mij goed is en niet goed is. Wat is voor MIJ een goede elektrische gitaar, Wel de neck moet me vooral goed aanvoelen. Frets, het schuiven over de neck, snaarhoogte, intonatie en het min mogelijk ratelen. Zet eens een capo op fret 3 en veel goedkopere gitaren vallen al door de mand omdat ze daar al niet zuiver op akkoorden spelen, ook al is de intonatie dan nog redelijk. Het geluid onversterkt moet goed zijn. Versterkt geluid is dan puur door de pick ups. Daar vallen de goedkopere ook al weer door de mand, of je moet de pick ups dan vervangen. Op stemming blijven is ook een punt. En ten laatste..na 5 jaar treedt de corrosie al op vele bruggen en staartstukken en tuners. Al deze pos. zaken maken voor mij een goede gitaar. Een budgetgitaar (is het nu china of niet china) zal zonder aanpassingen deze eigenschappen niet hebben. Pas op..ik heb van mijn duurder ook soms pick ups vervangen om mijn sound te verkrijgen. Maar wanneer je de hardware moet beginnen aanpassen, fret vlakken, ontbramen en dergelijke..dan is mijn opinie zowiezo NEEN.
En ja Eric...de "mindere" voor mij haal ik er blind eruit. En ja ik heb veel goedkopere vroeger ook aangepast..maar het blijft een goedkope ondanks de vele euros dat je aangebracht hebt.
Mijn eerste bericht kwam misschien grof over (allee volgens sommige meningen) maar dat is mijn gedacht en mij maak het gerust niet uit of jullie wel heel tevreden bent over jullie gitaar die je aankocht. Als ze voor jou goed is dan is het dat die telt.

Napoje
19 februari 2021, 12:10
Ik herken dat wel een beetje.
Ook bij duurdere gitaren speelt dit wel, pak eens 3 ogenschijnlijk dezelfde '58 LP reissues. Ik vind de onderlinge verschillen eigenlijk best groot.
Anderzijds, als ik ze alle 3 zou opnemen en terug zou luisteren, kan ik ze waarschijnlijk niet onderscheiden.
Maar naast meetbare zaken als wel of niet scherpe freteinden, vlakheid van fretwerk, het al dan niet aanwezig zijn van lakfouten, e.d. zit er ook nog een stukje "feel", of misschien toch wel toon als je zelf speelt, wat niet echt meetbaar is.
Ik vraag me best regelmatig af, wat voor mij een gitaar nou een goede gitaar maakt, en dat is eigenlijk nog niet zo gemakkelijk om te beantwoorden in meetbare termen.
Ik denk dat het daarmee ook wel heel lastig is om dit te herleiden naar land van herkomst.

Omdat het zo lastig te kwantificeren is naar meetbare waarde, vraag ik me ook af hoe veel er tussen de oren afspeelt.
Mijn eerste gitaar is een Koreaanse Fenix stratocaster. De electronica werkt inmiddels niet meer (geen idee of het de pots zijn of de elementen, moet ik nog een keer wat mee), maar als ik hem akoestisch bespeel klinkt ie eigenlijk best wel als een gitaar "die er wel zin in heeft", maar ik kan eigenlijk niet beantwoorden waarom ik tóch mijn musicmans pak (behalve dan omdat die elementen het wel doen). Zit best raar in elkaar, voor mij in ieder geval.

Weet niet welke music man jij hebt maar ik heb nog nooit een fijnere hals als mijn silhouette gehad. Kan ook aan de tru oil afwerking liggen maar dit soort afwerking vindt je niet zo snel op budgetgitaren. Zeker te veel werk. Daarbij mag je van dat soort merken verwachten dat de afstelling en fretdressing perfect zijn. Dat blijft toch een deel arbeidsintensief handwerk. Zelfs met een peperdure plek machine. Verder merk ik ook bij mij duurdere gitaren dat er toch echt wel goed hout is geselecteerd. Zijn toch lichter dan de gemiddelde middenklasse gitaar. (Ga het niet hebben over “resonant” en dat soort hocuspocus).

