PDA

View Full Version : HNAD: Revv G20



bluegate
16 februari 2021, 15:27
Ik heb sinds kort een Revv G20 voor in mijn home studio.
Wilde een volledig analoge setup (pedalen ervoor en in fx loop tot en met eindtrap) naast mijn Kemper Stage.

Ben erg verrast over de geluiden die uit het kleine versterkertje komen.
Vooral met de Torpedo Cab erin en al dan niet gebruik maken van de virtual poweramp kun je echt alle kanten op.

Ik hou van het 6V6 geluid, meerdere versterkers gehad/gebouwd met 6V6. EL84 vind ik persoonlijk minder en heel veel lunchbox amps zijn gebaseerd op EL84.
Dus ik was blij dat Revv voor de 6V6 heeft gekozen, van de twee versies de D20 en de G20 leek mij de G20 het meest flexibel omdat deze twee kanalen heeft.

Clean prima basis geluid, ik zet de Wide functie daarbij aan waardoor je meer push krijgt. Iets meer gain en laag/tophoog. Samen met de master kun je prima eindbuizen oversturing krijgen (crunch).

Lead kanaal heeft drie varianten die ook nog met de Wide functie kan worden aangevuld.
Eerste is zonder agressie optie, geeft al behoorlijk wat drive zelfs met de gain op 0.
Dit kun je nog met de blue of red agressie modes varieren, blue is met meer lo mids of met red meer hi mids.

Op het front panel kun je 6 cabs selecteren en combineren met kanaal/wide/20W of 4W.
Instellingen worden standaard opgeslagen.

Via Midi kun je alles selecteren, tot 128 locaties: Kanaal, optie en cab/IR.
Werkt met PC of met CC.

Zit ook nog een seriele FX loop op, -10dB dus pedaal vriendelijk. Hier zitten mijn time-based effecten in.

Indrukwekkend hoe ze dit in zo'n klein ding hebben gepropt, en dat het ook nog eens zeer goed klinkt.

Wat ik jammer vind is dat je een footswitch moet kopen om te kunnen schakelen indien je geen midi-controller wilt gebruiken, zou mooi zijn als er een simple kanaal voetschakelaar optie zou zijn. Hebben ze wel maar kost gelijk $129.

Ik gebruik hem zonder speaker, alles via de ingebouwde torpedo cab direct in mijn digitale mengtafel of koptelefoon.

Aanrader!

Erik de Perik
16 februari 2021, 19:27
Ik vind vooral de prijs indrukwekkend.

Brum
16 februari 2021, 20:08
Ik heb het ook niet dagelijks in m'n portemonnee zitten, maar in vergelijking met andere high end merken is het op zich nog een vrij "normale" prijs.

Wat die footswitch betreft, er is/zijn op zich wel analoge audio controllers/switchers die ook kanalen kunnen schakelen. Ik heb zelf een Musicom Lab switcher, volledig analoog en doe daar o.a. ook kanalen mee schakelen. Is ook een investering, hoewel tweedehands goed te doen. Maar die investering is het wat mij betreft wel waard.

arjanb01
16 februari 2021, 21:09
Vind de prijs van de amp echt meevallen. Zeker als je de specs ziet en de veelzijdigheid aan mogelijkheden.
Mooie aankoop, congrats 👌

Erik de Perik
16 februari 2021, 21:10
Welke specs representeren de prijs?

Brum
16 februari 2021, 22:51
Erik, we leven in 2021. Of je het waard vindt, of niet, dit zijn normale prijzen voor een dergelijke versterker. Revv is high end spul. Dan is, gegeven wat er allemaal op en aan zit, waardoor tamelijk multifunctioneel en ik nog geen andere versterker ben tegen gekomen met al deze toeters en bellen, de prijs eigenlijk nog niet eens zo hoog. $1299,- Da's net even over de duizend Euro. Daarvoor krijg je tweedehands nog niet een vergelijkbare high end versterker van een ander merk, laat staan met deze specs. De topicstarter vindt het de prijs waard en is enthousiast. Dat is eigenlijk ook het enige wat relevant is.

stratokai
17 februari 2021, 00:34
Welke specs representeren de prijs?

Alle specs opgeteld.

1 eruit halen? De ingebouwde Two notes Reactive Load & Virtual Cabinets.

bluegate
17 februari 2021, 08:27
Tuurlijk is het veel geld, maar je krijgt een volledige buizen versterker met diverse opties erop met twee kanalen.
En als je ziet wat een Two notes Torpedo kost dan valt de prijs van de versterker best mee.
Hierboven werd al aangegeven Revv is high end, hun grote versterkers zitten over de €3000.

Ik zocht iets kleins voor thuis wat veel flexibiliteit zou geven, dat was mij het prijskaartje waard.