arnoldtims
19 februari 2021, 13:57
D3nnis zegt goed. Wat maakt nu net een gitaar een goede gitaar. Ik heb er 17 hangen waar er regelmatig 5 meegaan voor optredens.
Ik heb er zeker een 40 tal in huis gehad in mijn levensloop. Ik ben er zestig. Na 40 jaar gitaar spelen weet ik maar al te goed wat voor mij goed is en niet goed is. Wat is voor MIJ een goede elektrische gitaar, Wel de neck moet me vooral goed aanvoelen. Frets, het schuiven over de neck, snaarhoogte, intonatie en het min mogelijk ratelen. Zet eens een capo op fret 3 en veel goedkopere gitaren vallen al door de mand omdat ze daar al niet zuiver op akkoorden spelen, ook al is de intonatie dan nog redelijk. Het geluid onversterkt moet goed zijn. Versterkt geluid is dan puur door de pick ups. Daar vallen de goedkopere ook al weer door de mand, of je moet de pick ups dan vervangen. Op stemming blijven is ook een punt. En ten laatste..na 5 jaar treedt de corrosie al op vele bruggen en staartstukken en tuners. Al deze pos. zaken maken voor mij een goede gitaar. Een budgetgitaar (is het nu china of niet china) zal zonder aanpassingen deze eigenschappen niet hebben. Pas op..ik heb van mijn duurder ook soms pick ups vervangen om mijn sound te verkrijgen. Maar wanneer je de hardware moet beginnen aanpassen, fret vlakken, ontbramen en dergelijke..dan is mijn opinie zowiezo NEEN.
En ja Eric...de "mindere" voor mij haal ik er blind eruit. En ja ik heb veel goedkopere vroeger ook aangepast..maar het blijft een goedkope ondanks de vele euros dat je aangebracht hebt.
Mijn eerste bericht kwam misschien grof over (allee volgens sommige meningen) maar dat is mijn gedacht en mij maak het gerust niet uit of jullie wel heel tevreden bent over jullie gitaar die je aankocht. Als ze voor jou goed is dan is het dat die telt.

Wat jij vind van die gitaren is niet waar ik over viel maar het feit dat je bij veel ander topics over gitaren uit China zegt dat ze als een speelgoed gitaar aanvoelen, en weet niet wat je daar me bedoeld. De vintage strats zitten goed in elkaar en als het fretwerk goed is ( ik geeft toe de kans op slecht fretwerk is iets hoger bij goedkopere gitaren) Dan weet ik niet wat er speelgoedachtig aan is. Ik heb sinds kort een Epiphone Les Paul en inderdaad de frets waren stroef en dat is schandalig maar nu ze glad zijn en de hals heeft de zelfde maten als de Gibson variant weet ik niet waarom een Gibson dan beter zou aanvoelen. Bij mijn Vintage strat moest ik de freteinden glad maken en dat is voor jouw een brug te ver geloof ik maar nu voelt de hals super aan en de fenders die ik wel eens geprobeerd heb voelen niet veel anders of beter ( even los van de elementen) Ik heb er niet zoveel moeite mee dat een gitaar even een uurtje werk oplevert maar daardoor ongeveer 1000 euro goedkoper is dan de "real deal"
Een kennis van mij heeft een Gibson Les Paul (standaard geloof ik ) uit de jaren 70 en al hoe wel hij er erg tevreden mee is vind ik het een ontzettend zwaar ding en beroert spelen, het heeft een hele dikke hals en ik vind hem modderig en vet maar niet transparant en weinig definitie. In dit geval vind ik mijn Epiphone beter.

Fobo
19 februari 2021, 14:06
Ik denk nog steeds: alle waar naar z’n geld’. Vroegâh, toen Japan gitaren begon te maken (maar toen zaten de meesten van jullie nog in pappa’s verrekijker) zeiden puristen ook van dat dat niks kon zijn. Tegenwoordig maken de Japanse fabrikanten onlosmakelijk deel uit van de gitarenwereld. Daarna kwamen Mexico, Korea, Maleisië, Indonesië, Taiwan (misschien niet allemaal en/of de correcten volgorde), en nu dus ook China.
Bottom line - althans bij de gekende merken - is zoveel mogelijk kwaliteit te bieden voor zo weinig mogelijk geld (=arbeidsloon). De invloed van de fabrikanten op het productieproces en de keuzes van materialen is evident. Door de verregaande rationalisatie van, en controle op het arbeidsproces én de zorg voor goede hardware worden in China dus gewoon goede gitaren gebouwd.
De Vintage gitaar die ik heb besteld kost € 320; daar koop je inderdaad geen topkwaliteit voor (daar ben ik ook niet naar op zoek), maar naar het schijnt kan hij de vergelijking met een gelijksoortige Squier (Mexico?) glansrijk doorstaan.
Daarnaast zijn er minor fabrikanten/leveranciers - ik noem een Alibaba - voor wie kwaliteit volstrekt geen issue is, en dat vind je terug in de prijs. Die moet je dus ook niet in een vergelijk meenemen.

arnoldtims
19 februari 2021, 14:13
Nou ja ik denk dat je er best veel plezier aan zult beleven en verast zal zijn over de volwassen sound. Is het een b stock gitaar of vergis je 100 euro?

Succes en over een paar weken maar even een mooie HNGD post maken over je ervaringen met de gitaar.

Fobo
19 februari 2021, 14:27
Nou ja ik denk dat je er best veel plezier aan zult beleven en verast zal zijn over de volwassen sound. Is het een b stock gitaar of vergis je 100 euro?

Succes en over een paar weken maar even een mooie HNGD post maken over je ervaringen met de gitaar.

Ja, foutje van de bank in uw nadeel: moet zijn € 320...sorry, al gewijzigd.
Ik zal zeker mijn ervaringen met jullie delen.

D3nnis
19 februari 2021, 15:02
Daarnaast zijn er minor fabrikanten/leveranciers - ik noem een Alibaba - voor wie kwaliteit volstrekt geen issue is, en dat vind je terug in de prijs. Die moet je dus ook niet in een vergelijk meenemen.

Deze kan ik niet helemaal volgen. Waarom kan een aliexpress niet meedoen in de vergelijking?
De aangehaalde Vintage gitaar van €320,- is zonder BTW grofweg €270,-. Van die €270,- pakt de winkel 7 tientjes (misschien wel meer). Zit je op €200,-. In het slechtste geval zit er nog een importeur tussen die er ook nog wat aan moet overhouden, dus van die €320,- blijft inkoop niks over. Als je 'm dan "zelf" inkoopt mag je dit niet vergelijken want dan is het een kutgitaar? Dat is toch vreemd? En eigenlijk niet wezenlijk anders dan het betoog dat een Chinees van tegenwoordig prima kan wedijveren met een USA Fender van €1400,-.

Ik kan me bést voorstellen dat als je het goedkoopste van het goedkoopste pakt van aliexpress dat het niet je van het zal zijn, maar de aliexpress customshop kan zomaar prima in orde zijn.

Tupelo
19 februari 2021, 15:18
Vermoed dat de hele toestand schuilt in mazzel hebben of pech, en in wat je zelf bereid bent om te doen slash kunt doen om de puntjes op de i te zetten; met die variabelen tackel je mijns inziens veel.
Kans dat je zo een ding goed in elkaar geschoven aantreft is mijns inziens met een merkje via een dealer klein beetje groter dan rechtstreeks van Ali, al baseer ik dat nergens op.

Napoje
19 februari 2021, 15:29
Ik kan me bést voorstellen dat als je het goedkoopste van het goedkoopste pakt van aliexpress dat het niet je van het zal zijn, maar de aliexpress customshop kan zomaar prima in orde zijn.

De aliexpress custom shop... zit die nog steeds op het industrieterrein van wuhan naast de harley benton private stock werkplaats?

Tupelo
19 februari 2021, 15:41
Dat is een mobiele unit & geheime locatie(s), uit angst te worden gebombardeerd.

Anyhoe, hoewel ik best vertrouwen heb in dat Vintage zit ik al met een gitaar waar Blade op staat die niemand wil, dus om die reden zou ik zelf in dat segment voor een Squier CV gaan, puur omdat er Squier op staat. :ok:

D3nnis
19 februari 2021, 16:06
De aliexpress custom shop... zit die nog steeds op het industrieterrein van wuhan naast de harley benton private stock werkplaats?

Ahh, een kenner!

Rinze
19 februari 2021, 16:15
Dat is een mobiele unit & geheime locatie(s), uit angst te worden gebombardeerd.

Anyhoe, hoewel ik best vertrouwen heb in dat Vintage zit ik al met een gitaar waar Blade op staat die niemand wil, dus om die reden zou ik zelf in dat segment voor een Squier CV gaan, puur omdat er Squier op staat. :ok:Is dat een tele model?