Rinze
17 februari 2021, 10:51
Lijkt mij een mooi ding. Als ik zie wat ik onderhand aan oplossingen voor directe opname thuis heb uitgegeven dan was dit waarschijnlijk sneller en niet duurder geweest.

bluegate
17 februari 2021, 16:30
Geldt voor mij ook, was eerst bezig met Synergy modulaire systeem. Ook heel mooi en goed maar ik miste een echte eindtrap.
Ook Synergy met mijn oude Axe FX gaf voor mij niet hetgene dat ik zocht.
Dit komt veel beter in de buurt.

telerocker
19 februari 2021, 01:59
Mooie aanwinst. De prijs vind ik vrij redelijk voor een high end amp met ingebouwde Torpedo cab. Ook ik hou van 6V6. Daarom heb ik nog steeds mijn Orange RV MK1 50 head.

bluegate
20 februari 2021, 20:32
Ik heb wel de 12ax7 JJ die erin zaten vervangen.
Doe ik eigenlijk standaard bij elke buizenversterker.
Zitten nu Philips MiniWatt ecc83 in, geluid is veel opener nu.
JJ hebben kleine platen en de oude buizen hebben grotere platen waardoor naar mijn mening veel minder compressie in het geluid zit.

HaroldA
22 februari 2021, 09:31
Ik heb in mijn D20 de buizen ook vervangen. Ik heb nu Tung-Sol en EHX in de preamp zitten om er wat meer bite/tophoog in te krijgen en de JJ 6V6S om er een wat meer "EL34"-feel aan te geven.

Weer mooi om te zien dat een buizenwissel net dat beetje karakter kan wijzigen dat het ineens wel klikt ;)

bluegate
22 februari 2021, 11:59
Ik heb ook naar de D20 gekeken, is net iets goedkoper. Maar uiteindelijk toch voor de G20 gegaan.
Nadeel van de G20 is dat er geen gain regeling op het cleane kanaal mogelijk is.
Maar heb van het weekend wat opnames gemaakt, je moet meer spelen met de master regelaar om je geluiden te vormen.

Outrage
5 maart 2021, 15:24
Ik merk dat hij snel als metalversterker wordt gepresenteerd. Ik hoor dat precies ook wel terugkomen in de filmpjes die ervan bestaan. Dat kan natuurlijk liggen aan de persoon die hem gebruikt. Hoe zie je dat?

HaroldA
5 maart 2021, 16:38
Ik merk dat hij snel als metalversterker wordt gepresenteerd. Ik hoor dat precies ook wel terugkomen in de filmpjes die ervan bestaan. Dat kan natuurlijk liggen aan de persoon die hem gebruikt. Hoe zie je dat?

Ik spoeel voornamelijk metal, en ik heb expres voor de D20 gekozen. Ik heb veel liever een pedalenplatform waar ik allerhande drives voor kan gooien dan gelimiteerd zijn tot wat voor drives er in je top zitten; hoe veelzijdig die ook zijn.

Dan heb ik liever 1 goed clean/crunch kanaal om lekker aan te duwen.

Outrage
5 maart 2021, 17:14
Ik spoeel voornamelijk metal, en ik heb expres voor de D20 gekozen. Ik heb veel liever een pedalenplatform waar ik allerhande drives voor kan gooien dan gelimiteerd zijn tot wat voor drives er in je top zitten; hoe veelzijdig die ook zijn.

Dan heb ik liever 1 goed clean/crunch kanaal om lekker aan te duwen.

Super! Ik werk ook zo. Ik vind de opties bij de versterker erg interessant, maar als hij vnl richting meta gevoiced is, is het voor mij geen versterker.

bluegate
8 maart 2021, 12:02
Ik werk net weer anders, zelf hou ik niet van overdrive pedalen. Heb ze wel maar meestal voor een bepaalde functie.
Voor mij klinkt gain uit een buis het prettigste om naar te luisteren.
Voor effecten heb ik wel een Fuzz en ik heb een 808 clone maar die laatste gebruik ik meer als EQ dan dat deze distortion toevoegt.

Met de G20 kun je ook alle kanten op, maar vergt iets meer werk/tweaken tot je het geluid hebt.

Da Vinci
9 maart 2021, 08:59
Hele gave specs! Trekt ie ook live situaties met alleen een backline met die 20 watt?
Ben ook erg benieuwd hoe zoiets direct out naar FOH klinkt maar speakerkastje met een mic is natuurlijk ook een prima optie.

Napoje
9 maart 2021, 10:38
Voor bijna 1300 hadden ze wel wat beter design mogen leveren naar mijn smaak. Maar wellicht vinden veel mensen hem heel mooi.

Da Vinci
9 maart 2021, 11:11
Voor bijna 1300 hadden ze wel wat beter design mogen leveren naar mijn smaak. Maar wellicht vinden veel mensen hem heel mooi.

Tja smaken verschillen. Ik zou 'm persoonlijk dan graag in een 19" versie zien zodat je 'm via 4 kabel methode in een rack schroeft met een multi-effect en draadloze ontvanger. Dan heb je mi. een best of both world optie en hoef je alleen een kabeltje uit te rollen voor je midi controller.

bluegate
14 maart 2021, 16:36
Ik gebruik ‘m alleen in mijn home studio. Voor live heb ik een Kemper Stage.
19” versie zou leuk zijn 😁

Qua design, eens beetje saai is ‘ie wel.
Heb zelf de kap gespoten, dus ziet er minder saai uit.