Tupelo
19 februari 2021, 16:22
Classic Vibe. :sssh:

Fobo
19 februari 2021, 16:22
Deze kan ik niet helemaal volgen. Waarom kan een aliexpress niet meedoen in de vergelijking?
De aangehaalde Vintage gitaar van €320,- is zonder BTW grofweg €270,-. Van die €270,- pakt de winkel 7 tientjes (misschien wel meer). Zit je op €200,-. In het slechtste geval zit er nog een importeur tussen die er ook nog wat aan moet overhouden, dus van die €320,- blijft inkoop niks over. Als je 'm dan "zelf" inkoopt mag je dit niet vergelijken want dan is het een kutgitaar? Dat is toch vreemd? En eigenlijk niet wezenlijk anders dan het betoog dat een Chinees van tegenwoordig prima kan wedijveren met een USA Fender van €1400,-.

Ik kan me bést voorstellen dat als je het goedkoopste van het goedkoopste pakt van aliexpress dat het niet je van het zal zijn, maar de aliexpress customshop kan zomaar prima in orde zijn.

Als ik bijvoorbeeld een goedkope(re) Hoffner koop, dan is de kans groot dat die in Azie (even voor het gemak) wordt gemaakt. Dat zijn gitaren gemaakt met materialen en specificaties volgens de normen van Hoffner: een Duitse gitaar goedkoper - want lagere arbeidskosten - in het buitenland laten maken. Gekende naam en gekende kwaliteit dus.
Als je een goede gitaar op de markt wilt gaan zetten, en je heet Alibaba, dan ga je toch niet het wiel opnieuw uitvinden, dan kóop je toch een merk met geschiedenis, dan ga je toch geen nieuwe brand-series niet maken in jouw Alibaba Customshop.
Ik zie het al gebeuren:
“Hey, wat voor ’n gitaar heb jij?”
“Oh, da’s ’n Alibaba Strat Custom”
“En, is het wat?”
“Jongen, als jij hierop hebt gespeeld, wil jij écht geen Gibson of Fender (of Ibanez, voor het geval Fu dit ook leest) meer..."
“Ja joh, echt waar?...Goh, ja, nee, natuurlijk....."

Kansloos.

telecastermaster
19 februari 2021, 16:28
Wat volgens mij een beetje vergeten wordt in deze discussie is dat Chinese bedrijven inmiddels op grote schaal gebruik maken van CNC- gestuurderd freesbanken. Daarmee kunnen b.v. gitaarbodies of halzen met een enorme precisie gemaakt worden. Er wordt misschien wat bespaard op de afwerking omdat die veel handenarbeid bevat, maar daar is de prijs naar.

Ik herinner me ooit een artikel te hebben gelezen van een Gronings tweemans bedrijfje die gitaren maakte en prat gingen op hun handwerk. Dat was toch veel beter. Totdat ze uitendelijk een CNC-machine afschaften en van hun stoel vielen van de precisie (en snelheid) van de machine. Daar konden ze met hun handwerk helemaal niet tegen op....

Da Vinci
19 februari 2021, 16:37
Kennis van mij heeft zo'n Blug strat. heb ik een paar optredens van gezien en klonk zoals je verwacht van een strat. Hij kan ook wel lekker spelen moet ik zeggen, dat maakt vaak een groot verschil :sssh:

D3nnis
19 februari 2021, 17:15
Als ik bijvoorbeeld een goedkope(re) Hoffner koop, dan is de kans groot dat die in Azie (even voor het gemak) wordt gemaakt. Dat zijn gitaren gemaakt met materialen en specificaties volgens de normen van Hoffner: een Duitse gitaar goedkoper - want lagere arbeidskosten - in het buitenland laten maken. Gekende naam en gekende kwaliteit dus.
Als je een goede gitaar op de markt wilt gaan zetten, en je heet Alibaba, dan ga je toch niet het wiel opnieuw uitvinden, dan kóop je toch een merk met geschiedenis, dan ga je toch geen nieuwe brand-series niet maken in jouw Alibaba Customshop.

Dus lang verhaal kort, als er een merk op staat is het dus beter?
Volgens mij ging het er juist om dat dat niet zo was.

Rinze
19 februari 2021, 17:25
Het is wel fijn als er een vorm van eindcontrole is en dat ontbreekt het bij Ali nogal aan heb ik het idee

telecastermaster
19 februari 2021, 17:30
Ja, die moet je zelf doen....;)

Fobo
19 februari 2021, 17:33
Dus lang verhaal kort, als er een merk op staat is het dus beter?
Volgens mij ging het er juist om dat dat niet zo was.
Nee, als er een merk achter staat.

D3nnis
19 februari 2021, 17:39
Wat volgens mij een beetje vergeten wordt in deze discussie is dat Chinese bedrijven inmiddels op grote schaal gebruik maken van CNC- gestuurderd freesbanken. Daarmee kunnen b.v. gitaarbodies of halzen met een enorme precisie gemaakt worden. Er wordt misschien wat bespaard op de afwerking omdat die veel handenarbeid bevat, maar daar is de prijs naar.


Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat momenteel zit vwb kosten.
Natuurlijk zijn er CNC machines in China, maar nog niet heel lang geleden was het uurtarief van de gemiddelde Chinees nog altijd lager dan dat van de CNC machine. Voor metaalbewerking in ieder geval.
Ik kan me voorstellen dat dat nog steeds wel speelt; een kennis van me had een tijdje terug een bas van aliexpress. Beetje zo'n alembic achtig ding, neckthrough, 36 laagjes hout/fineer en zo. Hals/body en fretwerk was eigenlijk niks op aan te merken, maar als je dan zag hoe beroerd de afdekplaat voor de control cavity was....als je dat met cnc zo maakt, dan doe je het expres :)

Erik de Perik
19 februari 2021, 18:31
Alibaba en AliExpress zijn bedrijven zoals eBay. Oftewel zij produceren niets en zetten ook hun merknaam nergens op.

MikeD
21 februari 2021, 15:20
Ik heb een Fret-King, ook een merk van Wilkinson. Prima gitaar.

ik heb ook een Fret King : een Corona GWR dat is in feite een Strat met een stacked P90 in de brugpositie en dat ding doet niet onder voor een Mexicaanse Fender Strat ( ik heb een tijdje een Classic 60 MIM Fender Strat gehad maar de radius beviel me niet; de Fret King Corona GWR heeft een 17 " radius ). Fret King is net als Vintage een merk van John Hornby Skewes; niet van Trevor Wilkinson (https://www.jhs.co.uk ). Overigens stond recent een test van de Vintage 25 th anniversary Strat, Tele en LP in Guitarist nr 465 en men schreef dat de kwaliteit van Vintage gitaren (het merk dus, niet de echte oudjes) er in de laatste jaren op vooruit is gegaan. Overigens mag mijn nog altijd zo goed als nieuwe Fret King Corona GWR naar een ander baasje, dus de liefhebber mag zich melden via PM

telerocker
21 februari 2021, 18:03
ik heb ook een Fret King : een Corona GWR dat is in feite een Strat met een stacked P90 in de brugpositie en dat ding doet niet onder voor een Mexicaanse Fender Strat ( ik heb een tijdje een Classic 60 MIM Fender Strat gehad maar de radius beviel me niet; de Fret King Corona GWR heeft een 17 " radius ). Fret King is net als Vintage een merk van John Hornby Skewes; niet van Trevor Wilkinson (https://www.jhs.co.uk ). Overigens stond recent een test van de Vintage 25 th anniversary Strat, Tele en LP in Guitar Magazine en men schreef dat de kwaliteit van Vintage gitaren (het merk dus, niet de echte oudjes) er in de laatste jaren op vooruit is gegaan. Overigens mag mijn nog altijd zo goed als nieuwe Fret King Corona GWR naar een ander baasje, dus de liefhebber mag zich melden via PM

Fret King was toch een (flink) stapje hoger dan de instaplijn van Vintage?

MikeD
22 februari 2021, 08:20
Fret King was toch een (flink) stapje hoger dan de instaplijn van Vintage?

Klopt. + tien tekens

arnoldtims
22 februari 2021, 14:00
Nou bijna, je hebt bij de Vintage de icon serie en de Reissued de icon staat weer onder de reissued. Maar de echte instappers zitten weer onder de naam Encore

guitarkid
23 februari 2021, 22:52
Even over gitaren gebouwd in China: ik heb onlangs een Eastman 422 CE gekocht bij TFOA, als back up voor een bijna 50 jaar oude Martin D35. Nou, daar is dus echt niets mis mee. Klinkt en speelt als een klok. Maar dus wel uit China! :soinnocent:

telecastermaster
5 maart 2021, 12:58
Kan iemand voor mij even samenvatten wat (min of meer) de consensus is over de kwaliteit van de verschillende series van Vintage? Van hoog naar laag.
Thanks!

arnoldtims
5 maart 2021, 13:42
Ik kan natuurlijk niks zeggen over de hele lijn die ze voeren want ik heb twee v6 reissued strats die mij goed bevallen en geen anderen gezien of geprobeerd. Maar als ik de fora en videootjes mag geloven pakken alle modellen in het algemeen goed uit maar zit er af toe een tussen waar wat mee mis is. Heel simpel gezegd is hoe duurder het model is hoe groter de kans dat ze goed zijn.
De LP modellen staan ook goed bekent maar net als hier zijn er ook reviews te vinden die de gitaren afbranden omdat het koppies zijn. In het algemeen zijn ze, zeker voor het geld degelijk en is er niet veel mis mee.
Nu heb ik er niet heel veel moeite mee als een gitaar onder de 500 euro wat scherpe freteinden heeft, daar red ik me wel mee maar de kans daarop schijnt rond de 50% te zijn.
Grote voordeel vind ik dat de hardware op de gitaren gewoon degelijk spul is en dat de elementen bijna nooit als zwakke punt word genoemd en die op mijn strats klinken ook vol en rond. Schokkende zaken als scheve halzen of verkeerd geplaatste bruggen, ben ik nog nooit tegen gekomen in reviews en geloof me, ik heb ze bijna allemaal gezien.

MikeD
6 maart 2021, 12:16
je zou er gewoon ens een paar kunnen gaan proberen. Instruments online heeft er een paar in voorraad (inclusief die Summer of Love versie); idem Gooise Gitaren, Bax (meer niet dan wel.. kijk op de site) en Luthiers.

D3nnis
6 maart 2021, 13:29
Die Vintage 25th anniversary dingen in silverburst zien er wel affentittengeil uit. https://vintageguitarsrus.com/collections/25th-anniversary-series

telecastermaster
6 maart 2021, 13:43
Niet helemaal mijn ding. Maar gelukkig is ie niet gereliced zoals een paar andere modelen van Vintage. Dat vind ik altijd een enorme afknapper...

D3nnis
6 maart 2021, 14:12
Ja, dat heb ik ook.
Dat relic is wel een rage die nu al erg lang duurt.

guitarkid2
6 maart 2021, 15:12
Zal wel iets te maken hebben dat sommige mensen, ook wel gitaristen genoemt denken dat nitro echt veel beter beter klinkt een poly lakje
Dat er onder vaak een keiharde totally alles ressistante hout filler/sealer zit.......ach who cares
Just a brainfart

Erik de Perik
6 maart 2021, 20:19
Nitro relict nu eenmaal veel gemakkelijker. Ik heb toch het idee dat toen ik de idioot dikke laag PU lak van m'n uiterst middelmatige Kramer af sleep, de sound en sustain beter werden.

Napoje
6 maart 2021, 20:55
Nitro relict nu eenmaal veel gemakkelijker. Ik heb toch het idee dat toen ik de idioot dikke laag PU lak van m'n uiterst middelmatige Kramer af sleep, de sound en sustain beter werden.

Het placebo effect.. een paar nieuwe elementen helpt ook goed. Hoe duurder des te beter ze klinken.

Erik de Perik
6 maart 2021, 22:06
Ben ik toch wat minder gevoelig voor; recent nog een setje SD's uitgewisseld voor een setje Donlis.

Plant
6 maart 2021, 22:19
Waarom zou het Placebo effect niet ook de andere kant op werken?

Je verandert iets waarop je een verbetering verwacht. Verandering = Verbetering.

Logisch dat dit in je hoofd gebeurt als je er veel geld aan spendeert, maar als je een bepaalde verwachting hebt kan het denk ik sowieso.

guitarkid2
7 maart 2021, 11:51
Nitro relict nu eenmaal veel gemakkelijker. Ik heb toch het idee dat toen ik de idioot dikke laag PU lak van m'n uiterst middelmatige Kramer af sleep, de sound en sustain beter werden.

Grappig
Heb een tele waar volgens mij wel 10 dikke lagen poly op zitten
1 geweldige sound

Maar ook 1 van mijn resssoonanste gitaren

Riky
10 maart 2021, 20:36
Jaren lang een Vintage V6 icon gehad. Hardware is gewoon dik in orde. Rest is niet bijzonder maar ook gewoon goed. De hardware los kopen bij Wilkinson is al bijna 3/4 van de gitaar prijs. Kon nooit helemaal wennen aan de hals, maar ken geen ander merk die hetzelfde bied in deze prijsklasse.

Fobo
29 april 2021, 12:01
De Vintage V6SSB Sunset Sunburst - Stratmodel - is binnen!
De gitaar is prima verpakt. De hals is kaarsrecht, de frets steken niet uit en zijn mooi glad, het spuitwerk ziet er - in mijn ogen tenminste - prima uit, het zwarte tussenlaagje van de pic guard is over een lengte van 7-8 cm wat beschadigd, en de op pic guard zelf zitten her en der zwarte vingerafdrukken - iemand heeft duidelijk z’n poten niet gewassen.
De radius van de hals vind ik prettig (was afwachten, ben platte Gibsonachtige gewend), de hals voelt mooi glad aan. De actie vind ik nog wat hoog, moet lager kunnen. Op ongeveer octaafhoogte zitten wat dode plekken; moet wat aan gebeuren.Na gebruik van de vibratohandel blijven de snaren goed op stemming.
Het armpje van de vijfstanden switch moest even worden rechtgezet, maar functioneert prima. Zo ook de potmeters: voldoende weerstand bij gebruik en mooie lineaire af-/toename van het volume (tone pots gebruik ik nooit, maar ze doen het goed), waarbij ook de oversturing kan worden beďnvloed.
Grote verrassing voor mij zijn de pups: ze hebben flink veel output en reageren goed op de aanslag. Het geheel levert - zowel clean als overstuurd - onmiskenbaar een Fendergeluid op, en dat ook nog zonder brom!
Ondanks de wat vuile en beschadigde pic guard, de wat hoge actie en de dode plekken ben ik erg blij met de gitaar; voor mij zijn het geen issues om de gitaar terug te sturen, en kwalitatief is het meer dan ik had durven hopen.
Ik breng de gitaar weer naar Stijlvorm, en dan verwacht ik dat ik uiteindelijk voor minder dan € 400,- een nagenoeg perfecte gitaar in handen zal hebben.
Foto’s gaat een beetje moeizaam; snap het kennelijk nog niet zo...:chicken:

Fobo
29 april 2021, 12:06
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210429/ea00742e53cc31fc8bb4c73fa628a792.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210429/b82a09ffcb2803cadf2e7a97a0fdbdcc.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fobo
29 april 2021, 12:07
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210429/839653707dd63aecd8c424142ec399fb.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fobo
29 april 2021, 12:13
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210429/5e40734bda3e6fafaffe67c8450fc50c.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

miyaru
29 april 2021, 12:27
Netjes Fobo, zal je veel plezier aan hebben!!!!:mmmm:

Tupelo
29 april 2021, 12:29
Congrats Fobo.
Persoonlijk zou ik het vervelend vinden die dode plekken nota bene met hoge actie, maar als je dat zelf kan verhelpen is er niet zoveel aan de hand natuurlijk; lijkt mij best een ingreep namelijk.

Napoje
29 april 2021, 12:35
Congrats Fobo.
Persoonlijk zou ik het vervelend vinden die dode plekken nota bene met hoge actie, maar als je dat zelf kan verhelpen is er niet zoveel aan de hand natuurlijk; lijkt mij best een ingreep namelijk.

Vaak wat fretjes die niet 100% geleveld zijn. Geen rocketscience maar je moet je er wel even in verdiepen.

Fobo
29 april 2021, 13:06
Congrats Fobo.
Persoonlijk zou ik het vervelend vinden die dode plekken nota bene met hoge actie, maar als je dat zelf kan verhelpen is er niet zoveel aan de hand natuurlijk; lijkt mij best een ingreep namelijk.

Bij nader inzien: dode plekken is wat teveel gezegd, maar helemaal tof zijn sommige plekjes niet. Ik ga daar niet zelf aan knutselen; heb in het verleden uitstekende ervaringen met Stijlvorm in Hilversum gehad.

Tupelo
29 april 2021, 13:08
Ah okay.
Ik calculeer het zelf ook in hoor wanneer ik een andere gitaar koop, wat kosten voor finetunen, zolang het maar in verhouding staat.

Da Vinci
29 april 2021, 13:43
Veel plezier ermee Foob :gitarist:

Fobo
29 april 2021, 15:32
Dank allen....! :mmmm:

Erik de Perik
30 april 2021, 13:40
Niks te danken man.